"De dames die al wat langer wachten....."

Zwindo, Dat is een fijn vooruitzicht als je dan voor de 2e cryo tp mag gaan en ook goed om uit te kunnen kijken naar je nieuwe huis! Toch goed om te lezen dat je ovulatie in ieder geval duidelijk was! Dan weet je waar je aan toe bent. Inderdaad niet gek dat je lichaam er wat langer over doet nu lijkt me.
Ik heb de echte LK piek niet gevonden helaas ik heb 1x een wat donkere test gehad en de keer erna was hij alweer heel licht. Niet zo succesvol voor mij die ovulatietesten. Brengt veel onzekerheid. 
LinavV, wat jammer dat het toch een cyste was. Idd dat wordt een latertje haha maar voor een goed doel! Ik wens jullie een hele fijne meeting :D 
Ik merk zelf dat ik echt alle kraambezoekjes uitstel of niet ga en geirriteerd ben als er weer iemand zegt dat ze zwanger zijn van de vrienden. Hier ben ik blij als ik het hoor maar in mijn omgeving niet hoor. Bleh.  
:D wij zijn ook niet meer zo jong hoor maar alles voor het goede doel zullen we maar zeggen haha.
Ahh ja, makes sense dat prikken op hormonen :) Had ik even niet aan gedacht. 
Ook vanuit hier heel veel positieve vibes!!!

IsaV: Wij probeerden het vanaf 6 dagen voor de eisprong om de dag te doen. Dus als mijn eisprong op dag 13 was, dan op dag 7, 9, 11 en 13. En dan inderdaad op dag 14 voor de zekerheid nog een keer haha. Maar na bijna 3 jaar hebben we dat op een gegeven moment wel wat losgelaten omdat we beide wel wat naar werden van het "moeten" vrijen. Dus in een goede maand ging het zoals bovenstaand, in een slechte maand 2 dagen voor de eisprong en de dag van de eisprong. Heeft bij ons uiteindelijk niet gewerkt trouwens, maar we hadden wel het gevoel zo het meeste "kans" te hebben. Ik begrijp die irritatie heel goed trouwens als er iemand weer zwanger is... bij ons in de vriendengroep al 2 "ongelukjes" pfff ga weg he... met je ongelukjes. Ook al meerdere keren voorgekomen dat juist die mensen dan ook nog tegen mijn vriend zeiden "of moet ik het even voordoen hahaha" nou zo grappig vind ik dat niet ook... bah!
Lina: Oooh spannend morgen de inseminatie dus?? Ik heb de inseminatie net gehad. Lopen we bijna gelijk op dus :) spannend he! Wat ik me afvraag. (ik heb niet alles helemaal teruggelezen) je hebt geen uitgangsecho gehad? Dus die cyste hebben ze nu net pas ontdenkt? Mijn IUI gaat niet door als ik op dag 3 een cyste heb is me verteld. Goed om te weten dat het ook met cyste door kan gaan!! Succes met spuiten vanavond en succes morgen! 
FleurBo: JAAAAAA ik las dus net dat je een positieve test hebt!! Wat heerlijk meid, gefeliciteerd het is je gegund :) Ik snap dat het nog heel spannend is. Ik duim voor dat het allemaal goed gaat!

LinavV balen dat het toch een cyste is, maar gelukkig wel gewoon een inseminatie donderdag dat is fijn! Heel begrijpelijk dat je, je wel hebt laten vaccineren. Ik voel me er voor nu nog goed bij om niet gevaccineerd te zijn. Ik was zwanger toen ze net begonnen met prikken en toen mocht je nog niet geprikt worden als zwangere. Daarna toen mijn lichaam van alles een beetje hersteld was enz. wilde ik een afspraak inplannen, maar kregen we corona. Ik ben er bijna niet ziek van geweest, dus heb wel vertrouwen in mijn lichaam dat die het virus aan kan. Ik probeer ook meer naar mijn gevoel te luisteren (een van mijn goede voornemens) en die zegt op dit moment nog niet doen. Ik denk dat ik vanzelf wel een moment krijg waarbij ik denk dit is het moment om het voor mij te doen. 

IsaV vervelend dat je zulke onduidelijke ovulatietesten hebt. Heb ik in het verleden ook heel veel last van gehad, maar na de zwangerschap lijkt alles een soort van gereset te zijn ofzo. Ik heb gelukkig niet heel veel kraambezoekjes heb veel vriendinnen die al kids hebben of geen kinderen willen of er nog niet aan toe zijn, dus dat scheelt. Nu wel een vriendin die van de week vertelde dat ze zwanger is en een jongetje krijgt dus ook echt al best ver is. Het hangt er bij mij heel erg vanaf wie degene is en hoe ze het brengen merk ik van hoe mijn reactie is. Ik was laatst post ophalen bij ons oude huis en de nieuwe bewoonster vertelde dat ze zwanger is precies 18 weken (zover was ik met Luna) en de brief die bovenop lag was vanuit het ziekenhuis over de herdenkingsbijeenkomst voor doodgeboren kindjes. Ik ben toen wel even ingestort in de auto. Het hoort er uiteindelijk allemaal bij. 

