"De dames die al wat langer wachten....."

Heey meiden,
Wat fijn om meer positieve berichten te lezen. Gefeliciteerd FleurBo & Vis!! Wat super!! ? Wanneer hebben jullie je eerste echo? Ik kan bevestigen dat die weken zo lang duren. Ik moet nu nog 2 weken geduld hebben (1 feb echo). Er is pas 1 week voorbij haha :p
@FleurBo: Waren die buikkrampen toch goed nieuws! Ik had ook nog een lichtere lijn dan de controlelijn 16dgn na IUI. Ik heb vandaag opnieuw getest want de onzekerheid die blijft. Nu 22 dgn na IUI is het echt een knalstreep geworden. Volgende week doe ik nog een digitale, ik hoop dan dat hij +3wk aangeeft. Ook ben ik als de dood voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap omdat ik die 1,5wk na IUI toch bloed ben verloren. Nu had ik alleen afgelopen weekend licht bloedverlies 1,5dag, maar nu niet meer. Ook bijna geen buikkrampen meer, alsof er niks gaande is. Doodeng! Voel mij prima. Geen hoofdpijn, geen misselijkheid. Soms wat minder trek. Ik kan niet wachten tot de echo. 
@Zwindo: ik heb gekeken naar je ovulatietesten, maar ik word er helaas ook niet wijzer van :( Die van je vorige ronde is overduidelijk. Ik heb nooit hele positieve testen gehad in mijn natuurlijke cyclus. Maar je kon het dan wel zien oplopen en de digitale ClearBlue bevestige dan de ovulatie. Mag je voor echo komen? Ik ben heel benieuwd waar je eierstokken mee bezig zijn! Alsof ze met vakantie zijn ofzo pfff..
@IsaV: ik herken mezelf in jouw verhaal over jouw negatieve gedachtes. Ik weet nog dat ik mid-december bij de maatschappelijk werkster zat. Ik had 0 vertrouwen in een zwangerschap. Waarom was het mij niet gegunt?! Ik ben ook al mijn vader verloren 1,5jr terug. Waarom ik?! En dat IUI traject? Werkt niet voor mij had ik besloten. Nee het moest IVF gaan worden. Ik zat er helemaal doorheen. En nu staat de vitaliteitsecho gepland. Ontzettend bizar. Probeer niet al te streng zijn voor jezelf. OOK JOU is het gegunt! Zo erg gegunt! Ik las ooit ergens: de sterkste en dapperste moeders worden al gemaakt voordat hun kindje er is. En zo is het. 
Om je vraag te beantwoorden over mijn werk. Ik werk bij MSD in Boxmeer (Animal Health). Je hebt op R&D ook een equine en companion animal afdeling. Misschien is dat wat voor je? Ik werk zelf niet binnen deze afdeling, maar je kunt altijd de vacatures in de gaten houden! Maak je je nog steeds zorgen over je andere paarden? Of is het probleem met het hooi al opgelost? Hopelijk is alles goed. 
@LoveTennis: we hebben allemaal onze zwakke (lees chocolade) momenten :p Maar je bent echt super bezig! Nog 2 weken tot je IVF intake toch? Pfff... waarom is wachten zo een groot onderdeel van het fertiliteitstraject?! Zit je niet in je wachtweken, wacht je wel op een intake, of wacht je op de diverse follikelecho's. 
@Schaapje: welkom op ons forum. Maak je niet onzeker hoor! Ik kreeg de diagnose onbegrepen verminder vruchtbaar. Eerst dacht ik: dat is goed, toch?! Later dacht ik: als ze geen oorzaak kunnen vinden kunnen ze ook niet echt helpen. Gelukkig kunnen ze erg veel! Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid.

Ja gek hè die ovulatietesten snap er echt de ballen van. De laatste rondes waren zo overduidelijk met oplopen en dan nu dit echt zo raar. Zit toch te twijfelen om misschien nu al een mailtje te sturen naar het ziekenhuis, maar wil niet te ongeduldig zijn. Misschien toch over een aantal dagen wel een positieve ovulatietest. Ergens wel wat gerommel in mn onderbuik qua steekjes en darmen die wat actiever worden, dus dat is positief. Alleen nu vandaag ineens wat bruinverlies wat ik nu maar probeer te verklaren omdat we het gezellig hebben gemaakt, maar me ook ontzettend aan het twijfelen zet om toch niet nu al te mailen. Kortom gekmakend allemaal weer.

