Roken en zwanger zijn.

Hallo Allemaal!
Ik rookte voorheen 20 sig. per dag, ik was echt een stevige roker! En eigenlijk voel ik me nog steeds een roker alleen zonder sigaretten! Ik rook dus niet meer, ik ben gestopt in week 8. Ik vind persoonlijk dat je het eigenlijk niet kan maken om niet te stoppen.
Toen ik wist dat ik zwanger  was rookte ik er 'nog maar' 3 per dag. Maar wie hou je nou eigenlijk voor de gek! Je maakt het roken alleen maar lekkerder omdat je er nog zo weinig rookt. Tuurlijk moet iedereen zelf weten wat ie doet, maar omdat ik zelf kan stoppen dan moet iedereen het lukken !! hahaha.
Je hebt het wel over de gezondheid van je kleine baby in je buik! En als  die toch wat zou overhouden aan jouw rookgedrag, ik zou mezelf niet kunnen vergeven.....
Succes met het stoppen

Ik had trouwens maar 1 week echt last van ontwenningsverschijnselen...
Groetjes Mickey (16 wk)

Alle meiden die gestopt zijn met raken, echt super!

Alle meiden die pogingen ondernemen om te stoppen, heel veel succes.

Alle meiden die hun kop in het zand steken, als je kindje er niets aan overhoud (na de geboorte of op lange termijn) dan heb je zo ontzettend veel geluk. Je bent geen slechte moeder als je iets doet wat slecht is voor je kindje. Je doet iets wat slecht is, dat is wat anders.

Meiden succes en geniet van jullie buiken.

Miep

hallo meiden,

ik was ook een stevige roker, maar sinds ik zwanger ben heb ik het geluk dat ik het zo ontzettend vies vindt en vies vindt ruiken!
ik was bang dat ik er moeite mee zou krijgen met het stoppen, maar gelukkig gaat het op deze manier vanzelf...hihihi

en ik hoop het vol te houden zodra de baby er is!

maar dat zien we dan wel weer!

doei doei

liefs wilma

Hey meiden..

Iedereen weet dat roken slecht is.. ook als je niet zwanger bent, maar de vk heeft mij ooit verteld dat als je veel rookt en wilt stoppen ze liever heeft dat je 5 sigaretjes per dag rookt dan dat je in de stress raakt want dat is voor je baby'tje en jezelf nog veel slechter!
Ik heb bij mijn vier zwangerschappen eigenlijk nooit gerookt, kon altijd aardig makkelijk stoppen... voor mijn vierde zwangerschap was ik na 12 jaar gestopt te zijn weer gaan roken :S dom dom dom, maargoed.. die dingen gebeuren helaas.. Ik heb in totaal een half jaar flink gedampt maar toen ik zwanger werd van Rosalie was ik zo verschrikkelijk ziek dat ik al moest overgeven bij het ruiken van de shag! Dat maakte het idd makkelijker om te stoppen.. ging immers vanzelf zo..
Rosalie is nu alweer 11 weken, ik rook nog steeds niet en wil dit ook niet maar moet eerlijk zeggen dat ik er de afgelopen weken heeeel veel   moeite mee gehad heb...

Succes allemaal en nog een fijne zwangerschap... en voor degenen die een paar peukies per dag roken... pijnig jezelf niet zo en geniet gewoon dubbel van die paar sigaretjes die je nog wel rookt

liefs Bats & Rosalie

Quote: Succes allemaal en nog een fijne zwangerschap... en voor degenen die een paar peukies per dag roken... pijnig jezelf niet zo en geniet gewoon dubbel van die paar sigaretjes die je nog wel rookt

Pardon??? Ik vind het erg vreemd als je daar extra van geniet, probeer liever te stoppen en geniet daarvan!

gr. Mickey

quote: mick02 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-07-2006 14:52:35'));

Quote: Succes allemaal en nog een fijne zwangerschap... en voor degenen die een paar peukies per dag roken... pijnig jezelf niet zo en geniet gewoon dubbel van die paar sigaretjes die je nog wel rookt

Pardon??? Ik vind het erg vreemd als je daar extra van geniet, probeer liever te stoppen en geniet daarvan!

gr. Mickey

Ik denk dat iedereen wel probeert te stoppen, maar als het niet lukt lukt het niet. Bij jou was het blijkbaar ook niet zo makkelijk als dat je wilt doen voorkomen, want anders was je wel eerder gestopt dan bij 8 weken.

quote: Danique3 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-07-2006 16:28:42'));

quote: mick02 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-07-2006 14:52:35'));

gr. Mickey

Ik denk dat iedereen wel probeert te stoppen, maar als het niet lukt lukt het niet. Bij jou was het blijkbaar ook niet zo makkelijk als dat je wilt doen voorkomen, want anders was je wel eerder gestopt dan bij 8 weken.

Oh en nog iets. De hoeveelheid die je rookt is helemaal niet belangrijk. Jij vindt je zelf een stevige roker, omdat je er 20 per dag rookte. Ik rookte er ruim 30 per dag, maar dat heeft het waarschijnlijk voor mij niet moeilijker gemaakt om te stoppen dan voor jou toch? Het is gewoon een rotverslaving waar je moeilijk vanaf komt. En dat blijft zo of je er nou 10 of 40 per dag rookt.

Terug
Bovenaan