reactie op anoniem: roken

Poeh, even een lijstje met al je excuses:

-je hebt al veel methoden geprobeerd
-de wetenschap zet teveel druk op je
-je moet erom huilen
-je vk zegt het te accepteren
-je rookt al minder
-je hebt moeilijke omstandigheden
-je wilt je energie anders besteden
-je baby is nu nog gezond
-en jij blijkbaar ook

Wat kunnen de mensen op het forum nog hier tegenin brengen? Je wilt blijkbaar niet stoppen en daarvoor vraag je om een soort van respect. Ik kan alleen maar zeggen: Hoe oud ben je? Je speelt met de gezondheid van iemand anders. Geef gewoon toe dat je fout bent.
 
ik ben meteen gestopt toen ik zwanger bleek te zijn. heb er eigenlijk geen moeite mee gehad, omdat ik het een plicht vindt om te doen!!
en ik zal je vertellen waarom ik er zo over denk anoniem;
ik heb een keer op tv gezien, bij een echo, dat iedere trek die jij aan je sigaret neemt, je kind helemaal inkrimpt en zuurstofgebrek krijgt...je kan wel nagaan wat de gevolgen zijn he?
verder kom ik vaker voor mijn werk in een gezin, en de man en vrouw roken allebei, hun kindje heeft erdoor zware bronchitus enz van gekregen. hij stikt daar zowat in huis (anders ik wel). zij zeggen dat het niet met het roken te maken heeft. terwijl notabene de dokter heeft gezegd dat er niet meer bij het kind gerookt mag worden. sorrie hoor, maar vindt bijna dat die ouders hun kind niet waard zijn!!
zo kan ik je nog wel dingen opnoemen, maar volgens mij heeft het toch geen zin, want raak je alleen nog maar meer in de stress en rook je dalijk nog een pakje meer ook!
ik hoop met heel mijn hart dat je een gezond kindje krijgt en rook aub niet in het bij zijn van je kindje!!
 
Ik rook zelf niet dus kan niet oordelen of het moeilijk is om te stoppen. vind het knap dat je het geprobeerd hebt, maar blijkbaar is er iets in je dat zegt dat je de sigaretten nodig hebt.
Ik begrijp niet hoe iemand die zwanger is kan roken. De baby krijgt namelijk die stoffen ook binnen.
Gelukkig heeft je baby geen groei-achterstand, maar vergeet de gevolgen na de geboorte niet. Veel kinderen waar de moeder van heeft gerookt tijdens de zwangerschap krijgen astma, bronchitis of andere luchtweg-aandoeningen.
Probeer es aan je baby te denken en niet aan jezelf......
 
Ach anoniem, houd jezelf nou niet voor de gek. Niemand kan toch zomaar accepteren dat je kind door jou zit te roken, zo n kwetsbaar mannetje of vrouwtje. Je bent heus niet gerust, je zegt dat alleen maar in de hoop dat mensen je geruststellen zoals je vk. Stop toch meisje, dan heb je weer een probleem minder! Doen hoor!
 
Sorry anoniem, maar met al je excuses klink je niet beter dan een junk. Rot als het hard overkomt maar ik heb geen respect voor je.

Iedereen kan wel aan de antirookboekjes en de acupunctuur endan zeggen: ik heb het geprobeerd. dat zijn toch alleen maar uiterlijkheden.

ECHT proberen zit in je hoofd en het heet wilskracht, of desnoods motivatie. En als de gezondheid van je kind minder zwaar weegt dan het valse leugenachtige stemmetje dat zegt dat je niet zonder sigaretten kunt ben je niet meer of minder dan een junk.

En met al je "geloofwaardige" excuses ook nog eentje die goed kan manipuleren. Wat denk je nou, dat iedereen zegt: oh maar dan is het niet erg? Wake up girl!!!!
 
Misschien moeten we dan allemaal maar gaan roken, je kind krijgt er zelfs een voorsprong volgens jou! De rest klinkt ook goed, het is beter dan stress en zo en je vk vindt het goed, nou dan ga ik er ook maar eens eentje opsteken!

Droom maar lekker verder meid!
 
Probeer je normale gewoontes te doorbreken.
Als je een peuk wil opsteken ga dan wat anders doen elke keer weer Tuurlijk niet makkelijk kun je heel chagarijnig van worden, maar het wordt steeds makkelijker hoor ik kan het weten, maar het kan echt als je maar ECHT WIL want dat is wel een voorwaarde maakt niet uit voor welke manier je kiest.
Ik hoop dat je ergens de wilskracht kunt vinden.... Succes
 
Je legt de verantwoordelijkheid niet bij jezelf maar bij de methoden die niet deugen, bij de vk, bij je omstandigheden en zelfs bij de wetenschap. Stress doet je zelfs nog meer roken, foei, stoute stress toch!!

Misschien klinkt het voor jou als een verrassing maar JIJ bent degene die ervoor KIEST om te roken. Het is niet iets wat van buitenaf komt.

Nou, zet je schouders er eens onder en neem je verantwoordelijkheid. JIJ DOET DIT jezelf en je kind aan en niemand anders.

groetjes Marit
 
Terug
Bovenaan