Hoe gaat het ondertussen met alle zwangeren in de verlengde wachtweken? is het allemaal een beetje vol te houden? 

Ik stuur ook allemaal positieve vibes naar iedereen! Hopelijk binnenkort nog meer mooi nieuws hier! 

Uiltjesfan Spannend allemaal! Kan me heel goed voorstellen dat je na zoveel goed nieuws het lastig vind om je verwachtingen te laag te houden. Spannende weken nu! hopelijk begin februari goed nieuws

Ondanks dat we hier niet voor een leuke reden zitten, is het wel heel gezellig hier en ik merk dat ik er onwijs veel steun uit haal! 

Isa: klinkt alsof jullie het op de goede momenten gezellig hebben gehad ;) Nu is het weer afwachten... blijft een dingetje, maar vind het ook altijd wel een leuke periode! Misschien...
Nog over die spermacellen, van die concurrentie zou best kunnen! Wat ik nog las in het boek "Vruchtbaar" is dat het niet uit maakt of spermacellen 1 of 4 dagen in je zitten, ze zijn allemaal gelijk aan elkaar, omdat ze warm worden gehouden in je lichaam. Vond ik wel leuk om te lezen! Geniet van je avocado's en yoga! Eet je je avocado op brood? En wat voor yoga doe je? :) 

Zwindo: jammer dat het zo lang duurt, maar fijn dat ze in ieder geval aan het bouwen zijn! Super vet dat jullie in een nieuw huis gaan wonen dan! Is alles al geregeld of moeten jullie nog veel beslissingen maken qua keuken/badkamer/stopcontatten/etc. 
Ik moet inderdaad 36 uur voor de IUI pregnyl spuiten, direct even gecheckt, haha. Dan is dat het, thanks voor de uitleg! 
Snap dat je nog geen vaccinatie hebt gehaald, ben er zelf ook geen voorstander van (o.a. om dezelfde reden). Wat me over de streep haalde waren de verhalen van zwangeren in het ziekenhuis... dat lijkt me gewoon heel naar. Vooral naar je eigen gevoel luisteren, dat is het allerbelangrijkste!

Lina: Ah, balen!! Maar wel fijn dat er nu groen licht is en je vanavond de pregnyl kunt zetten en donderdag de IUI hebt. Spannend!! Vond je het ook moeilijk om op kraambezoek te gaan? Ik ga deze week ook nog. Kijk er niet heel erg tegenop, maar er zijn zeker momenten dat ik het moeilijk heb met zwangere vriendinnen/new borns/mama verhalen.

Nog even aansluitend op mijn berichtje gister. Gisteravond voor de eerste keer de prik zelf gezet (mijn vriend deed het de eerste paar keren) en nu had ik echt 0 pijn. Vond het echt doodeng en werd helemaal misselijk en moest huilen, maar toen in 1 seconde erin gezet en toen moest ik lachen, omdat het dus geen pijn deed. Fijn dat ik hier achter ben gekomen, want keek er nu tegenop! 

Hebben jullie mensen in de omgeving bij wie het ook (nog) niet wilt lukken? Door er open over te praten kom ik er steeds meer achter hoeveel mensen ook in deze periode zitten of hebben gezeten... gun ik hun ook niet, maar biedt wel steun. Hoe zit dat bij jullie? 

