"De dames die al wat langer wachten....."

Hey dames, 

Oh wat emotioneel om te lezen allemaal. 
Zwindo: Heb je al mogen testen? Ik gun het je echt enorm hard!! Om op je vraag te antwoorden, wij zijn met IUI bezig. Weer 3 pogingen achter de rug deze keer.
Behalve mijn problematiek (endometriose en laag eicelreserve), bleken de laatste 2 stalen van mijn man ook minder te zijn. Dus hopen dat dit nu beter is... De arts begon over IVF (net zoals met onze vorig traject).. Vorige keer hebben we gezegd dat we hier nog niet klaar voor zijn en toch nog voor IUI willen kiezen. Het is daarna toch gelukt met IUI. Deze keer zijn we er ook nog niet klaar voor, vooral mijn man dan. Hij is ervan overtuigd dat omdat Moranne met IUI is gelukt, het deze keer ook lukt... Verder vindt hij IVF ook ver gaan, zeker voor een tweede kindje dus ja...
Wel heb ik hem zover gekregen om samen op gesprek te gaan bij de arts om gewoon het traject IVF te bespreken. Dit zodat we weten welke onderzoeken er dan moeten gebeuren enz zonder gekleurde ervaringen. Dan zien we weer verder. 

Dames , ik hoor hier veel over de mindset en dat klopt echt wel. Ik vond het toen verschrikkelijk om de raad te krijgen er minder mee bezig te zijn... Precies of je staat op en denkt; vandaag ga ik eens aan kinderen denken. Maar het positief blijven doet wel veel. Vlak voor Moranne, herkende ik me volledig in jullie. Veel verdriet, denken "gaat het wel ooit lukken", moeilijk om weer eens nieuws te horen dat iemand zwanger is etc. Tot ik op een bepaald moment een klik maakte. Ik dacht net zoals iemand van jullie; oké ik wil graag een kindje, maar als het niet lukt, wil ik anders gaan leven. Dan wil ik veel van de wereld zien etc. Ook kreeg ik idd de raad van mijn voetreflexuologe om het kindje te omarmen en gerust eens te praten tegen mijn buik. Toen kwam er toevallig het liedje van Pink uit; Cover me in sunshine. Ik vond dat een prachtig lied en zette dat vaak op voor m'n ongeboren kindje (was niet zwanger). Uiteindelijk ben ik zwanger geraakt. Is het omdat ik het losliet of niet, is het omdat ik een andere mindset had, was het gewoon toeval, geen idee. Maar hou de hoop er in.
Ik gun het jullie echt enorm!

Hoi!
ik ben hier ook terug na meer dan een maand afwezigheid.. ik geloof dat ik het ivf traject wat onderschat heb, hoeveel tijd en energie het op slorpt. 

Ik heb voor het gemak enkel de laatste pagina gelezen.

@zwindo, alvast proficiat!! Dat is duidelijk een positieve test. Ik heb ook echt bewondering voor jouw positieve ingesteldheid. 
@PL, ik heb zoiets gek in mijn hoofd gestoken dat als ik denk dat ik zwanger ga zijn, het net niet gaat gebeuren (wanten de dingen zijn geen enkele keer gelopen zoals ik verwacht had) ?. Niet heel erg gezond denk ik. De helft van de tijd ben ik wel positief hoor maar hoe langer het duurt hoe minder ik durf te hopen dat het gewoon goed gaat gaan. Ik ga proberen te leren van Zwindo en er wat meer op focussen dat het wel zal lukken. Wanneer ik het allemaal lang vond duren, probeer ik wel te denken: elke dag die vooorbij gaat, is een dag dichter bij een zwangerschap. Want ik kan me niet voorstellen dat het nooit gaat lukken, daar wil ik niet aan denken. Ook koop ik heel soms wel iets klein voor de toekomstige baby. Doorgaans als ik een negatieve test heb of mijn menstruatie is gestart. Dat helpt me om positief te blijven.
@ Lulu veel succes in het nieuwe jaar! Ik hoop dat 2023 met een baby mag eindigen voor jullie.
@D-Minkx, fijn dat de echo al goed was! Elk positief onderzoek is toch al een geruststelling hé. Hopelijk kunnen jullie snel starten.
@KimDM, leuk dat je jouw ervaring deelt en dat het bij jou toen geholpen heeft. Ik vind het inderdaad ook heel moeilijk om er niet teveel mee bezig te zijn.. 
Zelf had ik begin deze maand (2/11) de pick up, ik heb 'm onder narcose gedaan. Voor mij was zowel het stimuleren als de pick up goed te doen ondanks dat ik toch lichte overstimulatie had. Daardoor geen verse terugplaatsing (best een teleurstelling) maar wel blij dat ik er toch een aantal embryo's over gehouden heb! 
volgende week woensdag krijg ik dan mijn eerste terugplaatsing ooit, super spannend!
Sinds het hele traject (en eigenlijk al ervoor) ben ik echt obsessief bezig met alles. Ik zit er de hele tijd over te lezen, wat er nog gaat gebeuren, mijn resultaten vergelijken met anderen, .. ik wil het echt uit mijn hoofd zetten want ik denk ook dat ik mezelf onbewust stress geef. Maar het lukt me dus echt niet om het van mij af te zetten. Niemand weet hoe erg ik er werkelijk mee bezig ben.
Ik heb een hoop goede voornemens: na het werk gaan wandelen, mediteren, op mijn werk focussen,.. maar het lukt allemaal niet. Ik hoop dat ik het zo niet voor mezelf verpest maar ik weet niet hoe ik het moet loslaten. :/

