"De dames die al wat langer wachten....."

Nou... Hier ben ik dan. Na 1 jaar zonder succes, inmiddels ook de stap gezet naar de huisarts. Na hooguit 5 minuten stond ik alweer buiten me een verwijzing in handen. Ik zag vanochtend in de PostNL-app dat er al een brief van het ziekenhuis onderweg is. Ik ben zeer benieuwd!
Ik ben zelf over 2 weken jarig en word dan 32. Mijn vriend is 2,5 jaar jonger dan ik. Mijn cyclus is regelmatig. Ik heb elke maand een eispong. Mijn menstruaties zijn niet ongewoon. Mijn partner en ik hebben geen overgewicht, roken niet en drinken zelden. Dus ik vraag mij nu wel af waar het aan ligt. Hopelijk vinden ze een oorzaak, waar een oplossing voor is. Ik zou het in elk geval lastig vinden als we niet geholpen kunnen worden.

Hey iedereen,

Eerst en vooral een fijne vrijdag!
Ik heb hier ongeveer anderhalf jaar geleden ook wat troost en verbondenheid gezocht (en gevonden!) omdat het maar niet wilde lukken. Dan uiteindelijk zwanger geworden en ondertussen een prachtige dochter, dus geef niet op zou ik zeggen....
Nu ben ik hier terug... We zijn bezig voor een tweede... Ineens via fertiliteit (IUI) want dit moest (endometriose, laag eicelreserve)... Nu 2 pogingen achter de rug en net bezig met de 3e. Mijn partner zijn eerste staal was  geweldig (37milj), maar de twee stalen nadien maar rond de 3milj... Terwijl we gezond leven en al... De arts begon over IVF, maar hier voel ik me niet klaar voor en mijn partner al helemaal niet... Nu las ik hieronder bij iemand van jullie dat het zaad elke 3m wordt vernieuwd dus misschien dat het daar aan ligt? Geen idee... Wel echt een serieuze domper... Je hebt echt niks vat op de natuur he :(
Ik merk ook dat mijn eisprong steeds later plaatsvindt (nog oké van timing hoor, maar ervoor was dit al na 10dgn en nu later) waardoor ik al wat pieker of het een eerste teken is dat mijn eitjes op aan het raken zijn?...
Soit, genoeg over mij...
Zwindo: Hoe is het ondertussen met je? Veel last van de corona? 
D-Minkx: Hopelijk komt er snel iets uit de bus dat je wat meer duidelijkheid hebt... Kan echt iets stoms of kleins zijn...  Soms kan het ook niet verklaard worden... Ik duim in elk geval mee!
PL: Bedankt voor je antwoord, want dankzij jou weet ik nu dat sperma zich elke 72dgn vernieuwd... Was totaal nieuw voor me...
Anirbas: Veel succes! Waar woon je ergens? Nl of België? Ik heb in het verleden een operatie gehad om een cyste endometriose weg te halen. Maar wil van zodra ik zwanger ben, me op de wachtlijst laten zetten om een hele kijkoperatie te doen naar alle kleine plekjes en cystes endometriose. Ik heb nl echt veel last van mijn schouder tijdens mijn menstruatie. Dit zou kunnen komen door endometriose dat zich op het middenrif is gaan zetten...  Je hoort het zoveel tegenwoordig he; mensen die last hebben van endometriose...

KimDM: Wat fijn om te horen dat het jullie uiteindelijk toch is gelukt! Jammer dat het ook nu weer lang duurt! De levensduur van sperma is zo'n 2,5 maand. De kwaliteit van het sperma kan overigens enorm verslechteren als de man een keer koorts heeft. En een eisprong op dag 10 is aan de vroege kant zelfs! Volgens het boekje vindt de eisprong rond dag 14 plaats. Bij mij vindt mijn eisprong al jaren plaats tussen dag 14 en 17. Vooral de lengte van de periode na de eisprong, tot de volgende menstruatie, mag niet te kort zijn. 
PS: Mijn moeder was al op haar 39e in de overgang, dus ook ik maak mij regelmatig zorgen over mijn eivoorraad. Dus dat is wel iets ik bij het intakegesprek ook ga aankaarten. Ze kunnen daar (geloof ik) wel wat over zeggen op basis van de FSH-waarde in je bloed. Ik probeer die zorgen elke keer weer naast me neer te leggen, maar ik heb gewoon de bevestiging nodig dat het wat dat betreft nog goed zit. Dat zou mij een hoop rust geven. Mijn afspraak is inmiddels al ingepland voor 21 november.

