Receptjes uitwisselen??

nou eindelijk languit op de bank, manlief is naar de graafschap-heracles, en ik ben druk geweest met koken voor de kleine man vandaag.
Vanmiddag die heerlijke pasta gemaakt van rimke mmmm vindt hem zelf ook wel lekker mees daarintegen nog niet echt ook niet vies maar het ging niet van harte, vindt het ook lastig om met spagetti te doen want dan houdt je toch nog stukjes en daar houdt meneer nog niet echt van ik heb het later door de aardappels gedaan maar nog niet echt een succes hij was ook moe dus dat werkte ook niet mee morgen gewoon weer proberen iemand nog tips voor de spagetti krijg het niet fijn.
vanavond nog even wortels gemaakt en een fruithap met banaan en druif pffff gedoe hoor met de velletjes van de druiven, en dan moet ik de witlof nog maken mischien morgen nog heb de kaas ook gevonden nu, op de markt vanmiddag dus moet nog weer aan de slag. ppffffff wel veel werk allemaal maar wel voor een goed doel.
en nu ga ik lekker genieten van een rosetje hihihi.

groetjes

Whahah, goed bezig geweest meid! Vooral dat roseetje klinkt goed!
Tja dat brood bij ons, Maudy liet steeds meer van de flessen staan, dus eerst die van 15 uur en toen ook die vann 12 uur............maar ze moet wel eten dus toen ben ik met een broodje begonnen, 2 weken geleden, en ze vond het heeerlijk!! Drinkt er nog zo'n 90 cc melk achter aan, en dat is haar lunch, daarna lekker naar bed!
Komt bij Mees ook vanzelf joh, hij gaat het vast zelf aan geven. En anders probeer je het gewoon eens een keertje...........kan nooit kwaad, eerst een klein stukje brood wordt vanzelf een hele boterham!

Ik heb een geweldig boek  met heeeel veel recepten op leeftijd.
Handboek babyvoeding van Amanda Grant.

Niet te ingewikkeld en lekkere recepten die je zelf met een beetje aanpassing ook kan eten.

Leuke tip Nancy, dank je wel!

Nou, ik heb er (voordat ik aan de pompoen van Jacoline ga beginnen) weer een receptje bij.
Een groentengerechtje met snijboontjes, zongedroogde tomaatjes van de traiteur of in mijn geval de biologische boer (op olie) , kipfilet voor op brood zonder toevoegingen en aardappel.
Een stamppotje dus..........whahahaha! Ik kan niet anders lijkt wel............

De snijboontjes koken en de aardappel ook.
Kipfilet en zongedroogde tomaatjes in stukjes snijden, en dan de staafmixer er doorheen...........erg lekker!
Benieuwd of Maudy dat ook vindt, ga het morgen proberen!

Liefs Rimke

Onze stampottenkoningin...

In principe is elk babyhapje een stampot natuurlijk; gewoon alles door elkaar gooien en stampen/prakken/pureren... Rimke, je had baby moeten blijven!

Ik heb pas een ander vooruitstrevend receptje toegepast en Mika vindt het erg lekker: Spercieboontjes/diepvrieserwtjes met pesto (en evt pasta).

Spercieboontjes en erwtjes gaarkoken. De pesto maak je zo (beetje op gevoel/smaak):
- klein handje basilicumblaadjes fijnsnijden
- 1 eetlepel pijnboompitjes goudbruin  roosteren in droge koekenpan
- 1 eetlepel parmezaanse kaas/grana padano raspen
Dit alles met een flinke scheut olijfolie in de vijzel fijnmalen (of met de staafmixer). Even proeven of er nog basilicum, kaas of pijnboompitjes bijmoeten. Daarna de pesto bij de groenten en alles pureren.

Eventueel gekookte pasta toevoegen, fijngesneden of meepureren. Kan ook met aardappel(puree) gegeten worden.

Ja, de kaas bevat wat zout. Ik vind dat niet zo heel erg, maar geef het dan ook hooguit 1x per week. Als ik voor mezelf pesto maak doe ik er namelijk nog extra zeezout en evt knoflook  door.

Whahahaha!
Lijkt me wel heerlijk, lekker rondgereden worden in een wagentje, een middagslaapje doen, lekker veel geknuffeld worden en verwend.........

Het klinkt weer heerlijk Jacoline!
Ik heb de vorige keer zo'n enorme voorraad gemaakt, dat ik nog steeds toe kan........maar echt, zodra mijn voorraad het einde nadert, ga ik het een en ander proberen!
Maudy vindt haar stamppot met snijboontjes nog effe wennen, moest wel lachen, de eerste keer dat ik het gegeven had, haalde ik haar s avonds uit bed voor haar laatste fles, liet ze een boer...................KNOFLOOK!!!!! Zat er knoflook door de tomaatjes die ik gebruikt had, niet erg hoor, maar een baby'tje met een knoflook walmpje is toch effe wennen.......whahahaha!!!
Vanmorgen mijn wortelstamppotje aangevuld, want die was op, en Maudy vindt het zooooo lekker dat ik hem niet van het menu kon schrappen...........zielig.

Maar goed, de volgende ronde ga ik kruiden gebruiken. Had van het weekend zelf bloemkool op het programma staan, en er was wat over, dus heb ik voor maudy bloemkool, appel, aardappel en wat kerriepoeder gemaakt, ze vond het smullen!!
Leuk hoor.........lekker wijffie.

Terug
Bovenaan