Littlepenquin 1 februari klinkt nog zover haha maar voor je het weet is het zover! Nu lekker genieten van het moment!

IsaV probeer indd even wat rust voor jezelf te pakken. Er speelt nu al genoeg in je leven wat allemaal tegelijkertijd samenvalt. Probeer je te focussen op de dingen waar je energie van krijgt.

OH MY GOD, wat een goed nieuws hier, EINDELIJK!

Vis & Fleur, GEFELICITEERD! Een positieve test, wat geweldig en wat geweldig hoopvol voor de anderen meiden hier! Hou ons op de hoogte, oké?!

Het is ook veel te lang geleden dat ik hier heb gereageerd, maar ik heb af en toe wel meegelezen. In twee maanden geen enkel goed nieuws, maar nu dus toch :) 

December & januari vind ik altijd best pittige maanden en de onvervulde kinderswens maakt het er niet beter op. Vandaar dat ik ook minder behoefte voelde om hier mijn verhaal te gaan typen, ondanks dat ik er juist altijd zo veel aan heb!

Ik ga dan ook niet op iedereen reageren, maar hopelijk vanaf nu weer een beetje bijhouden (met reageren). 

Bij ons is het traject nu echt begonnen. Een dik half jaar geleden beide onderzoeken gehad, waar niets uit kwam. Naar huis gestuurd om het zelf nog te proberen, maar helaas 0 positieve testen. Dus vorige maand weer naar het ziekenhuis voor een gesprek en nu net ongesteld, dus op de derde dag beginnen met hormonen spuiten (volgens mij, ga morgen naar het ziekenhuis). Toen we dat gesprek in het ziekenhuis hadden was ik super emotioneel. Het is ons niet op natuurlijke manier gelukt en nu begint het IUI traject echt. Toch ook wel behoefte aan een volgende stap en er klaar voor. Kijk wel wat op tegen de hormonen spuiten, omdat ik al vrij bewust bezig ben/last heb van de al aanwezige hormonen. Ben benieuwd hoe dat zich gaat uiten. 

Daarbij had volgens mij Lina of Penguin het boek "Vruchtbaar" aangeraden en deze heb ik een paar weken geleden besteld en vind dit echt een tip! Allerlei ervaringsverhalen, maar vooral het gevoel dat je niet de enige bent. 

Ik ben even benieuwd naar diegene die ook hormonen hebben gespoten voor het IUI traject: had je hier erg last van? 

Verder hoop ik vooral dat 2022 ons allemaal iets HEEL MOOIS mag brengen. 

