"De dames die al wat langer wachten....."

Lovetennis Gelukkig begint het alweer een beetje terug te komen en ben je, je smaak niet verloren dat was echt zo naar vond ik. Niets smaakt dan meer en je bent echt op textuur van voedsel maar wat aan het eten. Gelukkig heeft je vriend geen koorts gehad! Dat scheelt een hoop. Denk ook niet dat Corona een effect heeft op de zaadproductie, maar dat het vooral te maken heeft met de koorts.

IsaV spannend! bijna beginnen met je eigen bedrijfje. Hopelijk brengt het allemaal iets meer rust. Ondanks dat het ook ontzettend spannend blijft lijkt mij. Heerlijk in ieder geval die wintersport die voor de deur staat, ben niet jaloers hahaha.

Vis Wat een super mooi nieuws! Geniet ervan, zo fijn dat het allemaal zo goed gaat. Ga je het oude zwangerforum van dit clubje weer nieuw leven inblazen of maak je een nieuwe aan? Zet hier dan wel even een linkje erin, want vind het leuk om dan toch nog af en toe mee te lezen met jullie verhalen. En wie weet mag ik mij hopelijk ook weer snel bij jullie voegen. 

MilouP Ah wat naar allemaal zeg. Heel erg veel sterkte en nu nog maar extra veel langs gaan bij je oma de komende dagen. Over die suikers. Ik merk het meer aan mijn endometriose, maar mijn lichaam moet sowieso weer ff door zo'n afkick moment heen. Wel fijn dat jullie gewoon door mogen ondanks de koorts. Misschien dat er met IUI net iets makkelijker over wordt gedaan als bij IVF/ICSI dat kan natuurlijk. 

Hier gaat het goed. Vandaag mn eerste controle echo gehad. Zag er allemaal goed uit mooi eitje van ong. 15 mm rechts. Links dachten we ineens ook een groot eitje te zien, maar dit was toch mijn cyste waar een eitje tegenaan groeide wat een vertekend beeld gaf. Over 2 dagen mag ik me weer melden voor een echo en krijg ik de ovitrelle mee (eerste keer dat ik die moet spuiten, dus ben benieuwd). Dan krijg ik ook nog als de tp doorgaat bij de tp pregnyl mee om te spuiten. Vind het allemaal wel weer spannend, maar sta er voor mijn gevoel deze keer wat relaxter in. Misschien ook omdat we ook al stappen hebben ondernomen om in Nij Barrahus te starten mocht deze cryo ronde niet lukken of niet doorgaan. 

Ik kijk eigenlijk al een tijd mee op dit forum, maar heb nooit iets geplaatst. Voelt ook altijd als "inbreken" op lopende gesprekken. Maar, als ik meelees, kan ik me natuurlijk ook net zo goed even voorstellen ;) 
Dus... hi! Miriam, 36 en wij gaan deze maand ronde 15 in. Na wat testen die allemaal ok waren (sperma, chlamydia) zijn we nu aan het wachten op een eerste afspraak bij het CWZ voor verder onderzoek. En dat wachten duurt lang, maar dat herkent iedereen waarschijnlijk wel.
Hoe positief ik ook probeer te blijven, soms is het moeilijk. Ik blijf toch bang dat er iets mis is met mijn lijf. Ik menstrueer regelmatig, ovulatietesten worden ook duidelijk positief. Maar toch twijfel ik, dit wordt versterkt vanwege het bruinverlies waar ik al zo'n twee jaar mee te maken heb. Dit start een dag of 2 na mijn ovulatie en duurt tot ik ongesteld ben. Omdat het zo cyclus gerelateerd is en ik verder geen klachten heb, maakt de huisarts zich er niet druk om. 
Goed, het is dus wachten tot we terecht kunnen voor een eerste afspraak... en ik merk dat ik er meer mee bezig ben dan ik laat merken. Soms bang dat het nooit gaat lukken, snel afgeleid zijn van werk door die gedachten, iedere maand de teleurstelling. We houden hoop natuurlijk, maar dat is niet altijd zo makkelijk gedaan. Tot zover even een korte introductie ?  

@Vis, wat heerlijk! Geniet er lekker van! Ik hoop dat ik heel snel kan aansluiten bij het andere topic vanuit hier ;)

@MilouP, nee dat klopt hoor. En het zal ook echt bij iedereen anders zijn. Wij hadden een hoog VCM, dus misschien ook niet te vergelijken. 
Wij snappen gewoon echt niet dat artsen steeds zeggen dat alles goed is, en het niet lukt met IUI.
Maargoed, we wachten nog op de definitieve bevestiging van iui 9.
Veel sterkte deze week!

@Zwindo heel veel succes!! Spannend hoor, en fijn dat de TP gweoon doorgaat, ondanks een cyste. Ik dacht dat dat nooit mocht.
Ik denk dat het ook allemaal wel meevalt met de corona, maar goed we weten het niet helemaal zeker.

@Mirdg welkom. Hopelijk kun je snel starten met een nieuwe stap daar kijken de meeste vrouwen naar uit. 
En ja het wachten is hier een bekend fenomeen. Een aantal van ons wacht al miniminaal 2 jaar. 

