Receptjes uitwisselen??

Hahaha! Je bent geen slechte moeder hoor! Ik vind koken leuk EN vind het fijn als maudy de smaken van groenten en fruit leert kennen. Ik heb zelf wat potjes geproefd en haalge het er niet echt uit wat voor groente het dan was. Vind het smakeloos, maar er zitten nog wel voedindstoffen in hoor!
Ik kook dus zelf en vries dan in!

Jacoline: ik doe de rijst er idd al door heen en vries het dan in.
Ik heb zojuist witlof gekocht. Dat, met aardappel, appel. gwelde rozijntjes en zoutarme kaas wordt maudy haar nieuwe hapje................ben benieuwd.............

Heee!

Nou ik heb zojuist het witlof potje voor Maudy gemaakt, het is echt zalig!!! Lekker zoet en toch gezond! En vegetarisch...........soms ook niet verkeerd toch?
Er zit zoutarme kaas in, zo komt ze toch nog aan haar eiwitten. Ben benieuwd wat ze er van gaat vinden............morgen geef ik het haar............julliie horen van me!

Jacoline: ik was idd ook aan het opzoeken over het toevoegen van kruiden enzo...........zat er zelfs aan te denken om wat knoflook te gaan gebruiken.
Bij de volgende lading pastasaus gaat er een half teentje doorheen en wat basilicum.............is allemaal behoorlijk mild dus het moet volgens mij kunnen.
Ik had gisteren een discussie met Fons, en in India en China enzo eten kindjes ook gewoon kruiden, natuurlijk niet enorm pittig, maar wel gekruid volgens mij............en zolang je er geen rode pepers en hele tenen knoflook doorheen gooit moet het volgens mij kunnen...................
Ik ga nog maar eens googlen............
Als ik wat vindt hoor je het..........

Heee!

Nou ik heb zojuist het witlof potje voor Maudy gemaakt, het is echt zalig!!! Lekker zoet en toch gezond! En vegetarisch...........soms ook niet verkeerd toch?
Er zit zoutarme kaas in, zo komt ze toch nog aan haar eiwitten. Ben benieuwd wat ze er van gaat vinden............morgen geef ik het haar............julliie horen van me!

Jacoline: ik was idd ook aan het opzoeken over het toevoegen van kruiden enzo...........zat er zelfs aan te denken om wat knoflook te gaan gebruiken.
Bij de volgende lading pastasaus gaat er een half teentje doorheen en wat basilicum.............is allemaal behoorlijk mild dus het moet volgens mij kunnen.
Ik had gisteren een discussie met Fons, en in India en China enzo eten kindjes ook gewoon kruiden, natuurlijk niet enorm pittig, maar wel gekruid volgens mij............en zolang je er geen rode pepers en hele tenen knoflook doorheen gooit moet het volgens mij kunnen...................
Ik ga nog maar eens googlen............
Als ik wat vindt hoor je het..........

Ja, ik zat ook aan alle chinese, thaise, indiase, surinaamse, etc kindjes te denken. Die worden volgens mij ook al vrij vroeg "geconfronteerd" met kruiden en specerijen.
Volgens mij is onze koeienzuivel (yoghurt, kaas, melk) net zo'n aanslag op baby-darmpjes als specerijen...
Afijn, ik ga toch  een dezer dagen  eens experimenteren in de keuken. Kijken of ik een lekker rijstpotje kan maken, zonder al te veel toevoegingen. De basis zal toch bestaan uit tomaten denk ik.

Hee,

Zit net opperdepop door te lezen, en daar staat een receptje voor (uit mijn hoofd) 7 maanden................doperwtjes met munt...............lijkt me dat als munt mag dat basilicum ook mag.............of iets anders milds......................en toen bladerde ik nog verder en toen stond er ook een recept met kokos.................je moet maar eens even kijken!

Meisje heeft net weer een heerlijk bordje bolognese op, omdat ik geen zin had in toestanden met pasta sliertje die ze weer uitkwat, had ik er een geprakte aardappel doorheen gedaan..................ze smulde er van!! Leuk om te zien............al die moeite in de keuken niet voor niets...........

Ik ga zo een bakje kant en klare bami van de slager verwarmen voor mezelf.................whahahaha, hoe zo twee uitersten................

Hoi allemaal!

Al een tijdje lees ik mee op dit onderwerp... en ik verbaas mij iedere keer weer over de creatieve recepten! Echt heel erg leuk!
Maar ik word er ook wel een beetje jaloers van.. want ben zelf helemaal geen keukenprinses en creatief al helemaal niet . Het fruit maak ik wel vers klaar maar verder dan appel banaan en peer kom ik niet.. hahaha. Vooral met de groente heb ik vaak moeite en dan wordt het toch vaak een potje. Ook ben ik bang dan mijn zoontje momenteel eczeem aan het ontwikkelen is ( ga donderdag naar de huisarts hiervoor) en dat dat komt door de groente. Vaak vindt ie het ook niet echt lekker of heb ik het idee dat hij er misselijk van wordt. Herkent iemand dit?
Wat ik verder nog wilde vragen... Het boekje Opperdepop van de AH is dat een beetje een makkelijk boek? Ik bedoel zijn de recepten ook voor niet keukenprincessen te maken?? Ik wilde het namelijk kopen maar het is zo zonde als het weer ongebruikt in de kast beland.
Groetjes Antina

Hahaha!
Anita, het was nou niet bedoeld om jaloerse gevoelens naar boven te brengen in dit topic maar juist ideetjes uit te wisselen!
Soms moet je het gewoon een keer proberen! Wat is er mis met gewoon een aardappeltje en wat groenten? Is toch ook lekker? Zeker voor die ukkies! En je gooit er wat appel ofzo doorheen, of wat rozijntjes, dan is het wat zoeter en vinden ze het nog lekkerder............tenminste, Maudy wel............

Over die misselijkheid, ik weet het niet? Maakt hij kokhalsbewegingen? Want ik heb me laten vertellen dat dat ook kan komen omdat het wat nieuw is.......dus niet per definitie dat hij het smerig vindt.............of is hij echt huilerig na het eten en geeft hij terug?

En opperdepop, super simpele gerechtjes, echt waar! Bijvoorbeeld worteltjes met appel, de rest kan je invriezen...............echt, een aanrader hoor. Nogmaals, je hoeft echt geen keukenprinsesje te zijn om iets gezonds en lekkers op tafel te zetten voor je ukkie. Weet zeker dat het jou ook lukt!
En bij vragen.................je stelt ze maar!

Fijne avond!!

Terug
Bovenaan