"De dames die al wat langer wachten....."

Linavv Hoe was de echo?? De kwaaltjes en alles klinken allemaal heel erg goed, dus heb er alle vertrouwen in dat jullie vandaag een hele mooie echo te zien zullen krijgen of hebben gehad. 

Lovetennis wat een schrik weer zeg! Ik had het ook even snel gegoogled en ik hoop ook dat het een ontsteking is. Ik duim in ieder geval heel erg hard voor jullie dat dit het is en dat het goed te behandelen valt. 

Hier gaat het momenteel echt mega kut! De beslissing voor een rustmaand had wat dat betreft niet beter gekund, maar mentaal gezien hebben we hier heel veel te verwerken. Zoals ik eerder aangaf heeft mijn schoonvader uitgezaaide kanker en niet meer zolang. Nu is er al enige tijd wat onrust wat ik ook al eerder heb benoemd waarbij wij heel erg veel verwijten naar ons hoofd geslingerd krijgen. Nu hebben we van de week via via te horen gekregen dat het gezin een fonds opgezet hadden om geld in te zamelen om een laatste reis naar spanje te maken en dat ze daar nu zitten. Dit is allemaal achter onze rug om gegaan en wij wisten helemaal van niets. Het is echt verschrikkelijk om te zien wat dit met mijn man doet en dat ze hem de kans hebben afgenomen om hier onderdeel van uit te maken en ook nog een "mooie" laatste reis met zijn vader te maken. Ik heb hen hierover aangesproken en zelf nu krijgen wij de schuld dat we dit hadden moeten weten omdat we wel wisten dat iemand had aangeboden om gebruik te mogen maken van zijn huis in spanje. Het was blijkbaar meer moeite om een fonds op te zetten iedereen en alles over de plannen te informeren behalve ons of in ieder geval mijn man. Ik ben echt zo ontzettend kwaad. Zo even een beetje luchten...

Zwindo, ik ben helemaal sprakeloos over je berichtje. Wat een vreselijk nare en gemene streek om dit zo te doen! Ik kan me voorstellen dat je man volledig van slag is. Dit vind ik onmenselijk, ik snap ook niet dat zijn vader dit toestaat binnen de rest van het gezin, hij wil toch ook een mooie tijd doorbrengen met zijn zoon? Onbegrijpelijk en ontzettend verdrietig dat mensen dit elkaar aan kunnen doen. Juist nu de waarde van het leven zo centraal staat, zou compassie, empathie en vergeving vooraan moeten staan. Ik leef ontzettend met jullie mee, en jullie verdienen absoluut beter!!
Het voelt een beetje stom om nu over mezelf te vertellen, maar ik wil dat toch graag doen :)  Hier hebben wij een verassende echo gehad met twee prachtig kloppende hartjes!! Helemaal overdonderd en blij en verrast en intens gelukkig. Wat een prachtig beeld is dat om te zien en te horen. De arts begon met 'het zijn er sowieso twee' en wij hadden zoiets van waaattt, en waar zie je dat dan?!, hahaha! Tuurlijk hou je er in je achterhoofd rekening mee, maar ik had verwacht dat ik dan veel misselijker zou zijn ofzo. Hoewel dat ook steeds meer toeneemt. We gaan het onze familie en dichtsbijzijnde vrienden nu snel vertellen, want ik ben ook zo vermoeid dat ik nog vier weken wachten niet trek met doen alsof er niets aan de hand is. Bovendien mocht er in het ergste geval iets gebeuren, dan willen we dat ook niet stil houden. Daarvoor zijn we nu te ver. Maar geen klagen, we voelen ons ontzettend dankbaar!! En toch ook bizar, want mijn zwangerschapstest was helemaal niet met een knalstreep toen, het streepje was aanwezig, maar relatief licht. Ach, kan mij het schelen ;) 

