reactie op anoniem: roken

Meis, ik kan maar 1 ding zeggen, jij denkt dat je het roken nodig hebt, dat is een grote leugen. Trap er niet in.

Maar je kind heeft wel een schone placenta en later schone longen nodig. Stop ermee, je kunt het echt en je bent de enige niet!
 
Accepteer het niet! Niet voor jezelf en niet voor je kind, ga alsjeblieft hulp zoeken, kijk even op www.stivoro.nl. Geef niet zomaar op omdat het voor jezelf makkelijker is te roken dan je probleme onder ogen te zien. Je bent toch een volwassen vrouw, nou kom op hoor! Ga niet zitten janken bij de vk en om goedkeuring en bevestiging vragen bij anderen. Het maakt toch niet uit wat anderen zeggen, je weet dat het slecht is en zoek geen excuses. Je bent toch een zelfstandig mens? Neem je verantwoordelijkheid en ga er iets aan doen.
 
Waarom plaats je je berichtje nog anoniem? Je hebt je er blijkbaar bij neergelegd dat je blijft roken, ongeacht de consequenties voor je kind.

Dat is een keuze en dan hoef je je verder niet meer af te vragen wat anderen ervan vinden. Huilend bedelen om goedkeuring van de vk vind ik daarom erg laag, alsof het roken minder erg is als zij zegt dat het mag.
 
Waarom vind je jezelf een egoistische mislukkeling als je niet kunt stoppen met roken? Dat is voor iedereen moeilijk hoor, daardoor hoef je jezelf toch niet zo omlaag te halen?

Als het niet lukt op de manier die je nu geprobeerd hebt is dat blijkbaar niet de manier voor jou. Dan zoek je toch nog even verder tot je een manier vindt die wel voor jou werkt?

Je bent echt niet egoistisch, je vind het gewoon moeilijk om te stoppen met roken, das wat anders!

groetjes Karlijn
 
Nou, als je kind toch gezond is, en je je daar blijkbaar geen zorgen meer over maakt, waar maak je je nu dan nog druk over? je vk heeft gezegd om het los te laten en je hebt zelf zo te zien ook genoeg excuses om door te roken.

Je hebt je point gemaakt en voor je kind kan ik alleen maar hopen dat je als ie geboren is dat je je huis rookvrij houdt. Dat is nog het minste wat je voor je kind kunt over hebben.
 
Dat je een kind in je draagt zou reden genoeg moeten zijn om te stoppen met roken.
Ik was ook een zware roker (zware shag)en goed verslaafd, maar toen ik erachter kwam dat ik zwanger was van de 1e ben ik direct gestopt en heb nooit weer gerookt! (nu 4 jaar!)
Ik heb me altijd voorgehouden dat als ik alles zou laten liggen wat slecht wat tijdens mijn zwangerschappen, ik mezelf geen verwijten hoefde te maken als het kindje daadwerkelijk wat scheelde.
Het is zo makkelijk zeggen , ik kan het niet, wat is daar nou zo moeilijk aan??? Gewoon niet meer kopen die rommel, zorgen dat je niets in huis hebt>
Je draagt leven in je!, er zijn zat mensen die er van alles voor zouden doen om in verwachting te raken, en jij bent in verwachting en speelt met het nieuwe leven wat in je groeit!
Ik kan het alleen maar heel erg slap en egoistisch vinden!
 
Terug
Bovenaan