"De dames die al wat langer wachten....."

Linavv Oh ja dat wachten tot die eerste echo is ook echt verschrikkelijk. Ik weet nog dat ik elke keer naar de wc ging zo spannend vond. Bij mij hielp het toen wel om ook wat leuke dingen in te plannen met vriendinnen een dagje shoppen enz. Hopelijk gaat de tijd uiteindelijk toch nog een beetje snel voorbij.
Carolinerkj Wat je zegt herken ik zo erg! Ik heb ook al vaker die opmerking tegen mijn man gemaakt/hem een soort escape heb gegeven. Je hebt gelukkig 2 mooie wondertjes rondrennen waar (zoals ik het lees) hij eigenlijk ook al een hele goede vader voor is. Probeer daar extra van te genieten. Zeker als hij zoals je zegt meer vader voor hun is dan hun eigen vader. Hoe mooi is het dan dat hij dat voor hen mag zijn. Ik wens je heel veel sterkte en succes met het verwerken van het einde van jullie traject. Dat blijft toch ook een soort van rouwverwerking. Hele dikke digitale knuffel!

Littlepenguin: hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wat moeten jullie intens gelukkig zijn!

LinaV wat spannend! Bijna is het zo ver!

Zwindo: ik vind het zo vreselijk dat jullie dit moet overkomen ? Wat is het toch een oneerlijke strijd.

Carolinerkj ik voel het verdriet in jouw berichtje, maar wat knap dat je er nu anders mee om kunt kunt gaan. Veel liefs

Hier is het allemaal helemaal klote. 
Voordat we de laatste uitslag kregen, kwam er uit het bloedonderzoek van mijn huisarts dat mijn schildklierwaarde niet goed was. Na extra onderzoek bij de kliniek, werd dit bevestigd. Sinds vorige week krijg ik steeds meer klachten. Vrijdag belde de arts en vertelde dat mijn schildklier drie keer zo hard werkt als begin september.
De oorzaak is waarschijnlijk de medicatie van poging 1 en 2. In februari was alles namelijk wel goed.
De oorzaak van mijn miskraam is mijn te snel werkende schildklier.
Donderdag moet ik naar de internist en hoor ik wat het plan is. Dat poging 3 in de ijskast staat, is zo goed als zeker.
En oja, de 3 onderzoeken van 13 september waren allemaal goed. Maar je snapt, daar heb ik op dit moment niet zo veel aan.
Donderdag ben ik op kraamvisite geweest in mn eentje.
Gisteravond zijn we samen op kraamvisite geweest en heb ik een half uur met een baby op schoot gezeten.
Mijn vriend heeft gisteren drie keer verteld hoe trots hij op mij is en dan proberen we maar weer het beste van het weekend te maken. 

Hello! 

IsaV: heel veel sterkte voor jou, je zus en je familie gewenst!

LittlePenguin: yay, wat leuk om te horen! Fijn dat alles goed gaat! Geniet ervan!

Zwindo: ik heb zo met je mee geleefd de afgelopen week, maar helaas mocht het (nog!) niet zo zijn :( Echt super knap hoe je er mee om gaat en ik denk dat die kracht jullie alleen maar verder brengt! Ben je inmiddels ongesteld? En de kids weer uit huis of nog niet? Hoe gaat het met jullie huis?

Caroline wat ben je toch sterk! En wat mooi om te lezen dat er iets meer rust en vrede in je gedachten komt. Altijd welkom om je gedachten hier te delen.

Lina: wanneer heb je de eerste echo? Zoooo leuk en spannend en leuk! 

LoveTennis: gatsie, wat een kut nieuws!!! Het is dus een soort reactie op de medicatie van de eerste 2 pogingen? Wat gek en vervelend... en ook zo verdrietig dat daardoor de miskraam is gekomen :( Is het ergens ook "fijn" dat er een oorzaak gevonden is, omdat je er iets aan kunt doen? Deze vraag bedoel ik niet lullig of opbeurend, maar vraag ik me af! Wel fijn dat de ondere onderzoeken goed waren. Ik hoop dat je snel meer weet en dat je je snel beter voelt. Ik vind je zo ontzettend sterk!