Liefs, 
Lulu 

Hee meiden,

Ik pak ‘m weer even op waar ik het gelaten had begin januari. Ik heb wel meegelezen, maar geen tijd genomen om terug te typen. Ik merk daardoor dat ik best wel druk blijf in mijn dagelijks leven.
Inmiddels gestart met IUI ronde 2. Helaas was de eerste ronde niet raak, niet dat ik dat per se verwachtte, maar toch stiekem gehoopt! Ik heb een verhoging van de menopur (nu 112,5 IE) en ben heel benieuwd wat ze aanstaande maandag gaan zien aan eicelrijping.
Wat een verhalen met raar bloedverlies waren er!
Lovetennis, even terugkomend op je berichtje van begin januari. Onze verhalen lijken inderdaad erg op elkaar. Veel succes gewent met IVF, spannend hoor! Lekker bezig ben je in het nieuwe jaar, daar wil ik wel een voorbeeld aan nemen!
IsaV, wat spannend dat je eigen bedrijf aan het starten bent. Hoe is het daar inmiddels mee?
En wat verdrietig van je paard! Dieren kunnen echt onderdeel van het gezin worden, dus je verdriet kan ik me helemaal voorstellen.
De HSG geeft als het goed is 6 maanden een verhoogde vruchtbaarheid. Bij ons heeft het helaas geen extra effect gehad, maar als je het lukt kan je zeker tot 6 maanden afwachten. Leuker zou zijn als het natuurlijk zo snel mogelijk raak is. Ik vond het zelf uiteindelijk fijn om van alle maanden af te wachten, maar nu ben ik ook blij dat we gestart zijn met IUI. Ik was er klaar voor omdat ik voor mijn gevoel alles had geprobeerd wat ik kon doen.
Heel herkenbaar die onzekerheid. Maar je mag heel lief voor jezelf zijn hoor! Het wordt echt weer beter. Je gaat nu door zoveel emoties heen, dan is het ook lastig om stevig overeind te blijven. Sterkte meis!
Zwindo, hoe gaat het nu met je?
Welkom Lizz, wat fijn dat je al twee prachtige kinderen hebt. Ik denk dat elke wens voor zwangerschap die langer duurt moeilijk is. Ik hoop op snel succes voor je!
Carolinerkj, hoewel bij mij nog niet van toepassing, heb ik wel de link bekeken die je stuurde. Wat jammer dat het niet gelukt is. Hopelijk een fijne behandeling bij het barrehus!
LittlePenguin, kippenvel!!! Van harte gefeliciteerd meid! Alle goeds gewenst! Logisch dat je het niet kon geloven, het is zo lang een abstract concept geweest, maar je bent het!
Schaapje, Wat naar. Ik hoop dat je snel weet waar het mee te maken heeft.
Fleurbo, ook van harte gefeliciteerd! Wauw, wat gaaf! Ik kan me voorstellen dat je niet meteen in volle blijdschap bent. Ik wens je veel vertrouwen toe, en duim voor een goede plakkerd!
OMG, Vis, jij ook! Wat te gek zeg op dit lijntje! Van harte gefeliciteerd!!!
Welkom terug Lulu. Ik reageer zelf ook een beetje af en aan, hangt ervan af hoeveel tijd ik heb. Ik ben sinds kort dus ook aan de hormonen, en het is te doen. Het spuiten gaat goed, hoewel ik nu bij ronde twee iets meer moeite ermee heb. Gelukkig support mijn partner mij er doorheen. Wat ik van de eerste ronde pittig vond is hoeveel energie het kost, ook die ruim twee weken gespannen borsten na de pregnyl vind ik ook energie slurpend. Ik hoop natuurlijk dat het deze ronde raak is, maar mezelf kennende als dat niet zo is ga ik af en toe wel een pauze inlassen. Ik heb geen behoefte om er doorheen te racen en mijn lijf helemaal uit te putten. Wat ik wel fijn vind tot nu toe is dat de eicelrijping lekker snel gaat, en minder gedoe rondom zelf klussen. We laten het lekker gaan op gevoel, heerlijk!

Lulu spannend dat het nu eindelijk echt begonnen is. Hopelijk snel een mooi bericht van jou dat het met een beetje hulp toch gewoon gelukt is. 

LinaV balen dat de eerste ronde niet gelukt is. Hopelijk maandag goed nieuws en dan binnenkort ook van jou hier een mooi bericht!

Dames na raar bruin/bloedverlies, rare ovulatietesten nu toch een oplopende ovulatietest! Vandaag ook een beurse onderbuik met steekjes en vruchtbaarslijm, dus ondanks de rare testen gebeurt er wel wat in het lichaam. Echt super fijn. Ik denk dan ook dat ik morgen waarschijnlijk een positieve test ga hebben. Hij was vandaag nog net ietsje lichter als de controle streep, maar scheelde echt maar heel weinig. En ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik lijkt gewoon ineens een cyclus te hebben! Nu al een tijdje een positieve ovulatietest op dag 16! zo blij om. Heb nu waarschijnlijk een paar dagen voor onze intake bij Nij Barrahus mijn menstruatie. Wie weet kunnen er dan toch nog snel wat nieuwe testen gedaan worden voor onze laatste cryo tp. #duurftehopen. 
Hoe gaat het met alle net zwangeren? Overleven jullie de verlengde wachtweken een beetje? 

IsaV hopelijk lukt het met de positieve vibes! Ik vind het altijd heel erg helpen dat we vanaf januari weer langzaam wat langere dagen krijgen. Ik zit echt bijna iedere dag op zo’n schema te kijken om te zien dat de zon weer een minuut later onder of vroeger op gaat haha. Maar gun jezelf nog wel rust hè! 

Littlepenguin wat fijn dat je geen bloedverlies meer hebt! Heb je de clearblue al gedaan dat hij op 3+ sprong? Ik wacht daar mee tot vlak voor de echo denk ik. Als hij dan niet naar 3+ springt weet ik tenminste snel of ik me echt zorgen moet maken.

