Receptjes uitwisselen??

Whahahaha!! Na 4 uur al?? Das vlot, snelle stoelgang die Mika van jou..........ik herken hier af en toe nog wel een velletje (paprika) of wat brocolli (maar geen hele struiken), maar dat is vaak een dag later.........

Wat ik wel lastig vind, en misschien hebben jullie tips, Maudy heeft om 16.15-16.30 wel honger, maar wordt ook moe. Nu ben ik al 3 avonden een huilend kind eten aan het geven, het gaat wel lekker snel, want haar mondje staat toch al open.........De eerste happen houdt ze haar mondje stijf op elkaar, en bij elk kreetje van haar, duw ik die lepel naar binnen............anders weigert ze gewoon............ze at zo goed...........kijk, nu heb ik er nog een heel bakje in en een half danoontje (meer krijgt ze gewoon niet) maar heel gezellig is anders........
Als ze dingen niet lust of niet meer hoeft spuugt ze het gewoon weer uit, maar dat doet ze nu dus niet, ze slikt het gewoon door.
Maar het stuit me een beetje tegen de borst, want heb het idee dat ik mijn meisje echt aan het dwingen ben om te eten..........aan de andere kant spuugt ze het dus nog niet uit.............wat zou dat gehuil betekenen?? (ok, dit kan ultra dom overkomen, maar ik weet het gewoon niet............).

Over die zaadjes van de tomaatjes.................ik heb geen flauw idee! Maar vaak staat in "volwassenenrecepten" ook vaak dat je ze moet ontdoen van zaadjes...........wordt over het algemeen niet als heel lekker bestempeld, de kern van een tomaat..........

De hoeveelheid die je kindje mag eten vind ik ook lastig, laat at ze gewoon gezellig zeg maar, maar spuugde ze het op een gegeven moment weer uit. Dan heeft ze dus genoeg en ga ik ook niet verder. De een is een grote eter (die van Floor) en de ander eet wat minder............ze groeien tot een jaar nog het meest van de flesvoeding die ze krijgen heb ik me laten vertellen, dus eet je kindje niet zo goed...........zou het zo dus opgevangen moeten worden.........
Maar wie ben ik, die bij een huilend kind eten naar binnen aan het scheppen is...........( het gaat echt super snel, is eigenlijk ideaal, maar niet zo gezellig, whahaha!!)

hey

nou zo te lezen eten jullie kids al heel wat en maudy ook al jeetje mees nog niet hij krijgt nu al een hele tijd fruit maar nog niet vel drie ijsblokjes en alleen nog maar banaan, appel en peer, en groente heb ik vorige week voor het eerst geprobeerd worteltjes hij vondt het heerlijk maar ook hier doe ik maar een paar happen van.
Hij heeft ne al een paar dagen niks gehad hij is ziek vandaag even na de dokter gewwest en hij heeft oorontsteking heel zielig.
Maare als jullie groente maken hoe doen jullie dat doen jullie er ook aardappels in bijv als je worteltjes maakt hoe dan?

groetjes an

Hoi!

Ja, na 4 a 5 uur zie ik het hapje echt weer in vrijwel dezelfde vorm en hoeveelheid terug in Mika's luier... Te grappig voor woorden!

Mika eet ook nog maar hooguit 2 ijsblokjes per keer. Dan is ie het getrut met zo'n lepeltje helemaal zat. Ach, hij hoeft er nog niet van te leven, dus...

Ik hou het trouwens simpel; ik doe nog geen aardappels door de groente (dacht dat dat vanaf 6 mnd werd geadviseerd, maar ik lees hier ook andere dingen). Gewoon worteltjes in kleine stukjes, gaar koken, pureren met de staafmixer. Zelfde met boontjes, bloemkool, broccoli. Bruine bonen kook ik ook gaar, maar als ik ze ga mixen doe ik er ook gaar gekookte stukjes appel bij. Bruine bonen zijn namelijk zo melig, dat het anders een onwijs zware droge hap wordt. Maar met een verhouding van 1:2 bonen en appel (dus 1 hoeveelheid bonen en dan 2 hoeveelheden appel) is het wel "lekker". M'n dochter vond het toentertijd in ieder geval erg lekker.
Zelfde eigenlijk met (diepvries)erwtjes; die zijn ook best droog en dus wat smeuiger met appelmoes. Of met wat moedermelk of flesvoedingmelk.

Het "koken" van appel en peer doe ik trouwens in de magnetron; peer/appel in stukjes in een bakje. Afhankelijk van de hoeveelheid 1-3 minuten in de magnetron. Dan zijn ze heet en wat zachter en kun je ze heel goed pureren met de staafmixer.

@Rimke; wat maak jij met paprika? heb je een receptje?

Ha meiden!!