Hi meiden,
Dank voor de lieve felicitaties! Ik heb sinds mijn aankondiging vorige week even niet meer gereageerd, maar wel jullie reacties gelezen en dat deed me goed :)
Het was nogal een rollercoaster afgelopen week. Ik ging welgeteld 2 dagen na mijn positieve tests nietsvermoedend naar de wc en ja hoor: bloed. Helderrood. Niet veel, maar genoeg om je zorgen over te maken. Zo heeft 't het een paar dagen af en aan nog wat meegedruppeld met de utrogestan. Ik was echt zo bang en verdrietig dat het alweer klaar zou zijn. 
Vanmorgen mocht ik daarom voor een hele vroege echo komen, om te kijken of ze wat konden zien (en of het op de goede plek zit..). Tot mijn grote oplichting zag het er allemaal netjes uit voor 5 weken + een paar dagen! Waarschijnlijk een bloedvaatje geraakt met het inbrengen van de utro, aldus de verpleegkundige. 't schijnt daar beneden allemaal veel beter doorbloed te zijn nu. Maar de schrik zit er goed in zeg! Nu tot volgende week vrijdag wachten op de volgende echo, waar we hopelijk een kloppend hartje mogen zien. Tot die tijd blijf ik sowieso nog even hangen bij jullie ;)
@Zwindo fijn dat je je ovulatie toch nog gevonden had! Hoe is het verder? Kom je de rustmaand een beetje oké door? 
@IsaV volgens mij heb je bij een positieve ovu-test een eisprong binnen 1-2 dagen, dus wij maakten het altijd gezellig op de dag van de positieve test en de dag erna. Maar ik ben er nooit zwanger van geworden dus daar heb je eigenlijk niks aan ;) Volgens onze gynaecoloog moest je gewoon om de 1-2 dagen vrijen in je vruchtbare periode, zij zei dat zo'n test dan niet nodig is bij een regelmatige cyclus en goed zaad. Hoe is het verder met je, dacht me te herinneren dat het allemaal een beetje veel was de laatste tijd?
@lovetennis nog een bonus-ronde IUI, hopelijk je lucky shot! Maar ze gaan bij jullie in de IVF kliniek dus opnieuw wat onderzoeken doen, als ik het goed begrijp? Dat is wel fijn denk ik, mijn onderzoeksuitslagen zijn alweer van 1,5 jaar geleden en vraag me soms ook wel eens af hoe ik er inmiddels voorsta. Zeker omdat ik binnenkort ook 35 word..
@Lulu ook aan het prikken zie ik! Spannend hoor! In mijn omgeving zijn een paar vrienden die van onze struggle weten en via via-via hoor ik dan weer dat meer stellen ermee kampen of mee te maken gehad hebben. Mij hielp dat soms ook wel, ja. Je bent zeker niet de enige!
@LindaV jammer van de cycste. Hopelijk is het eitje dat wel meedoet een toppertje! Success met de inseminatie!
@Uiltjesfan spannend hoor, je eerste IUI! Ik heb de ovitrelle er ook nooit 'uitgestest' omdat je dan denk ik stiekem toch ook hoop hebt. Ook zonde van je testen. Nu was het bij ook nooit echt nodig omdat mijn menstuatie toch altijd een paar dagen voor de testdag kwam. Heel veel success iig op het wachtbankje!
@Littlepenquin & Fleurbo, jullie ook nog even heel veel sterkte in de verlengde wachtweken! Hopelijk hebben we binnenkort minstens 3 kloppende hartjes hier ;)
Tot gauw!

IsaV, ja kraambezoekjes kunnen lastig zijn. Ik heb zelf meer moeite met zwangerschapsaankondigingen en dat de hele wereld zwanger lijkt te worden met een kuchje ofzo.
Uiltjesfan, er zit dan twee dagen tussen onze inseminatie. Ik ben donderdag aan de beurt. Ik heb inderdaad geen uitgangsecho gehad tot nu toe. Prikken start op CD3 en eerste echo op CD9, dat is tot nu toe in deze twee keer genoeg geweest en wordt daarna de IUI gepland. Daar krijg ik overigens ook geen echo meer en wordt alleen de inseminatie gedaan. Volgens mij loopt het bij mij anders dan bij de meesten..
Waarom gaat een IUI niet door bij één cyste bijvoorbeeld? Ben nu wel benieuwd!
Ik snap dat je verwachtingen hoog zijn!! Voelde ik ook de eerste ronde, ben benieuwd hoe ik me donderdag voel! Bij mij is de testdag dan 10 februari ?
Lulu, ik vond het kraambezoek niet moeilijk. Ik voel daar dan toch wel weer een afstand in ofzo… het is het zwanger worden wat stagneert, de rest doet me dan minder. Behalve dat ik af en toe zucht en denk ‘en nu wij!’.
En wat een overwinning dat je zelf de prik hebt gezet!! Congrats!

LinaVv: oh 2 dagen! Nouja bijna gelijk dus haha. Ja dat werd bij mij heel duidelijk gezegd, op CD3 doen ze de uitgangsecho bij mij, als ik dan een cyste heb mag ik niet beginnen met spuiten. Uiteraard gevraagd waarom, en ze zei dat onder invloed van de hormonen zo'n cyste kan groeien en als zo'n ding te groot word kan het in een zeldzaam geval zo zijn dat je eileider / eierstok om zijn as gaat draaien en bekneld raakt. Of iets in die trant tenminste. Niet prettig in ieder geval. 
Ik ben even kwijt hoeveelste IUI ronde dit voor jou is? 

Terug
Bovenaan