Hoi Antina ea,
fijn he... het CB!!
Ben er vandaag ook geweest en kwam ook onzeker terug, met meer vragen dan dat ik er heen ging. Inderdaad ook over eten. Ja, ze is nu 7,5 mnd en moet dan nog min 500cc melk krijgen. Maar ze wil niet meer.... Advies: de avondfles laten vervallen(die kon toch meestal de gootsteen in) en dan overdag 500cc (2 flessen en jawel... een bekertje opvolgmelk). Pardon, heb je weleens een kindje van 7,5 mnd een beker drinken gegeven?? Een slokje vindt ze wel prima, 10 slokjes ook nog wel. Maar volgens mij doe je over een halve beker een half uur ofzo.
Ik ook weer in de stress. Heb een schoonzusje gevraagd en wat adviseert haar huisarts: 300cc melk op een dag. En die krijgt ze. Ze groeit goed: 8295gr., 69,5cm. Die van mn schoonzusje (prematuur, maar volgens de uitgerekende datum schelen ze een maand) woog bij de controle van 9 maanden (dus vergelijkbaar met ons dochtertje nu) 8035 gr en was 67cm.
Dus niks geen ge-emmer over te weinig drinken graag. Bah! Had er echt de balen van. Je doet hardstikke goed je best en wordt daar altijd onzeker gemaakt.
Dus heel herkenbaar, maar nergens voor nodig. Want die van jou, daar maak ik me qua gewicht en lengte ook echt geen zorgen over!!!!
En van een kindje van 9 maanden die 10 kilo weegt, wat wordt daar over gezegd??
Die mensen doen ook hun werk en proberen dat ook goed en verantwoord te doen, maar ik vind het heel vervelend dat ik daar altijd zo onzeker van word.
(Ook ik een dipdag, had vannacht 4 uur wakker gelegen en word daar echt niet goed van!! Terwijl ons dochtertje 1 nacht wel doorsliep. Idee van de wijkverpleegkundige: misschien is ze snachts onrustig omdat ze een te volle maag heeft? En dan wel overdag meer geven?? DOEI!)
Nou een heel verhaal, maar er zit nog wat frustratie....
Succes en je kindje geeft aan wat hij wil eten. Dwingen werkt niet, want er zit nog steeds geen knopje op van 'slikken' en dat is maar goed ook. Ik zou het ook niet prettig vinden als ze eten bij mij naar binnen stouwen.
Relativerende opmerking van schoonzusje: eet jij wat de schijf van vijf voorschrijft? Nee, nou je kindje ook niet.