Ik gebruik zoete aardappel...........is zelfs een receptje van in een van mijn boekjes als eerste groente hapje.......maakt brocolli enzo ook wat lekkerder.........ik doe een ijsblokje aardappel en twee groenten en dan vaak nog wat appel..........een ijsblokje........vit. C zorgt er voor dat als je het combineert met ijzerrijke groenten dat het ijzer beter wordt opgenomen...........Ga trouwens de zoete aardappel afbouwen tzt, gaan we naar gewone aardappel, anders denkt ze zometeen dat alles zoet smaakt.........

Paprika, heb ik ook in blokjes ingevroren en gooi ik af en toe in een potje.........heeft ze inenen zoete aardappel, sperzieboontjes en paprika.........whahaha! Ach, ze leert het proeven..........

Hebben jullie nog een idee wat het met maudy zou kunnen zijn?? Ze eet dus wel, spuugt het niet uit maar ze huilt zo, bij haar fruithap niet...........gewoon vermoeidheid ofzo?? Heb echt geen flauw idee...........whahaha!

@ rimke
zoals je het beschrijft verwacht ik inderdaad dat het vermoeidheid is bij maudy.
als joris al vroeg wakker is en dus lang moet wachten op het eten, omdat dat gewoon om 17 uur is, is hij ook vaak jengelig, wrijft zich dan de hele tijd in zijn gezicht en eet ook niet zoveel.
wat ik gedaan heb toen hij net uit het iekenhuis kwam en hij dus slecht at, is het eten verschoven naar 16 uur. dan was hij net wakker, at dan ook veel beter. nu het eten weer goed gaat staat het weer om 17 uur. hij vind alles prima. maar alleen als hij moe is dus ook niet.

succes,

gr floor

ps: hoeveel vocht moeten ze met 8 maanden krijgen?

@ Rimke; ik zou inderdaad ook een beetje schuiven met die warme hap voor Maudy. Misschien iets eerder geven, zodat ze daarna lekker kan slapen. Dus dan is ze nog niet te moe voor d'r eten. Beetje uitproberen. Wie weet is een half uurtje eerder al voldoende. Want met een brullend kindje is het inderdaad niet zo gezellig...

@Floor; ik weet niet precies hoeveel vocht een kindje van 8 mnd moet hebben. Geldt die regel van 150 ml per kg lichaamsgewicht niet nog steeds? Of even het voedingsschema van het CB raadplegen; daar staat ook wel op aangegeven wat zij adviseren om per dag aan vocht te geven. Heb je toch een beetje een richtlijn.

oke nou dan zal ik deze week ook eens even zelf groente maken fruit deed ik al wel ik kijk wel even of ik er aardappel bij in doe op de potjes staat het er namelijk niet bij op maar goed maudy vindt het dus wel lekker maar nu dus even niet ik denk ook dat ze te moe is.

mika krijgt dus ook maar een paar hapjes ja mees ook ik geloof dat ze ook ongeveer even oud zijn mees is van 8-9-08. wat een idee trouwens om het te koken in de magnetron gaat veel sneller dan in de pan.

@rimke: jij doet dus een blokje aardappels door de groente en is dan de verhouding goed? wat grappig zo kunnen we heel wat van elkaar leren.

mijn mannetje is nu alleen niet zo heel goed te pas erg verkouden koorts en oorontsteking zo sneu is dat wordt elke nacht wakker en krijg hem pas na een uur weer in slaap beetje vermoeiend maar goed hoort er ook bij he.

groetjes

Meiden, bedankt!!! Ik heb vandaag maudy om 16 uur haar groenten gegeven................ik had dus te weinig ontdooit...........ze heeft eerst haar groenten (twee kleine blokjes aardappel, 2 grotere blokjes sperzieboontjes) gegeten, toen haar toetje en toen nog een fabriekspotje fruit..................heb voor morgen dus wat meer uit de vriezer gehaald.........whahaha! Zo ken ik haar weer...........eten ging dus een stuk beter, hoezee! En uiteindelijk lag ze even laat in bed, maar dus zonder huilen vandaag! Fijn!

Ukkepuk: ik heb zoete aardappel voor maudy, is wat lekkerder van smaak en zo krijg je er toch nog wat groenten bij in, als ze die niet lekker vinden. Ik ga het wel afbouwen, want nu smaakt alles wat zoetig........is ook niet helemaal de bedoeling........

Hoeveel vocht ze mogen hebben met 8 maanden weet ik eigenlijk niet, maudy is nog niet zo ver.........zou gewoon even op het pak van de voeding kijken denk ik....en als het daar niet duidelijk op staat even contact opnemen met het CB? Lastig he?

Trouwens, omdat het prakje vanavond zo snel ging had ik snel een potje uit de winkel opgewarmd ( heb ik voor noodgevallen op voorraad).........wel eens geproefd???????? GADVERDAMME!!! Zit geen smaak aan.........echt heel smerig........kan me dus voorstellen dat ze dat niet wilde hebben...........dan maar af en toe eens een dag in de keuken dan dat ik mijn meisje dat voorschotel, maar dat is natuurlijk mijn mening...whahaha!!!

Terug
Bovenaan