Hoi allemaal,
Carolinerkj, wat fijn om een berichtje van je te lezen en wat een prachtige kijk heb je gevormd op dit wat in jullie leven speelt. Ik wens je al het geluk en liefde met elkaar, en mooi dat je die rijkdom ook ziet! Ook ik heb meerdere keren gedacht dat ik mijn man misschien moest gunnen om een andere partner te zoeken die wel aan de kinderwens kan voldoen. Ik heb ook mijn angsten toen uitgesproken, maar ik ben ook tot de realisatie gekomen dat kinderen niet het fundament zijn waarom wij samen zijn, we willen het beide heel erg graag en zouden tot het uiterste gaan, maar in de basis zijn hij en ik samen om wie we zijn, niet of er wel of niet een kindje komt. En als ik het zo lees is dit ook zo voor jouw partner en jou. Veel liefs!
Lovetennis, wat een rollercoaster aan emoties. Goed dat er een oorzaak is gevonden, dan kan er ook naar gehandeld worden, maar K*T is het wel.
En wat mega dapper van je dat je alleen naar een kraamvisite bent geweest! Je mag super trots zijn op jezelf. En hoe mooi dat je vriend zich uitspreekt hoe hij zich over jou voelt, dat moet vast heel goed doen. En je verdient het ook, je doet super veel om jullie gezamenlijke wens tot stand te laten komen en dat is absoluut mooie complimenten waard.
En wat fijn dat je vertrouwen voelt voor poging 3! Ik had met mijn laatste IUI ook in mijn gevoel zo’n gedachte-shift van ‘het moet voor de afronding’ naar ‘het zou ook heel goed wat kunnen worden’. We gaan voor lucky number 3!
Lulu, ik heb volgende week mijn eerste echo! Mega spannend.
En ik snap en herken je gevoel! Zo’n streepje op een test krijgt een enorme lading en in onze situatie/reis is dat wel een heel fundamentele. Ik wens je een hele fijne hormoonvrije periode en ik denk dat je zeker een tweede streepje gaat zien in de toekomst, het nare is alleen dat je niet weet wanneer. Deze tijd maar weer even opladen voor het volgende proces. Ik zit natuurlijk nu niet in jouw situatie, maar ik probeerde van IVF ook het mooie te zien dat je een delend cel-klompje in je krijgt wat de kans geeft dat het zich gaat ontwikkelen. Ik wil niet te opbeurend voor je zijn (ik vond dat zo mooi hoe je dat naar lovetennis verwoordde), maar ik hoop net zo hard voor je mee!
Zwindo, wat een enorme positieve keuze om een rustmaand te pakken. Zie jou daar eens even goed voor jezelf zorgen!! Daar mag je mega trots op zijn. Je bent je aan het voorbereiden om te kunnen ontvangen en ik denk dat of het nu lukt (en dat andere zeg ik niet ?) dat dit sowieso goed is.
Hier gaat het tot nog toe goed. Het voelt goed, maar ik durf nog niet te vertrouwen omdat ik geen idee heb wat er van binnen gebeurt. Volgende week woensdag is de eerste echo. Ik kijk er enorm naar uit en tegelijkertijd ook niet. Deze week is de eerste misselijkheid begonnen, het valt mee hoor, maar het is wel verspreid over de dag wat niet mega top is. Verder veel meer vermoeid, vanmiddag moest ik echt even een tukje doen voordat ik weer verder kon met wat studieopdrachten. Maar ik heb lekker veel afleiding, dit weekend ga ik met mijn zus een nachtje weg en naar een concert en de maandag en dinsdag zijn drukke werkdagen dus de tijd zal vliegen. Het is wel lastig om dichtbij staande familie en vriendinnen om de tuin te leiden, mijn zus hoovert als een havik om me heen, haha. Ze heeft het ook al een paar keer benoemt, maar ik heb neutraal gereageerd. Dat vindt ze vreselijk. Maar wij willen de eerste echo gedaan hebben voordat we het überhaupt iemand verder vertellen. Maar ik kan niet wachten tot dat kan!