Lulu wat spannend dat het nu eindelijk begint! Ik heb voor IUI geen hormonen gebruikt maar voor ICSI wel en ik vond het eigenlijk heel goed te doen. Ook omdat ik in die periode echt het gevoel had dat we eindelijk iets gingen proberen wat misschien ging helpen maakte dat ik niet extreem last heb gehad van de hormonen. Ik vond wel dat hoe langer het traject duurde en ik voor de terugplaatsingen ook hormonen ging gebruiken het steeds zwaarder worden. Want dan raak je zelf echt in een dip en dan ook nog die hormonen er bij vond ik wel echt lastig. Hopelijk is IUI voor jullie de oplossing ?!

Lina wat goed dat je jezelf ook een pauze gunt tussendoor. Helemaal terecht dat je je lichaam ook de tijd wilt geven. Hopelijk is de pauze niet nodig en heb je snel goed nieuws! Zit je al in de wachtweken?

Zwindo jaaa wat fijn! En een normale cyclus en gewoon de bevestiging dat er een eisprong aan komt! Hopelijk past het allemaal mooi met de afspraken en onderzoeken

Hier gaat het een beetje op en af. Ik durf echt nog niet verder te kijken dan de eerste echo. Net ook opeens behoorlijke menstruatiekramp en het eerste dat door m’n hoofd schiet is: zie je wel, dit gaat fout. Terwijl het natuurlijk ook gewoon wel goed kan gaan, maar ben zo bang voor weer zo’n enorme klap als vorige keer. Kortom een enorme rollercoaster en het voelt inderdaad echt als verlengde wachtweken, waarin ik mezelf steeds er aan herinner dat we toch echt weer een stapje verder zijn. Maar de dagen kruipen echt haha. Nog 2 weken voor de eerste echo

Wat een goed nieuws Zwindo! Fijn om te horen dat geeft je toch weer wat meer vertrouwen ook richting de nieuwe kliniek. Ga je het nu zelf proberen deze cyclys of is het nu dan met de laatste cryo?
Ik ben vandaag ook weer begonnen met de laatste ovulatietesten opmaken maar nog niks te zien. Normaal zou maandag mijn eisprong zijn, benieuwd of ik deze maand wel iets meet.
Lulu wat fijn dat je eidenlijk bent begonnen! Heel veel succes hoor. Hopelijk valt het mee met de effecten van de hormonen.
LinavV, mijn bedrijf gaat best goed. Het is nog even investeren maar het loopt wel goed al :) 
Ik denk ook wel dat ik het fijn vind om gewoon ade 6 maanden af te wachten maar hopelijk mag het eerder feest zijn! 
Gelukkig gisteren en vandaag weer betere dagen dus hopelijk is het nu even rustig met de emotionele rollercoaster. 
Ik ben ook benieuwd naar hoe het gaat met de zwangeren! Hopelijk loopt alles nog voorspoedig.
Ik voel me gelukkig weer wat beter, heb wel nog veel momenten dat ik weer even voor me zie hoe mijn merrie ligt te strugglen en hoe ziek ze was en uiteindelijk overleed. Dan krijg ik het weer echt lastig, maar dat mag ook. Dat hoort bij het verwerken denk ik. Met de andere paarden gaat het goed, al laat ik wel nog even bloedonderzoek doen bij 1tje gewoon om te checken. Ben nogal onzeker over alles nu.
Verder voel ik me wel goed en hopelijk binnenkort een positieve ovulatietest zodat we weer een wat zekerder gevoel krijgen. 
Als ik het zo terug lees is zelfzekerheid wel een thema bij mij haha. Mja niet gek dat het nu even een knauw heeft gekregen. 

FLeurBo, oh dat zal inderdaad ook wel een rollercoaster zijn voor je. Zeker als je eenmaal zoiets hebt meegemaakt dan blijft dat in je hoofd rondspoken. En als je dan nog van alles voelt pfff. Hoewel dat natuurlijk ook heel goed kan zijn.
Deze keer blijft het gewoon plakken en gaat alles gewoon helemaal goedkomen! Inderdaad fijn die langere dagen dat merk je aan alles, en vandaag ook weer wat zon is ook heel prettig.

Terug
Bovenaan