Receptjes uitwisselen??

ik had maandag appel en banaan gemaakt deze kende mees nog niet, vandaag gegeven maar hij vindt het niet lekker dacht ik hij bleef het maar in de mond houden slikte niet door en kokhalste, ik dacht nou dan maar even gauw wortel uit de diepvries want die vondt hij heerlijk nou vandaag dus ook niet het lag dus niet aan de combinatie appel, banaan hij wil gewoon niet eten ik weet niet wat hij heeft erg raar.

groetjes

Hebben jullie dat ook dat je soms even een periode hebt dat je wat meer naar kant en klare potjes grijpt? Hier is het nu even zover!
Ik ben een groot voorstander van zelf maken. Ook voor de versheid en stuctuur maar ook om de kosten. Maar ja dan heb je zo'n periode dat je een half uur in de keuken staat om een culinair hoogstandje (zwijm zwijm) te maken. Vanaf hap één is het mondje dicht en vieze bekkies trekken. En tja dan kun je de helft zo weer weg gooien. De dag erna zit ie vervolgens een potje bruine bonen tot de laatste hap helemaal leeg te smikkelen.
Dus nu is de zin van koken even weg. Tja dan maar af en toe een potje tussendoor en binnenkort de moed weer fris oppakken!

Hahaha!! Is toch oook niet erg??
Ik heb het nog niet gehad, puur en alleen al omdat ik laatst de potjes zelf geproefd heb en ik zie met hoeveel smaak maudy het eet wat ik klaar maak....................maar ja, als dat bij je kindje even ver te zoeken is kan ik me voorstellen dat de lol er even van af is!
Is toch niet erg? Volgende keer vol goede moed weer aan de gang!!
Eet smakelijk!!!

Hey,

Even een vraagje voor de enthousiaste koks onder ons.
Ik maak ook alles fruit en groentehapjes zelf.
Nu wil ik voor Nick ook gerechten maken met kip, tartaar, gehakt, vis enz.
Nu is mijn vraag: Hoe maak ik kip en gehakt smeuig??
Nick krijgt nog voeding zonder stukjes.....
En hoe pureren jullie dat?
Ik heb een blender van Philips.....nou, ik heb dat ding bijna door het raam naar buiten gegooid....Wat een prulding is dat zeg.
Als het eten maar iet wat te dik is, gooit ie het 1 keer omhoog en dat was het dan weer.
Met de staafmixer heb ik het idee dat ik het niet helemaal smeuig kan maken zonder stukjes.
Veel kookplezier allemaal.

Liefs Mootje
Mama van Nick (17-08-2008)

Hoi Mootjes,

Als het te dikkig is gooed je er gewoon wat moeder of opvolg melk doorheen, dan werkt je staafmixer ook weer wat beter en krijg je mooie gladde purees.

Groetjes Jen

hey Rimke; ik ga zometeen even kijken of de AH hier nog een Opperdepop voor je heeft. Je hoort 't van me!

En ik wil ook bietjes gaan proberen bij Mika. Alhoewel ik niet weet of het nu gaat lukken; hij lijkt keihard z'n volgende sprongetje ingegaan te zijn. Eet en drinkt slechter, slaapt al 3 nachten erg onrustig, enz. Arm ventje!

Als jullie iets maken met pasta of rijst; pureer je dat dan allemaal mee met de groenten? Heb het eigenlijk nooit gedaan; heb altijd alleen maar groenten met aardappels gemixt... Maar aangezien mijn man en dochter allebei niks moeten hebben van pasta en rijst, wil ik proberen of ik  Mika wel aan de rijst/pasta kan krijgen. Kan ie lekker met mij mee eten!

Terug
Bovenaan