Receptjes uitwisselen??

Oe!!! Carrot-cake......................mjammie!!!!!
Krijg er ala minuut trek van........

Als ze echt de bouw van haar vader heeft gekregen (lijkt het verdacht op, brede schouders, korte benen en armen en een lang lijfje...............heel vrouwelijk, whahaha!!!)
moet ik gaan oppassen op haar gewicht.............dat doe ik nu nog niet, want ze heeft gewoon goede voedingsstoffen nodig, en groeit erg hard op het moment.
Daarnaast is ze gewoon niet dik, maar gewoon een grote griet. Haar vader heeft echter wel aanleg om dik te worden, dus we houden het in de gaten................maar ach, het kind is nog geen zes maanden.............whahaha! Geen zorgen voor de dag van morgen!!!!

heeey, ik heb pompoen en muscuskalebas  gescoord! Op de markt in Gouda! Yahooo.... en de prijs was helemaal een lachertje; 't was € 2,20 voor de kalebas en een flinke punt pompoen (kwam uit zo'n mega-exemplaar). Waarom kom ik niet vaker op de markt?!?!

Afijn, ik ga de komende dagen lekker kokkerellen...
Afgelopen weekend heb ik nog een pastasaus voor Mika gemaakt:
- tomaatblokjes uit blik (zit alleen wat citroenzuur toegevoegd, verder niets)
- theelepeltje verse thijm
- theelepeltje verse rozemarijn
- 6 blaadjes basilicum
- 1 eetlepel fijngehakte ui
- 1 wortel geraspt
- 1/4 rode paprika in blokjes
Ui heb ik even gefruit in wat olijfolie, daarna de rest toegevoegd en even laten koken. Daarna pureren. Zondag heeft hij het met wat aardappelpuree gegeten; ging erin als koek! Vanavond eens proberen met spaghetti, zoals het hoort... En dan volgende week met wat rundergehakt erbij.

'k Heb ook wat receptjes met kip bedacht (1 beetje oosters, 1 met een mediterraan tintje). Ga ik ook dit weekend eens uitproberen. Als 't een succes is horen jullie het!

Oh ja, om nog meer inspiratie op te doen:
www.keukenkikker.nl (van de schrijfster van Het babykookboek - Sharon van Wieren)
www.annabelkarmel.com (heel uitgebreid!)

Eet smakelijk allemaal!

oh ja, Mika was afgelopen maandag 7940 gram en 70 cm. Lekker ventje! Z'n gewicht blijft ietsje achter t.o.v. z'n lengte met de groeilijn in het boekje, maar da's niet erg verder.

Enne, Rimke; maak je geen zorgen om Maudy. Mika heeft pas ook even een weekje of wat gehad dat hij minder melk dronk en z'n hapjes ook niet op at. Nu eet hij weer als vanouds!

Nog een goed gelukt receptje:

Kalebas/pompoen met munt:

- 1 muscuskalebas of pompoen van dezelfde grootte
- 3 a 4 paar blaadjes munt
- creme fraiche of volle yoghurt
- pasta of rijst

Verpak de muscuskalebas in alufolie en leg het 1 1/2 uur in de oven op 180 graden. Daarna iets laten afkoelen en het zachte vruchtvlees eruit scheppen/snijden. Snij de munt een beetje fijn. Pureer dit samen met de kalebas. Deze puree kun je zo ook invriezen in porties.
Voor het opdienen; pasta of rijst koken volgens de aanwijzingen op de verpakking. Als je kindje nog geen (grote) stukjes eet, de pasta/rijst even meepureren of fijn snijden.
Alles goed opwarmen en voor het eten een kloddertje creme fraiche of yoghurt er door roeren.

Nog even voor de eerlijkheid; ik heb dit niet zelf bedacht, het is een recept van Jools Oliver, de vrouw  van Jamie Oliver.

En natuurlijk moet je kindje al wel toe zijn aan zuivelproducten zoals creme fraiche/yoghurt en dus geen koemelkallergie hebben.

even een vraagje aan rimke over de pasta saus wij hebben hier geen winkeltje met biologische produkten als je verse tomaten zelf pureert dat zou toch ook kunnen of niet? en pureer je het hele prakje wel ook met gehakt? en waarom moet het magere gehakt ook ivm met het zout? Vanaf wanneer zouden ze zout mogen ik moet maandag weer na het buro vraag het dan even na. en kwa toetje geven jullie dan halfvolle yoghrt?

groetjes

He!!!

De tomatensaus: je kunt in de supermarkt ook kijken naar gezeefde tomaten, moet je even goed kijken of er geen zout aan toegevoegd is, ukkies mogen ivm de niertjes geen zout tot 1 jaar............geen toegevoegd zout in ieder geval. De nieren kunnen dit nog niet goed verwerken......

Magere gehakt, wordt geadviseerd in mijn kookboekjes, gewoon om niet al te veel slechte vetten binnen te krijgen.

Magere yoghurt...............dat is dan weer raar, want als je op internet googled, wordt volle yoghurt geadviseerd, juist omdat ze die vetten wel weer nodig hebben...............
maar vraag het even na op jouw CB, misschien zeggen ze daar weer wat anders.

Ik geef Maudy danoontje, maar wil tzt eigenlijk ook wel over op de yoghurt, met een beetje diksap ofzo............

Ik hoor graag wat jouw CB zegt!!!

Kus!

Terug
Bovenaan