"De dames die al wat langer wachten....."

Dames, wanneer is nu de beste timing om het gezellig te maken? Ik denk dat morgen mijn ovulatietest al positief is. Hij liep vandaag al op. Maar kan het dan dat pas maandag mijn ovulatie is zoals de app voorspelt? Ik dacht altijd dat dan binnen 12-36 uur de eisprong was.
Of zou die dan toch al eerder zijn nu? ?

Hoi meiden.
Nou nog 1 week wachten en dan hebben we onze ivf.. man wat spannend. Moet eerlijk zeggen dat het toch wel snel is gegaan. Mijn vriend is gister vertrokken voor een week wintersport, dus ben nu alleen (samen met Nola ;))
Ik ben helaas vrijdag ook weer ongesteld geworden (maar heel raar bloedverlies) ik denk dat het door de booster komt?
Het is de hele tijd alsof ik op dag 0/1 zit weet je wel. Nog steeds geen helder bloedverlies.
Maargoed, we hebben dus toch besloten om nog een IUI te gaan doen, omdat we bij Cuypers & Cuypers bij IVF toch elke keer moeten wachten op CD 1. 
Stap 1: CD 1: bloedprikken
Stap 2: CD 1: onderzoeken

Stap 3: aanpakken uitslagen onderzoeken OF beginnen met hormonen weer op CD 1.
Dus dan kan ik nu beter nog de ALLERLAATSTE IUI doen. anders heb ik het gevoel dat we 'stil' staan.
Morgen heb ik de uitgangsecho en dan de maandag erna IVF intake en waarschijnlijk eerste echo om te kijken of ik al 2 eitjes heb.
Ik ben heel benieuwd naar het gesprek :D

@IsaV In mijn ziekenhuis zeggen ze altijd dat na het spuiten van de ovitrelle de ovulatie ongeveer 36 uur later is. Dus als ik vrijdagavond om 19.30 uur de ovitrelle spuit; heb ik maandag om 11.30 uur de inseminatie.
Of als je dus een positieve test hebt, zal de inseminatie normaal in het ziekenhuis 24-36 later zijn.
Op sites lees je altijd dat een grote kans hebt om VOOR de eisprong zwanger te raken, omdat het zaad dan al aanwezig is vóór je eitje uit de eierstok naar de eileider gaat, maargoed wij hebben allemaal moeite om zwanger te worden, dus ik zou het niet steeds 'te vroeg' doen, snap je?

@LinaV jammer dat poging 1 niet gelukt is, hopelijk brengt ronde 2 meer geluk. Had je 1 eitje of 2?
@Lulu; hier inmiddels ervaringsdeskundige op IUI gebied. Ik had van Clomid heel veel hoofdpijn, verder viel het mij.
Gonal F heb ik helemaal geen last van, ja soms wat blauwe plekjes van het spuiten, maar thats it :) Ik hoop dat IUI jullie veel geluk gaat brengen!!

@Littlepinguin; ja echt serieus, die wachtweken zijn echt verschrikkelijk, ik wacht al 2 jaar op van alles en nog wat. Is het geen telefoontje, dan een ovulatie, of een menstruatie, of een intake, of gewoon... een positieve test. Zucht. Wat voor een echo heb jij 1 februari? Ik ben het even kwijt (Sorry sorry)

@Zwindo 
Die vorige ronde had je een duidelijkere ovulatie. Hoe gaat het nu?
Ik word zo vreselijk onzeker van die kregen. De afgelopen ronde kon ik er dus ook helemaal niks mee. 

@Vis; vanmorgen NA mijn tenniswedstrijd 4.3 km hargelopen met Nola (hond) en in 31 minuten! :D :D :D
WHAAAAAAA nog meer goed nieuws!! Gefeliciteerd! Wat geweldig!
@FleurBo Ja klopt, weer iets anders proberen he, daar kijk je dan zo naar uit. Neeeeeee dat meeen je niet!!!! Whaaaa gefeliciteerd!! 

Hee Zwindo, wat fijn! Wat verandert er dan nu voor je qua traject? Of blijft alles hetzelfde, maar heb je een eigen cyclus?
IsaV, fijn dat je je weer beter voelt. Het zal wellicht op en af gaan, maar een stijgende lijn is altijd prettig. Ik vind het altijd lastig zeggen wat het beste moment is voor gezellig maken... Ik hield op een gegeven moment 5 dagen voor ovulatie aan.
Lovetennis, spannend, je laatste IUI. Ik hoop op zeer positieve vibes ???? altijd beter dan wachten, blegh dat is zo rot als zwanger worden zoals bij ons op dit lijntje langer duurt.
Vanochtend de echo gehad. Rechts één ei van 16mm en links een enorme wat waarschijnlijk een cyste is. Ik heb mijn bloed laten prikken en hoor vanmiddag wat het is. Dus of morgen iui als het toch een gevuld follikeltje is, en anders waarschijnlijk donderdag omdat rechts nog moet rijpen. Ben benieuwd!

