"De dames die al wat langer wachten....."

Hoi Dames,
Ik heb vandaag veel van jullie blog gelezen en herkende veel (niet alles) en wilde na lang overwegen toch even een positieve noot geven. 
Drie jaar geleden had ik een fantastische partner, we wilden graag een kindje. We hebben het iets langer dan een jaar geprobeerd. Ovulatie testen, temperaturen, gezond eten & drinken. Heel veel negatieve testen, heel veel teleurstelling en stress. Toch maar naar de dokter. Wat bleek? Ik hed PCOS en was in het verleden als eens geopereerd aan mijn eierstok. 
Ik wilde het hele medische traject niet in, ik was bang voor nog meer teleurstelling en obsessie. Ik was destijds 31/32 jaar. Ik heb me er uiteindelijk bij neergelegd. Wellicht met de gedachte dat we eventueel later nog een poging konden doen, of niet en accepteren dat het niet gaat. 
Ik ben nu 35 en mijn partner en ik zijn al twee jaar uit elkaar. Ik werd zieker (FNS, schildklierziekte, burnout). Ik ontmoette acht maanden geleden mijn (ex)partner. Wij waren vooral bezig met het samen leuk hebben, totaal niet met kinderen. 
Drie weken geleden bleef ik me niet lekker voelen, ik had een menstruatie overgslagen, maar dat gebeurde wel vaker. Toch maar na een tijdje voor alle zekerheid een test. En.... heel erg positief! Ik was in shock! Gelijk zo ééntje met een digitale indicator gehaald. Ik was 5+ weken. Mijn ex zei meteen: abortus, en anders hoef ik jou/jullie nooit te zien. 
Mijn hart brak. Ik wilde hem niet ongewenst vader laten worden, maar weghalen? We hadden bescherming gebruikt. Ik dacht dat ik niet natuurlijk zwanger kon worden. Ik heb een echo laten maken. Zeven weken was ik, met een kloppend hartje. In mijn eierstok een grote cyste. Een klein wondertje. Ik kon en wilde het niet weghalen. 
Mijn partner heeft mij verlaten en ik koos voor het kindje. Inmiddels twee echo's gehad met goede groei en kloppend regelmatig en sterk hartje. Morgen de termijnecho. 
Wat ik jullie wil mee geven, geef de hoop niet op. Blijkbaar gebeuren er 'wonderen' en ben ik ondanks de PCOS, mijn gezondheidsproblemen toch zwanger geworden. 
Ik gun het jullie allemaal! 
Liefs NieuweMama

@FleurBo, jeetje wat ontzettend naar en klote om dit zo telkens weer te moeten doorstaan. Dan zijn de kerstdagen ineens helemaal niet leuk :( 
Wat ongelofelijk klote ook dat je dan weer zo lang moet wachten zeg alsof het allemaal al niet lang genoeg duurt elke keer. 
Wel een positieve noot dat je al snel genoeg weer een tp hebt en dat je in ieder geval op de wachtlijst staat nu. Hopelijk is het niet nodig en heb je met je natuurlijke cyclus geluk deze keer!  
Sterkte hoor de komende tijd.

Wat goed om de positieve berichten te lezen Caroline en Zwindo! Ontzettend veel succes met wachten en veel geluk ???
Zwindo, voelt het fijn voor je zo in een natuurlijke cyclus? Lijkt me wel relaxter dat je je niet moet bezig houden met hormonen.
@NieuweMama wat een bijzonder en mooi verhaal proficiat!
Hier eigenlijk geen nieuws, druk aan de 'klus' en donderdag mijn eisprong.
Eerste kerstdag was fijn en gezellig met familie. Kerstavond was niet leuk. Andere familie die echt botte dingen zei over dat zwanger worden vanzelf gaat en er alleen maar liefde voor nodig is. 
Die avond ben ik vooral stil geweest en heb ik de eer lekker aan mezelf gehouden en vooral m'n gevoel binnen gehouden. We hebben niemand van de familie verteld over onze wens en dat ben ik ook niet van plan op deze manier omdat er totaal geen begrip zal zijn wanneer het niet vanzelf gaat.
We hebben er gelukkig samen wel heel goed over kunnen praten en hebben ook van vrienden vernomen dat ze nu ook naar de dokter zijn gestapt na een jaar proberen. We zijn niet de enigen.  

Carolinerkj Fijn dat alles goed is gegaan! Nu zitten we samen op het verschrikkelijke wachtbankje. Hoe voel je je na de tp? Ik heb een paar dagen last gehad van wat menstruatieactige buikkrampen, maar die zijn ondertussen echt wel minder geworden en voel nu vrij weinig. Nou wordt er nu ook nog geen HCG aangemaakt, dus ook niet heel raar, maar in mijn hoofd heb ik het ene moment echt een super goed gevoel en twijfel ik heel erg het andere moment. Hoop zo dat 2022 met super goed nieuws begint. Pfff.... zo spannend. 
Nieuwemama dankjewel voor je verhaal. Ik heb ik het hele traject ook regelmatig de hoop gehad dat het toch ineens natuurlijk zou gaan lukken. 
IsaV het voelt vooral heel vreemd, omdat ik nu al jaren met die hormonen bezig ben om dat ineens helemaal niets te hoeven gebruiken. Daarnaast is het ook echt even een dingetje om mijn lichaam te vertrouwen. Dus probeer naar een soort van die positiviteits podcasts/meditatie bandjes te luisteren af en toe om daarbij te helpen.
Wat naar trouwens dat er zo over gedacht wordt binnen de familie. Snap dat jullie het dan nog even voor jullie zelf houden. Aan de andere kant kan het zien van jullie worsteling hiermee natuurlijk ook van dichtbij laten zien dat het helemaal niet zo makkelijk hoeft te gaan en het belangrijkste dat je je daarvoor niet hoeft te schamen. Ik vind ons juist allemaal super sterk.

