"De dames die al wat langer wachten....."

Ikbendoutzen, mijn lf is nu tussen de 10-12 dagen. Met utrogestan wordt dit gewoon wat verlengd omdat je progesteron verhoogd wordt. Mss toch eens het vragen waard?
MR, proficiat!! Geniet ervan! 

Ik wist zelfs niet dat acupunctuur enzo kon helpen. Mss toch de moeite waard om het eens te bekijken, baadt het niet dan schaadt het niet denk ik dan ;).

Hallo dames,

Ben al een tijdje niet op het forum geweest. Laatste bericht bij mij was dat we 2 jaar bezig waren. Nu dus inmiddels 2 jaar en 4 maand. Traject in het Ziekenhuis ligt op dit moment stil helaas. We vonden dat eerst heel naar maar hebben het al snel geaccepteerd omdat er mensen zijn in veel slechtere omstandigheden nu. 

Wat ik wel even van het hart wil omdat het mij ontzettend depressief maakt elke keer is mijn schoonzus. Zij heeft naar eigen zeggen (je weet natuurlijk nooit of het waar is) de spiraal eruit laten halen en 1,5 maand later was ze zwanger. Heel leuk allemaal voor haar en haar vriend maar hij is inmiddels 2,5 en oh wat kan zij zeiken zeg. Hoe zwaar ze het heeft en dat hij niet luisterd etc. In het begin dacht ik; ach, ze weet het niet van ons en het zal ook inderdaad heel zwaar zijn allemaal. Maar Ik begin echt steeds meer Te denken van: houd toch je mond man! Je hebt in ieder geval een kind! Zeik niet zo! 

je hoort het. Ik ben echt boos. Kan er niet meer tegen. De combinatie van dat wij zolang wachten, het bij ons stil ligt en zij geen positief woord over heeft over haar kind haalt bij mij zo'n boosheid omhoog. 

zo dat moest ik echt even kwijt. 

Hier is keurig exact op tijd menstruatie doorgebroken. Dus de teunisbloemolie werkt wel. Ik heb de moed opgegeven dat de rest ook werkt, dus afwachten tot die kutcrisis over is en dan dat we misschien kans maken (met hulp van het ziekenhuis). Ik ben zelfs bijna opgelucht dat na mijn lange cyclus vorige maand het nu weer normaal is.

mienma ik kan me voorstellen dat je daar boos van wordt, je moet maar denken sommige mensen weten niet op waarde te schatten met wat ze hebben.  Heel erg! Ik denk dat mensen die zonder moeite kinderen krijgen ook nooit echt zullen begrijpen wat jij moet doormaken. Je zou het best eens kunnen benoemen, dat ze ook anders naar de situatie kan kijken en dat jij het best confronterend vindt om te zien dat zij niet blij is en zeurt over iets wat jouw grootste wens is, en dat dit nogal in schril contrast met elkaar staat. Zij mag ook wel rekening met jou houden en een beetje op haar woorden letten..... 

Knuffeltje wist niet dat jij aan aan de teunis zat! Rot dat t weer zover is. 

Chacha, als dit nog lang duurt dan ga ik indd navraag doen naar die optie

Lastig he MienMa, om dat soort opmerkingen te horen terwijl je zelf zo graag in de positie wil zitten dat je zélf wil klagen over je kind! Misschien moet je eens lachend voorstellen dat zij hem dan een poosje aan jou uitleent, want jij zou best graag een kindje willen hebben dat niet naar je luistert?
Balen van je ongesteldheid, maar een normale cyclus is ook weleens prettig Knuffeltjeeee. Inderdaad dat stomme virus gooit echt overal roet in het eten, ik kan niet wachten totdat we weer een beetje normaal kunnen gaan leven en naar ziekenhuizen kunnen. Blijkbaar is er in Brabant een kliniek die al wel weer dingen doet.
Hier verwacht ik vandaag of morgen mijn eisprong dus we gaan vanavond weer eens een poging doen. 

Ik ben altijd zo naïef om zon eerste min of meer dag toch te twijfelen. Het zet nooit meteen door. Dan denk ik, zijn ik en vriendlief niet wat te wild geweest vanmorgen? Vorig weekend had ik na het plassen na de gemeenschap ook wat roze verloren. Dus vandaag is het ook nog heel miniem. Toch tegen beter weten in hopen op een innesteling... Vriendlief blijft van de laatste holle paaseieren af, want als het doorbreekt ga ik die vullen met drank, haha. ?

Dag dames, het is alweer een tijdje geleden... Ik vond de laatste weken echt de tijd niet om volop te reageren op iedereen, maar ik las en leefde wel mee! 
Taraa en MR, gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Echt prachtig en hoopvol om te lezen dat het na al die tijd ook gewoon gelukt is.
MR, Accupuntuur is iets wat ik al overwogen heb, vooral omdat ik ook helemaal voldoe aan de beschrijving 'koude baarmoeder'.
Mienma, het staat vast dat diegene die snel zwanger geraken, er vaak niet bij stilstaan dat het ook anders kan lopen. Ik heb vroeger ook wel eens een ongepaste vraag gesteld aan vrienden, gewoon omdat ik er geen flauw benul van had dat zwanger worden niet altijd zo vanzelfsprekend is. Nu weet ik beter en zou ik nooit nog zulke vragen stellen of opmerkingen geven! Zou het mss helpen om je schoonzus in te lichten? Dat zal haar ogen hopelijk wel doen openen.
Wij hebben zóveel over om een kindje op de wereld te zetten hé, dan raakt zo'n opmerking je diep.
Knuffeltjeee, ik zou ook beginnen hopen in jouw geval. Je weet het gewoon nooit zeker hé, tenzij je er nu een testje tegenaan gooit. Breekt het normaal gezien dan gelijk de volgende dag door? 
Zwaantje, ga je morgen testen?
Hier had ik op cd12 een follikel van 23 mm en de gyn heeft gelijk een pregnylspuit kunnen zetten. Vrijdag is mijn nod. Ik voel af en toe wel iets van steekjes, maar dat heb ik al een paar keer gehad en toen bleek ik ook niet zwanger... Ik probeer er niet teveel aan te denken en rustig te blijven.
Mijn gyn (België) werkt trouwens gewoon verder in zijn privépraktijk thuis. Er schiet nog maar 20% van zijn afspraken over, maar toch wil hij er zijn voor wie zwanger is/wil worden: "Zwanger willen worden is voor mij essentieel, het is net zo'n basisbehoefte als eten en slapen". Vind ik wel top van hem!
Mocht ik nu niet zwanger zijn, rest er ons dus nog 1 cyclus clomid/pregnyl bij hem, daarna schuiven we normaal gezien door naar het fertiliteitscentrum (als dat nog niet mogelijk is, dan doen we wss nog even door bij de gyn).  

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik weet dat anderen soms niet nadenken als ze zulke dingen zeggen. 

Ik durf het alleen niet tegen haar te zeggen omdat ze de hele tijd laat weten dat het logisch is dat we nog geen kinderen hebben omdat we er nog niet klaar voor zijn. Vanwege bijvoorbeeld dat wij hem een kwark toetje gaven toen hij met ons mee at. Zij zei: aha zie! Niet geschikt. Elke echte ouder weet dat je je kind geen toetjes moet geven want dan willen ze dat elke avond. 

Ben alweer wel wat gekalmeerd. Als zij zo negatief blijft doen dan is het aan mij om gewoon wat afstand te nemen. Hopelijk ga ik mij dan beter voelen. 

Terug
Bovenaan