IsaV: super stoer van je eigen bedrijf en fijn dat het (al) goed gaat!
Zelf vond ik het fijn om het qua timing om de dag te doen. En dan ook nog wel een dag of 2 langer dan mijn app aangaf. Daarna voelde ik ook al heel snel de progesteron hormonen toenemen, want de zin was helemaal weg (herkenbaar)? Bij ons heeft het wel even geduurd dat we het echt om de dag konden doen hoor, het weekgemiddelde werd opeens flink opgeschroeft, waar mijn vriend ook even aan moest wennen ;) En zoals Vis zei, het is altijd goed om voor de eisprong al wat zaad in je lichaam te hebben, dit kan namelijk 3-5 dagen in je lichaam blijven. Dus beter een voorraadje voor de eisprong.
Hebben jullie het nog gezellig gehad? ;)

Lina: fijn om even jouw ervaring te lezen! Ik loop steeds net een maandje achter op jou ;) Ook met die onderzoeken toen! Hoe gaat het nu met je studie? Krijg je er nog steeds zoveel energie van? En jij had dat boek "Vruchtbaar" aangeraden toch? Vond 'm echt heel fijn, mijn vriend ook! 
Spannend of het morgen of donderdag wordt! Als het wel een cyste is, mag de IUI dan wel doorgaan? Checken ze bij jou ook op dag 3 van je cyclus of er cystes zijn? 

Zwindo: super fijn van een positieve ovulatietest! Dan weet je een beetje waar je lichaam mee bezig is en super fijn natuurlijk dat je een cyclus hebt! Veel goede verhalen over Nij Barrahus gehoord, woon je daar vlakbij? 

FleurBo: super super spannend allemaal. Snap dat je afwachtend bent! Leuk zo'n volgend wachtbankje dan weer... ik duim heeeel hard voor jullie, tis jullie zo gegund!

LoveTennis: fijn dat jullie nog een laatste keer IUI kunnen doen, hopelijk is die IVF niet meer nodig! Is het niet zo dat als je vrijdagavond ovitrelle spuit, dat je dan zondagochtend (36 uur later) inseminatie hebt? Ik had dat begrepen (jij zei maandagochtend). Thanks voor jouw IUI ervaring. Helaas nog geen positieve uitslag bij jou. Clomid hoef ik niet te slikken, ik hoef alleen hormonen te spuiten. Bedankt voor je gelukswens en jij heel veel succes met laatste IUI!

Ik ben vorige week begonnen met hormonen spuiten. Ik lees hier dingen over pregnyl en clomid, zelf heb ik fostimon... iemand hier ervaring mee? Of is dit vrijwel hetzelfde als pregnyl? Kon er niet zoveel over vinden... tot nu toe heeft mijn vriend de prikjes gezet (therapeut had aangeraden partner er zoveel mogelijk bij te betrekken, omdat ze al zo weinig kunnen doen) en ik vind het pijnlijker/enger dan ik dacht.. maar goed, het hoort erbij en is ook prima. Gelukkig tot nu toe geen bijwerkingen o.i.d. Donderdag op controle en hopelijk begin volgende week IUI, zodat ik niet in de war kom met werk (stommmm).  

Ik heb mij vorige cyclus laten vaccineren en mijn menstruatie was 4/5 dagen later (terwijl ik super regelmatige cyclus heb) en ook wat heftiger. Dus de booster kan denk ook wel wat invloed hebben. Anderen dit ook?

Een tijdje terug heb ik de afleveringen "Niets liever dan een kind" gebinged (was denk ik 2 jaar geleden op tv, net 5?) en iedereen raakte daar uiteindelijk zwanger, behalve één stel. En nu zag ik afgelopen week op social media dat het ook hun, na 7 jaar, gelukt is. Zelfs een tweeling! Tovert een glimlach op mijn gezicht en geeft me onwijs veel hoop. 