Hallo dames
We proberen al 3 jaar om zwanger te worden maar het lukt niet. En ons dossie is gesloten bij gynacoloog. Ik heb 7 iui gedaan 2 ivf en 1 icsi maar helaas het is ons niet gelukt. Ergens anders probereb me partner wilt niet. Enige optie is doneren maar dat wil ik niet.  Er is niks mis met ons alleen mijn partner gebruikt hasj al jaren en hij rookt ook. Ik gebruikt zelf niks. Zijn er mensen die zwanger zijn als zij of partner hasj of wiet gebruikt

Mirdg (Miriam) welkom! Hopelijk worden jullie toch gewoon nog spontaan zwanger. Het medische traject instappen betekend helaas heel erg veel wachten. Dus mocht dit inderdaad een route voor jullie worden stel je daar alvast opin. In de tussentijd kan je hier gewoon lekker je frustraties delen en helpt dat een beetje om het wachten door te komen.
Lovetennis Ja die gaat gelukkig altijd door. Heb verder geen stimulatie nu natuurlijk dus ook geen hormonen waardoor die eventueel weer zou kunnen gaan groeien. Alleen tijdens de stimulatie wordt er goed gekeken of die niet teveel groeit. Hoe gaat het verder bij jou? Weer helemaal hersteld van corona? Zit je al met je hoofd bij de afspraak voor C&C of kruipen deze wachtweken toch weer voorbij? 
Gebruiker Heel naar om te horen dat jullie dossier gesloten is. Zelf vind ik het heel erg bijzonder dat ze jullie uberhaubt hebben behandeld gezien het drugsgebruik van jou partner. Bij onze kliniek zijn ze daar heel streng in. Alleen al met roken. Zolang je rookt wordt je niet behandeld. Dat was je vraag niet. Mijn schoonzus rookte zelf en blowde overigens ook nog tijdens de zwangerschap en heeft 2 gezonde kids (2 ongelukjes) en haar toemalige partner volgens mij ook. Bij de een lukt het gewoon makkelijker als de ander. Wij hebben helaas gewoon pech. 

Klopt we hebben gewoon pech en afwachten wordt steeds moeilijker. Vooral als je schoonmoeder geen begrip heeft voor je sitautie steeds krijg ik de schuld dat het ligt aan mij. Heel pijnlijke gevoel

@Lovetennis Dankjewel. En twee jaar wachten. Het is echt verbazingwekkend hoe snel de tijd voorbij vliegt als je er op aan het wachten bent.
@Zwindo En jij ook dankjewel. Ik had me al ingesteld op wachten. Lesson learned! Maar je hoopt dan toch ergens dat het wel meevalt. Plus, het hoofdstuk “spontaan zwanger worden” is vooralsnog niet afgesloten. We blijven het lekker proberen tot we terecht kunnen!
@Gebruiker10380187 Wat naar dat je schoonmoeder de schuld zo bij jou legt, daar heeft niemand iets aan!  

Hoi lieve meiden,

@Zwindo: fijn van het goede gesprek van Nij Barrahus en dat ze zo positief zijn, lijkt me super fijn en motiverend! Fijn dat je vriend de afspraak ook heeft ingepland. Fijn van je eitje! Hou ons op de hoogte!

@LoveTennis: hopelijk zijn jij en je vriend niet al te ziek geworden? Als je het toch moet krijgen, heb je nog een goede timing uitgekozen ;) Ik ga heel hard duimen dat dat gesprek in C&C helemaal niet nodig is, maar dat het "gewoon" raak is nu! Hoe voel je je nu?

@Vis: wat een super fijn nieuws! Lekker van genieten en hopelijk tot snel in het andere topic ;)

@Isa: Ah oke! Jullie zijn naar "huis gestuurd" om het nog op natuurlijke manier te proberen? Wanneer zouden jullie evt. weer mogen aankloppen bij ziekenhuis (hopelijk niet nodig!)? Jouw ongesteldheid voorbij? Hele fijne vakantie (ovulatie tijdens? ;))!

@Milou: inmiddels alweer een echo gehad? Hoe was deze? Heel veel sterkte met je oma!

@Mirdg: wat kan het soms pijnlijk zijn he? Die kinderwens. Pijnlijk, angstig, hoopvol, teleurstellend... hopelijk kunnen jullie snel terecht voor onderzoeken! 

Hier ongesteld geworden na eerste ronde IUI :( Had de eerste week na inseminatie goede hoop, maar laatste week niet meer. Bijna twee weken ook mega pijnlijke borsten gehad, wat er bij mij voor zorgde dat ik er veel mee bezig was. Ben nu mega ongesteld en er weer even helemaal klaar mee. Kan me zo niet voorstellen dat we ooit een positieve zwangerschapstest in handen zullen hebben en daar komt zoveel angst en verdriet bij kijken. Even een paar dagen bluh zijn, daarna voel ik me weer veel beter en hoopvol. Op naar ronde 2! 

Terug
Bovenaan