Hoi fleurbo
Ik heb eigen niet echt last gehad van de terug plaatsing alleen klein beetje gevoelig in mijn buik (lichte byikpijn)maar is nu ook weer weg, het verrekte wachtbankje duurt altijd zo lang en je denkt dat je vanalles voelt zo dat je jezelf helemaal gek maakt?hopelijk zijn ze snel voorbij de wachtweken succes met wachten

Hoi meiden.
Terug van weg geweest, letterlijk. We zijn 2 dagen naar Zeeland geweest met onze viervoeter van nu inmiddels 16 maanden.
IUI 8, wat een teleurstelling weer, niet gelukt. Ons IUI boek gaat dicht, helemaal klaar ermee. Vandaag het ziekenhuis gebeld, even helemaal niks en en met oud en nieuw aan de zuip ?
Nu afwachten tot ons ivf intake gesprek.
Ik heb aardig wat berichtjes gemist, sorry als ik niet op iedereen heb gereageerd.
Ik wens iedereen alvast een fijne jaarwisseling en ik hoop echt, dat we in 2022 allemaal super, super nieuws mogen delen!!!

Zwindo: duimen!! Wij gaan inderdaad naar Cuypers en Cuypers.

Fleurbo; nijmegen heeft een wachtlijst van 7 maanden, daarom gaan wij naar Cuypers en Cuypers en daarom onze zorgverzekering aangepast.
Heb je al gekeken naar de Geertgen kliniek? Daar is een korte wachtlijst, wij twijfelden erg tussen die en C en C.

Nieuwemama: gefeliciteerd met jouw zwangerschap, ik wens je vee kracht nu je er alleen voor staat, maar hopelijk met veel familie als steun!

Carolinerkj hoe voel je je?

IsaV je hebt denk ik berichtjes door elkaar gehaald. Ik heb (gelukkig) mijn beide ouders nog ?

LineLine welkom! Hier 8 IUI’s gehad en het IUI boek gaat dus dicht.

CarolinerKJ Ik denk dat je FleurBo met mij hebt verward in je vorige berichtje. Maar fijn dat je tp goed is gegaan en je er verder niet veel last van hebt. Had jij nou een een tp in een natuurlijke cyclus of in een kunstmatige? Ik vind het zelf echt heel erg wennen om geen utro te gebruiken. Het is echt rotzooi, maar ergens geeft het ook een gevoel alsof je er nog iets aan doet om het te laten slagen. Ik probeer hier op zijn vroegst 2 januari een test te doen, dan ben ik 12 dpo. Het zou leuk zijn om het tm mijn officiele testdag vol te houden, maar mezelf kennende heb ik daar een te erge testdrang voor haha. Best grappig want normaal gesproken heb ik best veel geduld. 
Lovetennis wat balen dat de laatste IUI niet is gelukt. Snap dat je er dan ook even helemaal klaar mee bent. Lekker genieten van oud en nieuw met alle lekkere hapjes en drankjes! Dat 2022 inderdaad een top jaar mag worden en IVF voor jullie een groot succes mag worden bij Cuypers en Cuypers! 
FleurBo Hoe is jou echo trouwens nog gegaan? Heb je al een datum voor je terugplaatsing? Hopelijk heb je weer even wat goed nieuws gekregen! Ben voor je aan het duimen dat de cryo terugplaatsing goed gaat en dat het een eerste stap is voor een heel mooi 2022. 
Hier voel ik verder nog weinig, maar is ook niet zo gek want als het goed is is alles nu nog druk aan het innestellen en wordt er nog geen hcg aangemaakt. Mijn gevoel schiet overigens alle kanten op. Ene moment ben ik er echt van overuigd dat het is gelukt en voelt alles als een soort dejavu alsof alles op zijn plek valt. Het andere moment is er de angst en de voorzichtigheid om mezelf weer even met beide benen op de grond te zetten en voor te bereiden op een klap die gaat komen. Helaas is er niets anders dan afwachten. 
Alvast een fijne jaarwisseling allemaal! Dat het maar een heel erg mooi en vruchtbaar jaar voor ons allen mag worden.

Oeps ja ik bedoel jou Zwindo ? ik heb een terugplaatsing in de natuurlijke cyclus gehad en heb het ziekenhuis nog gebeld over de utrogestan maar was niet nodig maar mijn gevoel zegt het zelfde als jij geeft toch wat meer zekerheid voor je gevoel maar ik probeer het met de voeding en warme dranken en zorgen dat ik warme voeten hou te compenseren en het gevoel hebben dat ik er toch wat aan heb gedaan verder is het afwachten wat je lichaam ermee doet

Terug
Bovenaan