Receptjes uitwisselen??

Hey meiden, heeft iemand een goed idee voor babyfood met courgette? Is in de aanbieding bij de Lidl, zie ik.
Wij eten het vrijwel nooit, dus ik heb er geen kookervaring ermee.

Wij zijn er gek op - maakte in het najaar brood en gebak met courgette - heerlijk en in de zomer met wat olijfolie en dan op de bbq - smullen - dus maar even een Lidl opzoeken....
Voor de kleine is er een recept in opperdepop met 150 g courgette, 150 g, doperwten 150 g aardappelen en een takje munt, Een  andere recept met 150 g cougette, 30 g witte rijst, 150 g broccoli, 1 el olie en 75 g kipfilet in reepjes. En nog een met 60 g couscous, 1 el rozijnen,150 g. courgette, 150 g wortel, 1el olie en 75g witvisfilet zonder graatjes

Hopelijk wat inspiratie

mor74  

Die met couscous en vis is hier een succesnummer! Ik geef de vis er apart bij en de couscous met rozijntjes (samen geweld) meng ik met gestaafmixte courgette en wortel, ipv alles in de mixer. Zo heeft het iets meer structuur.

Kerrie kan inderdaad prima. Ook uit de opperdepop: kikkererwten met bloemkool en kerriepoeder. In het boek stond dat het twee tot drie porties was, Sophie at in een keer bijna alles op haha!

Kijk, dat zijn weer leuke ideeen. Ik ga straks even langs de Lidl en courgette inslaan, dan kan ik dit weekend lekker kokkerellen!
Ik kwam ergens ook een recept tegen voor muffins met courgette; da's een goeie om wat extra groente bij m'n dochter van 2 jaar binnen te krijgen...

Nog een andere tip: ik heb een paar keer staan hannesen om gekookte spaghetti fijn te snijden voor Mika. Wat een gedoe! Nu heb ik gisteren grote ongekookte pastaschelpjes in een schone theedoek gedaan en net zo lang erop geslagen tot het kleine stukjes waren. Nu kan ik die, per portie, gewoon koken en toevoegen aan z'n hapje. Scheelt een hoop geklieder met snijden van gekookte pasta!

Yay! Ik heb, o.a. met de courgette, ratatouille gemaakt! Zonder zout toevoeging; er zit voldoende smaak aan de groenten zelf!
We hebben er vanavond zelf van gegeten en daarna heb ik de rest gepureerd voor in de diepvries voor Mika...

Maar ik heb nog 3 courgettes liggen (1 kg voor € 0,99, dus daar heb ik gebruik van gemaakt!), dus morgen kook en bak ik nog even verder...

Zo, de afgelopen dagen weer lekker gekokkereld.......

Heb weer een pastasaus gemaakt, nu met courgette paprika gehakt en verse basilicum.......en natuurlijk tomatensaus! Hij is weer heerlijk.

Ook een simpele stamppot van brocolli en zoete aardappel, verder niets.......ze vond het zalig!

En vandaaag een curry van jacoline! Pompoen, paprika, peen, kokos, zoutarm bouillonblokje en kip...........heerlijk! O, en verse koriander. Morgen gaat ze het eten, ben benieuwd wat ze er van gaat vinden.............
Ik ben voorlopig weer even klaar met koken, hoewel de hoeveelheden wat minder zijn, dus over een week of drie ga ik weer lekker aan de slag...........wortel, appel, aardappel en ham had ik nog, en ook de snijboontjes met zongedroogde tomaatjes en kipfilet gaan er prima in............lekker wijffie.

Terug
Bovenaan