Receptjes uitwisselen??

O en ukkepuk, geef Reef een kus van me...........arme ziel zo ziekig.........hoop dat het snel weer over gaat..........

En ja, als ik drie blokjes groenten ontdooi, doe ik er twee blokjes aardappel bij, maar ik doe echt maar wat hoor! Weet niet wat de voorschriften zijn en daarnaast zijn de blokjes van de aardappeltjes kleiner dan die van de groenten............was een andere ijsblokjesvorm.........

@ rimke nou ben blij dat maudy nu weer heerlijk heeft gegeten is toch fijner he. en daarna lekker slapen tot hoe lang slaapt ze dan?

en ja ik hoop dat mees snel weer beter is is heel sneu we hebben een kuurtje en hoop dat het snel aan slaat hij is ook snot verkouden de koorts is gelukkig voorbij maar nu wordt hij snachts wakker van de verstopte neus dus slapeloze nachten hier.

eigenlijk is het topic hier niet voor maar goed.

groetjes anja

Tuurlijk is dit topic hier ook voor!
Is toch ultra-vervelend als je kindje niet lekker/ziekig is........!
Mag je best even je verhaal over doen hoor!
Ik hoop dat Mees snel weer beter is!

Liefs Rimke

Leuk al die tips en receptjes...

ik kreeg dit receptje van een vriendin, het is vooral handig als je kleintje nog wat moeite heeft met een lepeltje.

Crèmesoep met pompoen

vanaf 4 maanden

benodigheden:
- 1 kom
- 1 soeplepel
- snijplank

Ingredienten:
- 100gr pompoen + 2 eetlepels flesvoeding   (of borstvoeding natuurlijk)

Bereiding:
- Pompoen wassen, schillen en ontdoen van pitjes en koken tot het goed gaar is (of 15 minuten stomen). Kookvocht in kom opvangen
- De blokjes in de mixer purreren, melk toevoegen, tot een gladde soep mixen. Tussendoor kookvocht toevoegen zodat de soep goed vloeibaar is en uit een flesje gedronken te worden.

Ik ga het volgende week voor het eerst maken voor Raaf. Die eet nu alleen nog maar fruit. Ik probeer wel zoveel mogelijk smaken hem te geven.
Zijn favoriet is nu de combi: banaan - perzik

Zijn eerste hapje was te grappig, hij gruwelde echt, met rillingen erbij...
We hebben het natuurlijk gefilmd: klikkerdeklik

hey meiden, waar halen jullie de pompoen vandaan? In het najaar zag ik het wel volop in de supermarkten en ook tegen een redelijke prijs, maar nu kom ik het niet meer tegen... ook op de ah-webwinkel stond geen pompoen meer...  

ik koop de pompoen gewoon bij de ah. Vandaag nog eentje gekocht. Ik ga zo meteen weer lekker de vriezer vol maken met hapjes. Ik heb net opperdepop gekregen! Ik ben benieuwd!!!

Ik heb toevallig deze week nog een pompoen gekocht bij onze groentenboer, en ook bij onze biologische boer, in het dorp verkopen ze ze nog. Even rondneuzen, maar als ik het begrijp brengt Albert jullie boodschappen.............mocht je ergens een gaatje vinden in je drukke schema (want dat heb je!!!!), misschien kun je dan even kijken bij je groentenman, die heeft ze vast!

Brocolli is erg lekker door pompoen, als ook paprika of worteltjes!
Leuke tip misschien!
Gewoon de groenten in blokje en even stomen tot gaar, en dan de blitser er doorheen, weet zeker dat je mannetje het heerlijk vindt! En jij ook denk ik, misschien eens een pompoensoepje maken voor een koude winteravond! Lekker hoor! Zijn een heleboel receptjes te vinden via google!
En voor je dochter leuk om dan een pompoenkopje te maken voor in de   tuin! Gezichtje erin hakken (samen met jou!) en je bent weer een uurtje verder!!

Kus!

Terug
Bovenaan