OMG LinavV Wat een geweldige verassing! Kan me ook voorstellen dat het nu allemaal nog wat spannender is, maar wat goed dat het er allemaal dus dubbel goed uitzag. Heb je al een leuke manier verzonnen hoe jullie het de familie gaan vertellen? Gefeliciteerd in ieder geval en hopelijk kunnen jullie heerlijk genieten van deze mooie zwangerschap!
En het is niet stom om over zulk nieuws te beginnen na mijn wat minder goede nieuws. Beide kunnen naast elkaar bestaan :) Mijn man had gisteren ook nog appje van zijn moeder gekregen dat ze het niet met mij eens is en dat hij anders nog even snel een ticket moet boeken om erbij te zijn... I'm officially the B*tch of the "family". Ik heb er wel ook heel goed over gesproken met mijn man. Hij zegt volledig achter mij te staan, maar ik vind het allemaal heel erg lastig. Hij is nu ook nog bijna in een positie gezet dat hij tussen mij en zijn family in staat. Daar heb ik ook zeker een rol in, maar voor mij is er echt een grens over gegaan. En ik vind als je iemand zo behandeld je mijn energie niet verdiend. Ik heb ook gezegd dat het zijn familie is en ik snap dat hij er eventueel nog wel moeite in wil steken, maar ze moeten wel heel wat doen wil ik daarin meegaan. Voor mij is het echt wel even klaar zo. Ik heb wel ook aangegeven dat als het ons gegund is om nog kinderen te mogen krijgen ik niet weet of ik ze wel in zijn/haar leven zou willen betrekken. Ik ben mij ervan bewust dat dit best een gemene opmerking is, maar als wij al zo als strond worden behandeld hoe zouden ze dan met onze mogelijke kinderen omgaan. Sorry maar daar bedankt ik voor. 

Net als je denkt dat het niet erger kan worden, doen ze er toch nog een schepje bovenop Zwindo. Lastige situatie inderdaad die bovenal niet goed is voor jullie. Echt heel vervelend! En die "gemene" opmerking is helemaal te begrijpen. Al weet ik inmiddels uit ervaring van mijn zus en mijn beste vriendin dat uiteindelijk je moederhart voor je kinderen gaan en dat die meestal wel hun opa of oma willen kennen, ondanks dat de relatie met (schoon-) ouders flink bekoeld is. Ik vind het wel sterk van je dat je je eigen rol ook ziet, maar trek ook niet teveel op je eigen schouders. Zoals je hier praat met ons klinkt het alsof je een stuk meer ontwikkeld bent dan je schoonfamilie en dat brengt helaas mee dat je zelf dan altijd de meest wijze moet zijn. Klopt dat? En ik zal vooral doen wat goed is voor jou en je partner en jullie wens, wat dat ook mag zijn. Top dat jullie elkaar steunen!!

Dank je wel voor je lieve woorden! We zijn zo zielsgelukkig. Tuurlijk vinden we dit mega spannend, maar bij twijfel altijd kiezen voor het vieren van geluk. Ik heb een vegan rainbow cake besteld, daar heb ik al zo'n twee jaar mijn oog op en ik ga twee paar sokjes of schoentjes kopen die ik ik een doosje zet zodat iedereen waarbij we langs gaan om het te vertellen een mega feestelijk stuk taart krijgt en hopelijk een enorme verrassing dat er twee paar schoentjes in één doosje staan. Ook heb ik vorig jaar twee shirts voor mij en mijn man gekocht in 'Friends-stijl' 'the one were i become a daddy/mommy' via Etsy. Dus ik denk dat we die ook gaan aantrekken ? we hebben er drie jaar over gedaan, dus ik pak uitttttttt ? Oja, en ik heb een hele Spotify list met allemaal nummers met 'baby' in de tekst. Geen idee wat we gaan gebruiken, maar ik ben prepared ?

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. Mijn partner en ik zijn recent gestart met ICSI, afgelopen maandag is voor het eerst bij mij een (vers) embryo terug geplaatst. Ik vind het een spannende tijd, en zou het fijn vinden om met jullie mee te lezen over jullie ervaringen & traject. Heel veel succes gewenst allemaal, en van harte gefeliciteerd voor alle mensen die iets te vieren hebben! Een zwangerschap, maar ook een geoogste eicel, een gelukt embryo, of alleen al  liefde en steun vanuit je omgeving. Want volgens mij kunnen we alle positiviteit gebruiken in een traject vol teleurstellingen! Zet m op dames!

LinavV Hahaha helemaal geweldig! Klinkt echt super goed allemaal iedereen zal inderdaad super blij en verrast zijn! Doe je ook nog de echo foto ofzo in de doos? Of schrijf je nog iets van double trouble in de deksel weet niet of het een doos is waarbij je de deksel open klapt. Wel heerlijk dat je nu alles wat je eigenlijk al zo lang in voorbereiding hebt nu eindelijk mag gebruiken. Geweldig! Geniet ervan! Zoals je zelf zegt het is mega spannend en dat zal het zeker ook nog wel blijven, maar om nu te kiezen voor het vieren van het geluk is zo goed en belangrijk. Enjoy! Wel nog even laten weten hoe iedereen reageerde he?!

