Hoi Dames,
Ik heb vandaag veel van jullie blog gelezen en herkende veel (niet alles) en wilde na lang overwegen toch even een positieve noot geven.
Drie jaar geleden had ik een fantastische partner, we wilden graag een kindje. We hebben het iets langer dan een jaar geprobeerd. Ovulatie testen, temperaturen, gezond eten & drinken. Heel veel negatieve testen, heel veel teleurstelling en stress. Toch maar naar de dokter. Wat bleek? Ik hed PCOS en was in het verleden als eens geopereerd aan mijn eierstok.
Ik wilde het hele medische traject niet in, ik was bang voor nog meer teleurstelling en obsessie. Ik was destijds 31/32 jaar. Ik heb me er uiteindelijk bij neergelegd. Wellicht met de gedachte dat we eventueel later nog een poging konden doen, of niet en accepteren dat het niet gaat.
Ik ben nu 35 en mijn partner en ik zijn al twee jaar uit elkaar. Ik werd zieker (FNS, schildklierziekte, burnout). Ik ontmoette acht maanden geleden mijn (ex)partner. Wij waren vooral bezig met het samen leuk hebben, totaal niet met kinderen.
Drie weken geleden bleef ik me niet lekker voelen, ik had een menstruatie overgslagen, maar dat gebeurde wel vaker. Toch maar na een tijdje voor alle zekerheid een test. En.... heel erg positief! Ik was in shock! Gelijk zo ééntje met een digitale indicator gehaald. Ik was 5+ weken. Mijn ex zei meteen: abortus, en anders hoef ik jou/jullie nooit te zien.
Mijn hart brak. Ik wilde hem niet ongewenst vader laten worden, maar weghalen? We hadden bescherming gebruikt. Ik dacht dat ik niet natuurlijk zwanger kon worden. Ik heb een echo laten maken. Zeven weken was ik, met een kloppend hartje. In mijn eierstok een grote cyste. Een klein wondertje. Ik kon en wilde het niet weghalen.
Mijn partner heeft mij verlaten en ik koos voor het kindje. Inmiddels twee echo's gehad met goede groei en kloppend regelmatig en sterk hartje. Morgen de termijnecho.
Wat ik jullie wil mee geven, geef de hoop niet op. Blijkbaar gebeuren er 'wonderen' en ben ik ondanks de PCOS, mijn gezondheidsproblemen toch zwanger geworden.
Ik gun het jullie allemaal!
Liefs NieuweMama