Receptjes uitwisselen??

He!

Je hebt helemaal gelijk! Net als spinazie mag je het niet twee keer verwarmen...............
Had ik mijn bietjes gekocht bij de biologische boer, vacuum verpakt...........al schoongemaakt en al..........Dus ik vries het voor de eerste keer in, en heb het koud, door koude aardappels en vis geprakt...............dus niet weer verwarmd enzo............eigenlijk net als diepvriesspinazie wat wel eerst schoongemaakt moet worden enzo en dan ingevroren wordt................als maudy het eet wordt het dus voor de eerste keer verwarmd...............volgens mij mag het dan wel................

Ik ga steeds meer twijfelen of ik het nog moet gebruiken maar het was zo lekker!!!
Misschien moet ik het per keer maken of zo.............net als een bordje spinazie met aardappel en ei..............
Al met al ben ik er dus nog niet uit, het staat nu lekker in de vriezer dus hoef ook niet snel te beslissen of ik het weg gooi of niet.......whahaha!!!

In ieder geval echt een receptje om te bewaren.............heerlijk met die appel erdoor! Bijna goed genoeg om als volwassene ook te eten, bietenstampot, wahahaha!!!

O, en ik heb effe op achterham invriezen gegoogled.....................ik haal er niet zo veel problematisch uit..................als je andere info hebt hoor ik het graag!!

Er zijn 2 soorten bieten.

ZomerbietjesZomerbietjes zijn klein, rond en zacht van smaak. Ze worden van juni tot en met september ongekookt verkocht. Zomerbieten moeten circa 20 minuten koken. Ze zijn gaar als het velletje makkelijk loslaat. Snijd het loof niet te dicht bij het bietgedeelte af, anders verliezen de bietjes tijdens het koken te veel sap.

Verse zomerbietjes voelen stevig aan en hebben heldergroen loof. Bewaar verse bietjes niet langer dan een paar dagen in de groentelade van de koelkast. Invriezen kan. Snijd de gare bietjes voor het invriezen in blokjes of plakjes.

WinterbietenWinterbieten zijn rond of ovaal en een stuk groter. Deze zijn van oktober tot en met april in de winkel te vinden. Winterbieten worden gekookt verkocht. Dat is wel zo gemakkelijk, want ze hebben een lange kooktijd: 1-3 uur.

Gekookte winterbieten moeten bij aankoop helderrood van kleur zijn. Ze kunnen zonder plastic 2 dagen in de koelkast worden bewaard.

De zoete smaak van bietjes is op veel manieren te combineren. Bietjes zijn erg gezond. Ze bevatten ijzer en vitamine B en C. Per 100 gram leveren ze circa 36 kcal.

Gekookte bietjes kunnen op allerlei manieren worden verwerkt. U kunt ze bakken, stoven of als salade eten. U heeft circa 250 gram per persoon nodig als u de bietjes als warme groente serveert. Voor een salade is circa 150 gram voldoende.

Dit artikeltje   vond ik op google.....................invriezen van bietjes kan dus............thank god................

Heey dames

Had al een paar keer zitten lezen, erg leuk allemaal!
Wat een energie stoppen jullie erin.
Hier een mama die niet alles zelf maakt haha
Celeno krijgt af en toe vers en af en toe potjes.
Vaker fruit vers en groenten uit potjes.
Dit ook omdat wij koken met erg veel kruiden en pittig.
En ook omdat je in potjes en zooo veel verschillende soorten eten hebt, wat ik zelf zelfs nog nooit gegeten heb
Celeno eet echt alles!! hahaha Aardappels, rijst, rissotto, zalm, courgette, pompoen, kalkoen en noem maar op...

Maar het zelf maken is ook erg leuk! En ga ik straks ook vaker doen.

xx

@knutseljuffie wat betreft het eczeem mees heeft het niet erg hij heeft vaak 2 grote vlekken naast zijn oren en zijn voorhoofd voelt ruw aan ik heb van de dokter vaseline lanette creme gekregen voor de droge plekjes en hormoonzalf voor de echte exzeem vlekken het is dan zo weg maar stop ik met smeren en hij gaat weer in bad dan is het zo weer terug ik ga vanavond voor in bad ongeparfumeerde zwitsal gebruiken.

groetjes

Ja, dit blijft een leuk topic. Ik was al overtuigd thuiskoker voor mijn kindjes, maar met de ideeen hier krijg ik ook nog inspiratie om er nog wat extra's van te maken. En de stampot-ideetjes van Rimke zijn helemaal verleidelijk...
Hoe is het stampot-buffet trouwens verlopen? (weet even niet meer wie dat ging doen) En zijn alle toetjes gelukt? (rottig dat je ze eerst moest proeven... hihi)

effe geen zin om naar buiten te gaan om boodschappen te doen in dit weer - zag vanochtend heel anders uit.... Moet wel groentehap voor Celeste klaar maken maar kan dat evt met erwten uit de diepvries?

Mor 74

Dank je Jacoline..............ben dol op stamppot!!! En zo makkelijk, je kunt er alles door heen gooien!!

Mor: ja, prima te gebruiken maar wat droog, misschien wat zoutloze bouillon of melk er doorheen, aardappeltje, beetje vlees et voila!!!

Terug
Bovenaan