Vorige week zei ik het al, helaas weer ongesteld geworden. Ik heb gewoon nog nooit een tweede streepje op een test gezien. Ik kan het me gewoon niet voorstellen hoe mooi dat zal moeten zijn en ben soms zo bang dat ik dat nooit mee ga maken. Mijn allergrootste wens...
Het was dus ook de laatste IUI poging... in november hebben we een intake voor IVF en dan hopelijk daar snel mee beginnen. Nu in ieder geval weer even geen hormonen en maar gewoon wat van het leven proberen te genieten. 

Lulu, ik snap je gevoel helemaal. Ik mocht dat tweede steepje pas na bijna 3 jaar zien, ik voel met je mee. Met ivf ga je zo veel meer kans hebben dan bij iui, geef niet op!

Donderdag heb ik een afspraak met de internist, dan krijg ik hopelijk meer antwoorden op al mijn vragen. Het is ergens wel spannend, want nu moeten ze mijn schildklier in de gaten houden terwijl ik straks weer die medicatie nodig heb voor de groei van mijn eicellen. Ik had en heb zo veel vertrouwen in poging 3. Deze zal met calciumbadje zijn én picsi. Alleen komt dit gedoe met mijn schildklier er even tussendoor, maar ik geef niet op. Dankjewel, lief van je! 

Lovetennis Wat een verhaal weer, kan me heel goed voorstellen dat jullie daar even flink van geschrokken zijn. Aan een kant wel heel fijn dat dit naar voren is gekomen en ze jullie hier nu mee kunnen helpen. Heel vaak krijg je te horen dat er geen verklaring is voor een vroege miskraam, maar die heb jij nu wel en ze kunnen er waarschijnlijk ook iets aan doen! Het is natuurlijk hartstikke shit dat dit gebeurt en dat hierdoor poging 3 in de ijskast staat, maar kan me ook goed voorstellen dat er ergens een stukje opluchting is dat er voor bepaalde zaken een verklaring is en dat hier nu naar gekeken kan worden. Ik hoop dat daarom straks alle puzzelstukjes voor jullie op hun plaats vallen en poging 3 een heel groot mega succes wordt. En hoe sterk is het van je dat je ondanks deze tegenslagen en nieuws gewoon als een badass niet 1 maar 2x op kraamvisite bent geweest. Echt super goed!
LuLu Dankjewel! En heel begrijpelijk je gevoel van zo'n 2e streepje. Ik hoop dat IVF voor jullie de oplossing zal zijn en je dan echt een knaller in handen mag houden. Ik hoop dat je snel mag beginnen na jullie intake. 
Hier mochten we van de kliniek gelijk door, maar hebben we de keuze gemaakt uit onszelf om een rustmaand te pakken. Ergens super trots op mezelf dat ik mijn lichaam de kans kan geven om weer even te herstellen en niet erdoorheen push om toch gelijk weer door te gaan. Ik wil voetreflex toch ook nog even een waardige kans geven en hoop dat we dat door deze extra maand ook kunnen doen. Ik voel me verder goed en wil me gewoon focussen op gezond eten en weer wat sporten oppakken, want dat heb ik echt een beetje laten versloffen. Zo erg. Dus weer vol nieuwe energie bezig met de gezondheid van mijn lichaam. :) 

