reactie op anoniem: roken

ja, zo werkt een verslaving nou eenmaal, verder kun je niks doen he anoniem.

Nou, ik heb ook een verslaving overwonnen (coke en speed) en ik kan je zeggen, het is niet makkelijk, het is vreselijk. Maar het is zoooo slap om je erbij neer te leggen. dat is echt te makkelijk, zo is het leven niet. jezus, loop nou niet weg voor je problemen. Je verslaving mag niet winnen ten koste van je kindje.
 
Oh, het gaat goed met je baby? Nou dan zal het wel allemaal onzin zijn he, wat dokters allemaal zeggen. Zo slecht is het dus blijkbaar niet om je ongeboren kind af en toe een peuk te voeren vol met asbest en nicotine! toch fijn om te weten anoniem!

Ik denk dat ik ook maar meteen een flesje breezer neem met een broodje filet americain (mis ik erg) is vast ook bewezen onzin.
 
Hoi Anoniem,

ik snap je wel, ik heb zelf ook ruim 15 jaar stevig gerookt. Ik dacht ook altijd, zwanger worden is de beste stimulans! Nou ben ik vier maanden geleden gestopt met roken, en na 1 maand niet roken was het raak! Dus nu ruim drie maanden zwanger (we waren al wel langer gestopt met de pil, dus dit is echt een kadootje)
Achteraf ben ik blij dat ik de eerste moeilijke weken al achter de rug had, ik had er niet aan moeten denken dat in de eerste maanden van m'n zwschap te doen. Stress genoeg lijkt me zo.
Ik vind het ook jammer dat je mede forummers zo heftig reageren, het is ieders eigen verantwoordelijkheid natuurlijk. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat als je zelf een miskraam hebt gehad of er iets is met je kindje en je niet hebt gerookt, het wel oneerlijk over kan komen als iemand die wel rookt een zorgeloze zwschap heeft (algemeen, dus niet op jouw bedoeld)
Mijn allerbeste vriendin is 30 weken zwanger en rookt ook. Ik respecteer haar keuze, heb er dus ook begrip voor. Wat ik wel jammer vind zijn de 'goedpraatjes'van rokende zwangeren: stoppen brengt me meer stress, een kleiner kindje baart makkelijker etc. Roken tijdens je zwschap is niet goed, dat weet iedereen. Je kiest ervoor om het wel te doen prima, maar dan kies je dus ook voor bepaalde risico's. Ik vind het ook te vroeg voor jou om te juichen. En ik hoop dat je in de toekomst wel kunt stoppen. Enne... Moeilijk? Dat blijft het, zelfs na vier maanden en zelfs als je zwanger bent.

Succes!
 
ja, ik denk dat ik ook alvast een verukkelijk prakkie ga maken met asbest, nicotine, teer en nog wat andere lekkere stofjes.

Ga ik aan mijn 1 jarige zoontje voeren. Misschien wordt het dan net zo gezond en op voorsprong als het kindje van anoniem!
 
Hoe kun je nou die keuze van je vriendin respecteren? dat je er niks aan kunt veranderen begrijp ik, maar er respect voor op kunnen brengen gaat me echt te ver.
 
Ik heb zelf ook gerookt tijdens mijn zwangerschap[rook nu nog, maar niet in huis]. Ik snap je wel. Ik vroeg aan iedereen of ze ook gerookt hadden tijdens hun zwangerschap en als het antwoordt dan ja was, dan was ik weer wat gerustgesteld.Probeerde wel zo min mogelijk te roken maar daar schaamde ik me ook nog voor.
Wat hierboven allemaal geschreven wordt, klopt natuurlijk wel, maar dat weet je zelf ook wel. Je wilt alleen bevestiging, dat roken niet schadelijk is voor je kindje. Maar helaas dat is het nu eenmaal wel. Kan je alleen vertellen, dat ik erg blij was, dat mijn kindje gezond ter wereld is gekomen. Besefte toen heel goed, dat ik daar eigenlijk de hele zwangerschap bang voor geweest was. Wens je veel sterkte toe om te stoppen met roken.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan