ChaCha: mag ik vragen welke foliumzuur je slikt? Voor de opname is het echt belangrijk dat je de actieve vorm slikt, folaat (5 MTHF). Google er maar eens op!
"Foliumzuur (pteroylmonoglutaminezuur), dat omwille van stabiliteit meestal gebruikt wordt in voedingssupplementen, is de synthetische, geoxideerde vorm van het natuurlijke, erg instabiele folaat (tetrahydrofolaat). Folaat is wat in voeding voorkomt en door het lichaam gebruikt wordt. Foliumzuur (uit supplementen) moet door het lichaam omgezet worden in tetrahydrofolaat en vervolgens in 5-methyltetrahydrofolaat (5-MTHF). Onderzoek toont aan dat dit complexe omzettingsproces in het lichaam erg traag en inefficiënt verloopt. Suppletie van 5-MTHF omzeilt dit probleem en zorgt ervoor dat het direct door het lichaam gebruikt kan worden." (bron: www.orthokennis.nl/nutrienten/foliumzuur-folaat)
MR: Wat een fijn positief bericht! Altijd zo fijn om te horen dat iemand na zo'n lange weg toch zwanger raakt. En nog op de natuurlijke wijze ook. Geweldig! Hopelijk blijft hij/zij lekker zitten en heb je een fijne zwangerschap!
MienMa: Herkenbaar, in de zin dat ik mensen nu even niet kan hebben die lopen te zeiken dat het zo vreselijk is om thuis te werken met je kinderen er naast. Serieus gewoon, bek houden, ok? Wat ontzettend kut voor die mensen dat ze gedwongen zijn om veel tijd met hun kinderen door te brengen, zielig he? ahhh.. Ja daar kan ik dus echt even niet tegen haha. Dus ik snap je echt helemaal!
Lapjesendraadjes: Ja echt he, het voelt alsof wij dubbel gestraft worden. Er is geen 'negatief advies' op zwanger worden voor mensen zonder problemen, maar velen van ons moeten nu de kinderwens uitstellen..
Knuffeltje: Ik snap dat je hoop houd! Ik heb altijd, zelfs al ben ik ongesteld geworden, altijd nog wel een keer dat ik me afvraag of het niet tóch raak kan zijn... is het inmiddels doorgebroken of toch een testje gewaagd?
Zwaantje: sterkte, wat ontzettend zuur

Ik heb inmiddels weer wat follikelmetingen gehad, zaterdag de eerste en vanmorgen de tweede. Zaterdag waren er weer 18 te zien maar ze waren nog erg klein (logisch want het was pas cyclusdag 6). Ik schrok er wel van want ik wil niet dat het hetzelfde gaat als vorige keer met alle gevolgen van dien. Medicatie moest ik gelijk houden, dus ik vond het vandaag erg spannend of het er weel zo veel waren. Gelukkig was niet alles meegegroeid, hij telde nu zo'n 14 grote dus dat is wel een mooi aantal. Hopelijk zijn ze dit keer van betere kwaliteit! Ik moet vrijdag weer terugkomen voor een echo en dan zal waarschijnlijk maandag de punctie zijn.