D-Minkx: Klopt, ik heb ook een korte cyclus normaal gezien... Eisprong tussen dag 10-15 en totale cyclus van 23dgn. Daarom dat ik in het tweede deel van m'n cyclus utrogestran moet nemen. Dit verlengt het tweede deel van de cyclus. Want anders krijgt een evt bevrucht eitje zelfs geen kans om in te nestelen...

Dat begrijp ik zeker. Moet je ook zeker doen. Ze kunnen dat zien via een speciale bloedname. Zo is het bij mij tot uiting gekomen. Goed dat je al zo snel kan. Succes!

D-Minkx welkom! Wat vervelend dat het niet wilt lukken, hopelijk kunnen ze snel duidelijkheid geven of er misschien medisch iets meespeelt of niet. Kan mij inderdaad wel voorstellen dat als je moeder al zo vroeg in de overgang zat je, je daar ook zorgen over maakt. Ik hoop dat het toch nog snel mag lukken.

KimDM Volgens mij ken ik jou inderdaad nog wel. Wel even een confrontatie dat ik toch ook alweer zolang hier zit. Al veel meiden zien komen en gaan. Gelukkig veelal met positief nieuws dat ze inderdaad zwanger zijn geraakt. Hopelijk mag het met IUI toch weer snel lukken. 

Hier weer aardig hersteld van de corona. Mooi optijd om mij weer lekker belabbert te voelen door mijn menstruatie die zich vandaag heeft aangekondigd. Goede nieuws is dat ik nu dus wel begonnen ben met de progynova en de eerste controle echo al staat ingepland. Vanmiddag even heerlijk voor de 2e keer voetreflexmassage. Op naar hopelijk een succesvolle cryo terugplaatsing!

Hee meiden,

Hier nog even een kort berichtje van mij. Gisteren heb ik de termijnecho gehad en alles ziet er goed uit, de tweeling is lekker actief. Het blijft natuurlijk een spannende periode, maar we hebben vertrouwen in deze twee kindjes! Ik zal af en toe nog eens meelezen, maar het is ook tijd om dit lijntje te verlaten. Bedankt voor alle support en ondersteunende berichtjes, relativatie en humor. Ik heb er veel aan gehad!! 

Voor alle nieuwe (en helaas terugkerende) dames: jullie zijn op de juiste plek voor support die wij elkaar kunnen geven. Succes en alle geluk gewenst.

Zwindo, fijn om te lezen dat de corona voorbij is. Balen dat je menstruatie meteen weer invalt. Heel veel succes!!
Lulu, ik zal eens een keer terugzoeken wat ik toen geantwoord heb.. Hoe dan ook, we zijn zielsgelukkig en voelen ons enorm bevoorrecht om twee kindjes te mogen ontvangen! Succes deze maand met de start van IVF ?
Lovetennis, Zwindo, en Lulu, met jullie heb ik nog het langst op dit forum gezeten. Heel veel geluk gewenst meiden en ik hoop heel snel goed nieuws te lezen hier ❤️ 

Zwindo: Oh sorry, was niet de bedoeling om confronterend over te komen. Ik heb toen vrij laat in mijn traject hier pas steun gezocht en daardoor niet zo heel lang hier gezeten. Ik duim in ieder geval echt mee voor je.  Oh bwww mentstruatie... Daar kan je echt van onder de voet zijn he? Maar fijn dat je het zo positief bekijkt...Wat doet de medicatie die je nu neemt? Veel succes met de controle echo! Voetreflexologie kan goed doen he!

LinavV: heel veel succes en geniet ervan!!

LinaV wat lief van je, ik wens je alle geluk met jullie tweeling!
Voor alle meiden waar ik lang mee op dit forum heb gekletst; ik ga afscheid nemen. Ik zie veel nieuwe personen en het kost veel energie om dit allemaal bij te houden. We hadden een leuk clubje bij elkaar, maar het wordt nu steeds groter. (Niets ten nadelen van de nieuwkomers)
Zwindo, en alle anderen van ons clubje, je kunt me nog vinden op wewishamiracle via insta. Ik hoop dat wij allemaal heel snel goed nieuws hebben! 

Terug
Bovenaan