"De dames die al wat langer wachten....."

Lovetennis  Jeetje wat een timing zeg! Hopelijk vallen de klachten allemaal mee en ben je er snel vanaf. Ik hoop voor je dat je vriend het niet krijgt of als hij het krijgt geen erge koorts krijgt. Fijn dat de inseminatie verder wel goed is gegaan. Wie weet is het nu ineens toch gewoon raak? Ik ga voor jullie duimen!

IsaV Haha ja echt zo slecht die chocolade. Zeker als je ongesteld bent, dan heb ik echt snaaigedrag. Gelukkig is die nu wel alweer voorbij. Nog even en dan heb ik gewoon alweer mn eerste controle echo voor de tp. Deze afgelopen dagen zijn me echt voorbij gevlogen. Als dat nou ook zo ging tijdens die wachtweken. Die boudoir shoot vind ik echt wel even een spannend dingetje. Wil nog net even dat laagje vet eraf hebben zeg maar om me net weer iets zekerder te voelen. Al moet ik wel zeggen dat dit traject ook wel een "voordeel" met zich meebrengt. De schaamte om me te moete uitkleden in het bijzijn van andere mensen is ook flink afgenomen haha. 

Hier vandaag alvast bloed wezen prikken voor het Nij Barrahus. Mijn man heeft zijn afspraak voor de semenanalyse ingepland over een paar weken. Tegen de tijd dat alle uitslagen binnen zijn weten we als het goed is ook meer over onze terugplaatsing. To be continued. 

IsaV het valt mee, erg verkouden en mn reuk is helemaal weg ?
Hoe gaat het nu met jou?

Zwindo mijn vriend heeft ook corona, maar gelukkig (nog) geen koorts.
Mocht ik ongesteld worden en we naar Duitsland moeten over 2 weken, zullen we het aangeven aangezien dan ook het zaad onderzocht wordt.

Hahahaha idd Zwindo, bij mij is dat snaaien nu ook wel weer voorbij. Gelukkig ben ik van de pure chocolade, dus alles boven de 70% dat helpt nog enigszins. 
Dan is het straks wel een beloning voor je harde werk als je dan die shoot gaat doen. Super dapper en je gaat je er echt goed door voelen! Mooie bijkomstigheid idd dat het gemakkelijker is met uitkleden haha :D 
Super fijn al die afspraken in de planning! Dat geeft goede moed :)
Hier niet echt nieuws, menstruatie is bijna voorbij en ik kijk erg uit naar onze wintersport vakantie! 
Mijn switch van werk is nu ook heeeel dichtbij. Dan ga ik ipv 32 uur werken met 2 uur pdag reistijd naar 5 min fietsen en 20 uur werken + mijn eigen bedrijf. 
Dood eng qua financien maar hopelijk gaat het me meer rust en vrijheid brengen en nu er toch nog geen kindje op komst is kan ik daar eerst op focussen zodat de financien er ook weer wat beter voor staan straks. 

Lovetennis, gets dat lijkt me zo naar dat je reuk weg valt! Dat is echt heilig bij mij hahaha. Proef je wel nog gewoon?
Gaat wel goed vandaag met mij :) en hoe gaat het met jou?
Hopelijk blijft het zo voor je vriend dan zal de impact wel meevallen denk ik toch?

IsaV, waar heb je ook alweer een eigen bedrijfje in?
Mijn reukvermogen is weer bijna terug ? Smaak is niet weggeweest ?
Ik denk ook dat het meevalt straks met de gevolgen van corona en het zaadonderzoek. Mijn vriend slikt dan (als we naar Duitsland gaan) ook al 3 weken de nieuwe vitamines op aanraden van C&C, ben benieuwd.

Hi lieve dames!
@zwindo bij jou is ongesteld geworden  goed nieuws:) Fijn vooruitzicht dat deze cyclus jullie cryootje ondooid gaat worden. En ondertussen dus ook al aan het voorbereiden voor een eventuele nieuwe ronde. Dat is in ieder geval lekker vooruit kijken, maar ik hoop natuurlijk met je mee dat het niet nodig gaat zijn!
@lovetennis balen dat jullie corona hebben, maar ja het lijkt erop dat iedereen een keer aan de beurt komt nu ? Hopelijk heeft het geen invloed straks en kunnen jullie gewoon verder als gepland! 
@isav ik sluit me helemaal aan bij wat Fleurbo zegt, 't is niet jouw schuld dat het niet lukt vanwege stress ofzo en mensen die dat zeggen (of dat je het moet 'loslaten', ook zo eentje ?) hebben het zelf niet meegemaakt. Zoals de meesten hier zijn er in de jaren dat wij het probeerden zowel stressvolle als ontspannen periodes geweest, maanden dat ik er heel veel mee bezig was en maanden dat ik even schijt had aan alles. Uiteindelijk moet je gewoon een keer geluk hebben. Wel is het natuurlijk belangrijk voor jezelf om goed in je vel te zitten, dus vanuit dat oogpunt is ander werk en meer balans natuurlijk een goede verandering. Maar doe het dan vooral om er zelf happier van te worden :)
@caroline weet je al of je mag beginnen aan een nieuwe ronde? Spannend hoor!
Natuurlijk ook nog even hugs aan de andere dames die weer ongesteld zijn geworden, en inmiddels weer in een nieuwe ronde zitten. 't was weer even druk op het lijntje, daarom wat lastig iedereen weer bij te houden, maar frustraties zijn zooo herkaanbaar!
Hier hebben we inmiddels al 2 keer prachtig een hartje zien kloppen ? Vorige week voor het eerst in het ziekenhuis, waar we deze week na een eindgesprek met de gynaecoloog zijn 'ontslagen'. Gisteren intake gehad bij een verloskundige en toen hebben we weer even mogen gluren ? Ik ben nu bijna 8 weken, maar de exacte telling stellen ze vast met de termijnecho over iets meer dan 2 weken.
Het is nog steeds moeilijk te bevatten dat ik na 2,5 jaar, 5 mislukte & 2 gecancelde IUI pogingen en 3 terugplaatsingen uit IVF eindelijk zwanger ben. Maar het is toch echt zo en dat betekent ook dat ik zo langzamerhand afscheid ga nemen van dit lijntje. Voor de dames hier die zwanger zijn (@fleurbo & littlepenquin ?) of dat hopelijk snel gaan worden, er is een topic van dames die vanuit hier zwanger zijn geworden. Ik heb altijd veel steun ervaren hier en zou het leuk vinden daar nog eens verder te kletsen!