Ooit dames, is het ook onze tijd! Een tweeling lijkt mij dus ook geweldig. Jullie? ;) 

Liefs, 
Lulu

Lovetennis, dank voor je uitleg! Ik denk dat ik voortaan die 36 uur in gedachte ga houden dan zitten we altijd goed. Ik vraag me altijd af hoe lang het dan weer duurt voor het zaad op zn plek zit snap je? Want ookal is het zaad dan goed, dan weet je eigenlijk nog niks. Hoe snel is het er dan en is de 'kern' wel goed?
Maar ja, we hebben het nu iig net iets anders gedaan dan voorheen. Dus meteen de eerste vruchtbare dag volgens de app, dan 2 dagen ertussen (za avond voor maandag ovulatie) en dan zo avond nog een keer erachteraan haha.
Dan vandaag even niet en morgen nog maar eens voor de zekerheid dan moeten we alles gecoverd hebben. Ik heb wel het idee dat ik meer voel in mijn buik nu dan vorige maand dus wie weet is het wel een eisprong.
1 week begint ook al echt te korten voor jullie, super spannend en zo fijn dat je vooruit kan nu. Wel vervelend dat je vriend nu weg is dan heb je ook minder afleiding. Gelukkig heb je wel Nola nog :) Dat is toch zo heerlijk he thuiskomen dat er zo'n lieverd op je wacht. 
Wat raar van je menstruatie.. Kan best hoor door de booster, ik ben nog niet gegaan omdat ik de vorige keer een 3 dagen kortere cyclus had en mijne is mal maar 26 dagen. Aangezien we nu net de aankomende 6 maanden moeten profiteren zie ik er wat tegenop. 
Succes met je gesprek en met de laatste IUI!
LinavV, 5 dagen dat is wel lang toch? Of is dat de dag waarop je begint zeg maar. En dan bv om de dag? 
Spannend dat afwachten, kunnen ze dan in je bloed zien of het een cyste is?
Lulu, dankjewel wat lief :)
Dat om de dag werd ons ook geadviseerd in het ziekenhuis maar ik vraag me wel altijd af ook hoe goed is het zaad dan als je om de dag doet? Want daar wordt niks voor getest ook, en hoe lang het dan goed blijft bv en hoe snel het is. 
Het was iig gezellig dit weekend ;) haha de voorraad is aangelegd en hopelijk doen ze hun best :D 
Ik heb ook eens ergens gelezen dat het soms juist een nadeel is als er teveel spermacellen klaar liggen, dat er dan teveel concurrentie is. Zou dat waar zijn? 

Het lijkt me ook zo spannend om te beginnen met hormonen spuiten. Pittig hoor en knap dat je het gewoon doet!
Herkenbaar van de booster (zie hierboven) is ook de reden dat ik hem nog niet heb gehaald.
Oh wat een mooi verhaal zeg na 7 jaar! Wow wat een doorzettingsvermogen. 
Een tweeling lijkt mij ook wel erg leuk eigenlijk haha alleen weet ik niet of het ook echt zo leuk is in praktijk LOL 
Ik ben weer flink aan de avocado, yoga en proberen rustig aan te doen. :) Verder maar weer afwachten.

FleurBo heel begrijpelijk die onzekerheid na de vorige keer. Hopelijk kan je de komende dagen wat afleiding vinden waardoor de tijd sneller gaat. Duim voor een mooie echo over 2 weekjes.
IsaV Ik heb sowieso een wachtweek nu en mijn fertiliteitscentrum is nog vol in de verhuizing. Ik mag mij wel met mijn eerst volgende menstruatie aanmelden en hopelijk mogen wij die ronde dan ook voor onze 2e cryo tp gaan. Zelf proberen doen we altijd, maar met onze huidige woonsituatie lastig om op het juiste moment bij elkaar te kunnen zijn. Daarnaast is de kans dat het bij ons op een natuurlijke manier lukt echt nagenoeg 0%. Ik ben een tijdje offline geweest ivm helpen verhuizen, dus zie je berichtje nu pas. ik zou zeggen dat het best moment de dag van een positieve ovulatietest is. Hopelijk heb je er een gezellig weekend van gemaakt haha. Fijn dat het verder in ieder geval weer ietsje beter gaat.
Lovetennis spannend! Bijna aan jullie IVF avontuur beginnen en dus toch nog een extra IUI tussendoor begrijp ik. Ja die ovulatietesten zijn wel een dingetje aan een kant kunnen ze heel veel duidelijkheid geven aan de andere kant kan het ook heel erg veel onzekerheid geven als ze niet doen wat je denkt dat ze zouden moeten doen haha. Maar hier uiteindelijk gisteren een positieve ovulatietest. Ik heb op dag 16 niet kunnen testen door het verhuizen, maar dag 17 was hij nog net zo donker als op dag 15 dus dacht of ik heb hem gehad of hij komt toch nog en toen dag 18 echt een knaller. Dus uiteindelijk deze keer wel een iets langere ronde als de vorige rondes, maar misschien ook niet zo gek na zo'n rare ronde met de tp en het lange bruinverlies etc. Vandaag dag 19 en test was alweer minder duidelijk. Dus over 2 weekjes mijn menstruatie en dan aanmelden voor hopelijk onze 2e cryo. 
LinavV er veranderd nu nog niet echt iets zit nu in mijn rustmaand, maar wil gewoon weten wanneer mijn ovulatie is zodat ik weet wanneer ik mijn mens kan verwachten en dus wanneer ik mij weer kan aanmelden. Dan kan ik daar een beetje naartoe leven. Verder qua intake en overstap weet ik nog niet echt wat daarin gaat veranderen. Hoop natuurlijk dat dit uiteindelijk helemaal niet meer nodig is. Spannend voor jou wat er uit je bloedprikken komt. Heb je al nieuws? 
Lulu Ik woon er nog niet bij in de buurt, maar ons huis wordt nog gebouwd in die omgeving dus moeten nog even wachten tot het klaar is. Helaas wat vertraging want het zou eigenlijk eind feb klaar zijn en ze zijn nu net pas begonnen met de bouw. Maar ze zijn nu wel eindelijk begonnen! Dus ben super blij. Hopelijk begin deze zomer de sleutel. Ik denk dat je nog een pregnyl of ovitrelle gaat krijgen dat is namelijk een triggershot om het eitje te laten springen. ik denk dat wat jij gebruikt vergelijkbaar is met clomid of menopur die zorgen voor de stimulatie van de eigroei. Wat ontzettend mooi van dat programma! Ik hoop echt dat het bij ons toch ook nog mag lukken. De tijd vliegt voorbij en dat vind ik persoonlijk toch ook nog wel een dingetje. Fijn dat de bijwerkingen meevallen. Het prikken of laten prikken is wel een dingetje om "gewend" aan te raken. Ik vond het prikken zelf niet pijn doen, maar de vloeistof spuiten is wel wat gevoelig, maar dat trekt ook weer weg. Het is voor een goed doel denk ik maar bij mezelf, maarja prettig is anders. Over de bijwerkingen van de vaccinaties zou ik het niet weten. Ik ben zelf (nog steeds) niet gevaccineerd. Wat jij aangeeft is wel een van de redenen waarom ik nog steeds geen prik heb gehaald. 