En heel scherp van je dat je dat uit mijn verhalen opmaakt. Mijn schoonfamilie is inderdaad grotendeels ongeschoold of laag geschoold en zelf heb ik een universitaire master. Niet dat ik daarin alles over een kamp scheer of zeg dat ik beter ben. Je hebt echt wel verschillende vormen van intelligentie, maar ik merk wel dat zij een hele andere manier van communiceren hebben en veel meer op zichzelf gericht zijn daarin. Het ligt altijd aan anderen en vooral niet aan henzelf. Mijn man heeft daar soms ook wat trekjes van, maar hij heeft altijd heel veel gereisd en heeft daardoor wel geleerd om dingen ook vanuit een ander perspectief te zien en te relativeren. Ik heb zelf ook al regelmatig te horen gekregen dat ik te streberig ben, perfectionistisch en te gecontroleerd, etc. Ik heb toen ook gezegd dat ik ook van mijzelf weet dat ik perfectionistische trekjes heb en daardoor veel dingen nauwkeurig plan, maar dat ik daardoor wel ook de dingen heb bereikt die we nu hebben. En ik daar ook trots op ben. Daarnaast ben ik het meisje/vrouw uit het westen van het land die in de eerste instantie hun broer/zoon daar had weggekaapt. Dus ik ben eigenlijk altijd al een beetje de boeman geweest. Alleen wordt het nu nog pijnlijker zichtbaar. Ik ben echt niet iemand die snel haar mond open trekt, ik hou me juist vaak meer op de achtergrond. Maar ook voor mij zijn er grenzen en als het er echt op aan komt durf ik je ook wel op een normale en fatsoenlijke manier aan te spreken op je gedrag en als je dat niet kan hebben, sorry maar daar kan ik dan niets aan doen. 

PL Welkom! Hopelijk is deze eerste tp gelijk een mooie plakker! Heel veel succes met de wachtweken, zijn echt altijd verschrikkelijk (vind ik zelf dan).

Zwindo, het meest uitdagende is dan vaak om voor jezelf balans te vinden en de helikopter-view. De kans is groot dat zij zich bedreigd voelen door jouw opleidings- en taalniveau. Jij weet waarschijnlijk alles heel stevig te onderbouwen mét argumenten, terwijl zij heel anders denken en daar nooit zullen komen. Dat betekent niet dat jij ongelijk hebt of de situatie niet goed inschat, maar dat zij simpelweg niet in staat zijn om jouw gedachtengang te volgen. En dat is heel irritant, maar dan heb je waarschijnlijk ook een groepje vrienden/kennissen/collega's om je heen waarmee je wel op jouw level kan communiceren. Volgens mij is jouw schoonfamilie dan inderdaad sneller geneigd om heel primitief/passief agressief te reageren ipv het gesprek met je aan te gaan. Er zijn wel manieren om daar doorheen te navigeren en daarmee op een positieve manier om te gaan, dat moet dan wel van jou af komen (omdat zij dat nooit zo gaan zien), en dat kan heel fijn zijn met name voor jou en je partner, want anders blijf je misschien in zo'n loop van negativiteit en jullie hebben echt goede vibes nodig. Maar als ik me nu teveel bemoei of in de adviesrol schiet, zeg het hoor! Maar het is voor mij een herkenbare situatie uit het verleden (wel op een andere manier) en het heeft mij super veel gebracht om te zien dat mensen soms niet anders kunnen én dat ik daar zelf ook de controle over kan nemen (maar niet op een creepy manier, haha!). 
Ik realiseerde me gisteren dat ik inderdaad deze groep moet gaan verlaten, en dat is zo raar! Dit lijntje is nu al zo'n tijd een ondersteuning dat het lastig is om te vertrekken. Ik zal nog even laten weten hoe het is gegaan en dan langzaam afbouwen. Ik wil ook niet dat het vervelend wordt voor jullie!! 
PL, heel veel succes met de wachtweken! Ik hoop op een prachtige uitkomst voor jullie!!

He meiden
Om maar meteen met het “goede” nieuws te beginnen: ik hen géén ziekte van graves, maar wel een schildklierontsteking.
Mijn lichaam moet dit zelf weer “oplossen” en ik krijg ook geen medicatie. Ik blijf onder controle van de internist en moet om de zoveel weken bloedprikken.
De oorzaak kan de miskraam zijn, maar het kan ook “gewoon” pech zijn.. de arts neigt wel naar de de miskraam en al die hormonen die daar zijn “los gekomen”.
As donderdag is de eerste keer na de “slechte” uitslag. De kliniek wil een tsh waarde van ongeveer 2.5 en een T4 die in de normale waarde valt.
Dus hopelijk is de uitslag van de donderdag alweer beter dan 3 weken geleden.

Zwindo jeetje wat een verhaal! Ik kan me voorstellen dat je dit echt kwijt moet en dat dit jullie heel veel verdriet doet! 

LinaV wauwwww dubbel gefeliciteerd! Ge wel dig!
Geniet er maar lekker van!

Terug
Bovenaan