Hoi allemaal,
Carolinerkj, wat fijn om een berichtje van je te lezen en wat een prachtige kijk heb je gevormd op dit wat in jullie leven speelt. Ik wens je al het geluk en liefde met elkaar, en mooi dat je die rijkdom ook ziet! Ook ik heb meerdere keren gedacht dat ik mijn man misschien moest gunnen om een andere partner te zoeken die wel aan de kinderwens kan voldoen. Ik heb ook mijn angsten toen uitgesproken, maar ik ben ook tot de realisatie gekomen dat kinderen niet het fundament zijn waarom wij samen zijn, we willen het beide heel erg graag en zouden tot het uiterste gaan, maar in de basis zijn hij en ik samen om wie we zijn, niet of er wel of niet een kindje komt. En als ik het zo lees is dit ook zo voor jouw partner en jou. Veel liefs!
Lovetennis, wat een rollercoaster aan emoties. Goed dat er een oorzaak is gevonden, dan kan er ook naar gehandeld worden, maar K*T is het wel.
En wat mega dapper van je dat je alleen naar een kraamvisite bent geweest! Je mag super trots zijn op jezelf. En hoe mooi dat je vriend zich uitspreekt hoe hij zich over jou voelt, dat  moet vast heel goed doen. En je verdient het ook, je doet super veel om jullie gezamenlijke wens tot stand te laten komen en dat is absoluut mooie complimenten waard.
En wat fijn dat je vertrouwen voelt voor poging 3! Ik had met mijn laatste IUI ook in mijn gevoel zo’n gedachte-shift van ‘het moet voor de afronding’ naar ‘het zou ook heel goed wat kunnen worden’. We gaan voor lucky number 3!
Lulu, ik heb volgende week mijn eerste echo! Mega spannend.
En ik snap en herken je gevoel! Zo’n streepje op een test krijgt een enorme lading en in onze situatie/reis is dat wel een heel fundamentele. Ik wens je een hele fijne hormoonvrije periode en ik denk dat je zeker een tweede streepje gaat zien in de toekomst, het nare is alleen dat je niet weet wanneer. Deze tijd maar weer even opladen voor het volgende proces. Ik zit natuurlijk nu niet in jouw situatie, maar ik probeerde van IVF ook het mooie te zien dat je een delend cel-klompje in je krijgt wat de kans geeft dat het zich gaat ontwikkelen. Ik wil niet te opbeurend voor je zijn (ik vond dat zo mooi hoe je dat naar lovetennis verwoordde), maar ik hoop net zo hard voor je mee!
Zwindo, wat een enorme positieve keuze om een rustmaand te pakken. Zie jou daar eens even goed voor jezelf zorgen!! Daar mag je mega trots op zijn. Je bent je aan het voorbereiden om te kunnen ontvangen en ik denk dat of het nu lukt (en dat andere zeg ik niet ?) dat dit sowieso goed is.
Hier gaat het tot nog toe goed. Het voelt goed, maar ik durf nog niet te vertrouwen omdat ik geen idee heb wat er van binnen gebeurt. Volgende week woensdag is de eerste echo. Ik kijk er enorm naar uit en tegelijkertijd ook niet. Deze week is de eerste misselijkheid begonnen, het valt mee hoor, maar het is wel verspreid over de dag wat niet mega top is. Verder veel meer vermoeid, vanmiddag moest ik echt even een tukje doen voordat ik weer verder kon met wat studieopdrachten. Maar ik heb lekker veel afleiding, dit weekend ga ik met mijn zus een nachtje weg en naar een concert en de maandag en dinsdag zijn drukke werkdagen dus de tijd zal vliegen. Het is wel lastig om dichtbij staande familie en vriendinnen om de tuin te leiden, mijn zus hoovert als een havik om me heen, haha. Ze heeft het ook al een paar keer benoemt, maar ik heb neutraal gereageerd. Dat vindt ze vreselijk. Maar wij willen de eerste echo gedaan hebben voordat we het überhaupt iemand verder vertellen. Maar ik kan niet wachten tot dat kan!

Hej meiden
Donderdag heb ik een gesprek gehad met de internist, zij geeft aan dat mijn schildklierproblemen niet door de medicatie komen. Vaak komt het door een voldragen zwangerschap, maar ze kunnen niet uitsluiten dat het ook door mijn te korte zwangerschap is gekomen. Ik krijg vandaag een scan van mijn schildklier en dan krijg ik vrijdag de uitslag: een schildklierontsteking of de ziekte van graves.
Het is heel erg te hopen dat het een ontsteking is.

Lovetennis, dat is even een uitslag zeg, ik heb het even online opgezocht wat het inhoudt, maar dat is niet niets. Ik hoop dat het inderdaad een ontsteking is. Maar wat een gek*t zeg. Hoe voel je je? Wat zijn je gedachten hier bij?

Terug
Bovenaan