Ik heb vanmiddag mijn uitslag gekregen. Het is links toch een cyste helaas. Dus donderdag inseminatie en morgenavond om 23.00 de pregnyl zetten... Wel laat op de avond, maar je moet er wat voor over hebben ? en hopen op een fijne eisprong van rechts en een fijne meeting tussen mijn ei en zijn zwemmer! Vanmiddag nog op kraambezoek geweest bij een collega. Ik wil ook zo'n droppie ? (en ja, ook de slapeloze nachten en dat soort dingen ?) smelt!
Lulu, grappig dat wij ook zo'n beetje gelijk opgaan. Ik heb tot nog toe geen uitgangsecho gehad, maar mocht deze ronde niet het gewenste resultaat opleveren, dan de volgende keer wel. Ik heb nu al de hormonen gespoten en aangezien er wel een mooie gerijpt is, is het groen licht.
Ik had inderdaad dat boek aangeraden. Fijn dat je er wat aan had! Ik vond het zelf ook heel fijn en het heeft mij klaargemaakt voor deze fase.
Ik heb mezelf wel laten vaccineren afgelopen zomer en net een week geleden ook de booster. Ik heb geen goed antwoord, ik kies ervoor uit de gedachte dat als ik straks zwanger ben niet meer hoef te prikken en ik eventueel op en neer naar mijn vader kan vliegen om het goede nieuws te brengen (hij woont in het buitenland). Ik heb er weinig last van met mijn menstruaties, covid zelf krijgen vind ik evengoed een risico. Geen idee, doe wat voor jezelf goed voelt ?
Een tweeling teken ik ook voor! Hoewel ik een vriendin regelmatig zie worstelen.. Dubbele liefde, dubbele druk ?
Ik doe het prikken zelf, maar wel heel bewust gewoon in de woonkamer. Mijn lief ging er elke keer bij zitten deze ronde, maar dat is mij een beetje too much. Liever gewoon even daarna vertroeteld worden.
IsaV, sorry, om de dag! Hahaha! Zo jong zijn we nou ook niet meer ??
Zwindo, nu snap ik ''m helemaal! Thanks en hopen dat je op je cyclus kan blijven rekenen. Maar dat gaat misschien helemaal niet nodig zijn, we gaan uit van een positief resultaat ?
In aansluiting op Lulu, het is misschien niet nu, maar het gaat gebeuren. Even positieve vibes voor ons ????????????????? Cheers op een nieuwe ronde!

IsaV, ik denk dat ze bloedprikken om het niveau van een paar hormonen (o.a. Progesteron) meten om te zien of het een rijpe eicel is (en op springen staat), of een leeg eiblaasje is. Ik weet het niet precies, maar volgens mij is het zoiets.
Voorlopig groeit ie nog wel lekker mee aan mijn linkerzij te voelen ?

Terug
Bovenaan