@Zwindo Pff wat heftig als je traject dan gewoon 3 maanden wordt uitgesteld! Zonder te ‘testen’ of dat ook echt nodig is ook!!Mijn vriend slikt ‘multi 4 men’, daar zit al die zink en weet ik t wat in.. voor t semenonderzoek slikte hij ook al wel multivitamine, maar dan een algemene. Hopelijk helpt deze goed. Wij mogen dus wel gewoon door, ze doen niks anders door die koorts, maar dus geen idee hoeveel invloed dit gaat hebben..
Merk jij effect van weinig suikers eten op je hormonen, of doe je het voor gewicht? Ik heb een prima bmi, alleen ik kan echt niet tegen suikers, ik krijg last van mn spieren, gewrichten, tintelende vingers en voeten… nouja ik eet het dus helemaal nooit. Maar die eerste keer afkicken toen ik ontdekte dat het daarvan kwam, dat was goed zwaar ja! 
@Isav Dankjewel! Héél vervelend hè die mensen die denken dat ‘gewoon even loslaten’ wel gaat helpen… alsof je er zelf schuld aan hebt dat het niet lukt, heel naar.
Wat leuk zo’n lijst. Wij hadden toevallig net bedacht dat we toch minstens elke maand een dagje iets leuks moeten doen. Ook klimparken vinden wij heel leuk (vroeger ook samen aan indoor klimmen gedaan), maar een aquamundo blijft ook leuk, net als de betere escaperooms. Ben benieuwd wat je nogmeer gaat verzinnen!
@Uiltjesfan Bah wat een nare ervaring met het huilen op de wc en die collega, ik kan het me zo goed voorstellen… en wat een verhalen ook over je moeder en die vriend, heb het echt wel met je te doen met zulke opmerkingen..
@Fleurbo Het is inderdaad precies wat jij zegt, er dient zich steeds een nieuw probleem aan. Werkt de medicatie? Dan een maand later toch weer niet. Eindelijk zwanger? Miskraam! Eindelijk medicatie gevonden die wel werkt: vriend een paar dagen koorts. Zucht. Ze hebben geen onderzoek gedaan naar de vroege miskramen; omdat ze vroeg zijn kan het goed toeval zijn… dus pas na een derde zouden ze onderzoek doen. VCM van 16 miljoen is matig, vanaf 20miljoen is goed genoeg zegmaar. Tis een beetje de IUI grens.. Helaas vind ik het ziekenhuis waar ik zit helemaal niet fijn, maar een andere is logistiek niet te doen. Echt geen empathie, nooit antwoorden op mn vragen, heel rommelig, je moet echt alles zelf in de gaten houden etc. Bijv bij mn miskraam zeiden ze aan de telefoon ‘nou als je bloedverlies krijgt moet je maar bellen en anders zien we je over 1,5 week eerder kunnen we niks doen!’ Tuurlijk had ik bloedverlies! Of een keer dat provera niet aansloeg ‘ga maar progesteron prikken, wie weet heb je een eisprong gehad waardoor het niet werkt’ toen zei ik nog; heeft dat wel zin, want is die geprikte progesteron dan van een eisprong of van de provera? ‘Ja nee dat kunnen we wel zien hoor!’ En je raadt het niet, bij de uitslag zeiden ze ‘tsja het kan ook van de provera zijn, dus we weten het niet’. Nouja, zo kan ik echt nog heel lang doorgaan. Heb denk ik in augustus voor het laatst een arts gezien, zie altijd alleen de verpkeegkundige.. Dat vind ik ook erg raar. 
@Lovetennis Wat je zegt over IUI, ik snap dat je er niet heel positief over bent maar het zal toch vast beter werken dan ‘in de slaapkamer’? Zeker bij een relatief laag VCM… ‘Gelukkig’ is de timing van je corona niet heel ongunstig. Hoop dat je er niet te veel last van krijgt, beterschap!

@Hier Hier gaat het wat minder. Bij de echo op dag 10 was er nog niks te zien, grootste rechts 7.5mm grootste links 6.5mm. Maar ik heb pcos dus er is altijd vanalles te zien, dit is dus waarschijnlijk gewoon niks. Geen probleem opzich, vorige keer was er ook nog niks op dag 10 en op dag 12 ineens wel. Dinsdag terug voor de volgende echo. Verder gaat het heel slecht met mijn oma en waarschijnlijk gaat zij komende week overlijden. Ik heb het daar heel moeilijk mee, überhaupt omdat we echt een vreselijk sterkte band hebben en ik me echt geen leven zonder haar kan voorstellen maar ook omdat ik het haar zo graag had willen vertellen als het gelukt was … het ging één keer eerder zodanig slecht met haar dat ik afscheid ben gaan nemen, op die dag kreeg ik mn eerste miskraam… nouja, dit wordt een hele moeilijke week. 

Terug
Bovenaan