Lulu fijn dat het intake gesprek goed is bevallen. Wel balen dat je nu tot volgend jaar moet wachten ivm je verzekering. Dan maar bekijken dat het een mooie start van het nieuwe jaar gaat worden! Ook hier gaat het het ene moment beter mentaal als het andere hoor. Zal zo nog wel wat meer over vertellen.  

Dminkx fijn dat je een goede echo hebt gehad en de inake al ingepland staat! Succes  

KimDM wel goed dat jullie in ieder geval wel het gesprek aangaan. Zelf ken ik iemand die altijd geen ivf wilde doen maar het uiteindelijk toch is gaan doen doordat ik mijn ervaring met haar deelde zij gaf toen aan dat ivf haar uiteindelijk heel erg is meegevallen en ze het zelfs als minder zwaar ervaarde als de IUI. Dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn. Voor de man is het sowieso nog makkelijker want die hoeft maar 1x het kamertje in haha. Ik hoop dat het uiteindelijk toch nog gewoon lukt met IUI. 

anirbas wat balen dat je overstimulatie had en de tp niet door is gegaan. Dat je je resultaten wilt vergelijken en dat je dingen op gaat zoeken is echt heel normaal! Dat heb ik hier ook heel erg gehad zeker bij de eerste keer. En nu nog steeds is het soms dat ik bepaalde dingen opzoek. Uit onzekerheid, interesse, spanning, etc.  

Hier nog redelijk wat ongeloof. De testen lijken op te lopen https://ibb.co/J2Rq408
Toch ook we digitale cb gedaan omdat je toch echt "ZWANGER" wil zien staan. Nou stond dat er al heel snel op alleen hadden ze alleen nog die ene die ook een wekenindicatie geefr en die zegt 1-2 weken, wat het wel weer wat spannend maakt voor mn gevoel. De vorige keer testte ik echt al 2-3 weken op de testdag. Al was dat een verse tp en hoor ik wel vaker dat het met cryos net iets anders kan lopen. Desondanks probeer ik het wel zo positief mogelijk te bekijken, maar zit er zeker een stukje spanning (zeker gezien onze geschiedenis). Dus hier toch ook wel onzekerheid en weer wat gegoogle hoor. Ondanks de positieve instellingen. Wel ben ik deze keer al flink met vlagen misselijk wat ik vorige keer eigenlijk pas rond de 8 a 10 weken begon te voelen. Ik ben in ieder geval wel ook alweer flink moe. We waren dit weekend weg met mijn familie, ik heb het wel zwaar gehad om me groot te houden. Ik wil het namelijk met kerst als we een eerste echo gehad hebben gaan vertellen. 
Ik weet ook al helemaal hoe. Ik ga een doos met spulletjes inpakken. En wil dan zo'n dobbelspel waarbij je met ovenwanten moet proberen het pakketje open te maken waarbij het pakketje elke keer opschuifd naar de volgende. Dan onder het mom van de hilariteit alles kunnen filmen en zo hopelijk ook de reacties goed kunnen vastleggen. Maar nu eerst toeleven naar die eerste echo en die afspraak moet nog gemaakt worden.

Wat goed nieuws Zwindo! Het is jullie zo gegund na de weg die jullie hebben afgelegd! Wat knap dat je deze terugplaatsing zo'n positieve mindset kon hebben! Sterkte met het afwachten tot de eerste echo en hopelijk daarna genieten! P.s. ik post hier eigenlijk nooit iets maar lees zo nu en dan mee! 

Dankjewel gebruiker!
Ik heb net samen met mijn man nogmaals de digitale cb gedaan en nu 2 dagen later geeft deze dus al 2-3 aan waar hij maandag op de testdag nog 1-2 aangaf. Dit geeft mij in ieder geval weer ietsje meer zekerheid dat het zwangerschapshormoon in ieder geval echt wel goed is opgelopen. 

Ik had vandaag mijn terugplaatsing, Jeej!
op 12 december mag ik langsgaan voor bloedafname, ik had precies iets eerder verwacht (10 december)?
ter info: ik kreeg een vijfdaagse cryo terug geplaatst. Vanaf welke datum zouden jullie testen?

Terug
Bovenaan