Roken en zwanger zijn.

Hoi!

Ik vind het hartstikke goed van je dat je er zo bewust mee bezig bent!!!

Ik ben zelf ex-roker en vond het super moeilijk om te stoppen dus kan er helemaal inkomen. Ik heb doorgerookt (15-20 st per dag!) toen ik zwanger was van mijn eerste zoon. Hij is nu 7,5 jr en ik ben gestopt toen hij 7 wkn oud was. Ik zag hem liggen als zo'n klein humpie en ineens drong het tot me door dat al die rook naar dit lieve kleine wezentje was gegaan. Ik ben acuut gestopt, was regelmatig heel moeilijk, maar ik kon die motivatie vast houden en dat heeft me er uiteindelijk doorheen gesleept. Ik voel me niet meer schuldig, maar wel verantwoordelijk. Ik las op deze site dat kids die meegerookt hebben tijdens de zwangerschap nog tot hun 12de jr beschadigde longen hebben, dat maakte wel indruk weer op mij.

Ik kan je alleen maar heel erg veel succes wensen en als tip geven veel 'schiet' gebedjes omhoog te sturen!! Mij heeft het geholpen!

Groetjes en geniet van jullie kindje :) P.s. Kun je je vriend niet zover krijgen dat hij in ieder geval niet bij jou zou roken? Hij is mede verantwoordelijk...!  

Oh wat heerlijk, een topic over roken. Kunnen we elkaar steunen in de moeilijke tijd van stoppen.

Ik ben gister gestopt.

Nee, nu echt. Niet zoals de vorige 100 keer. Gister heb ik namelijk voor het eerst het hartje van mijn kindje gehoord. Nu MOET ik wel stoppen, dacht ik toen. Probeerde al sinds ik wist dat ik zwanger was te minderen, heb zelfs al de eerste drie dagen helemaal niet gerookt, maar dat minderen werd eigenlijk steeds meer 'meerderen'. Oooh, ik ben ook zo zwak! Wat doe ik mijn lieve kleintje aan?

Ik begin nu langzaam aan te beseffen dat er iets in mijn leven komt dat belangrijker is dan ikzelf. Ik ben daar verantwoordelijk voor. Ik moet daar voor zorgen. Nu al. En dat doe ik om te beginnen door niet meer te roken. Nooit meer. Ik word ook zo'n blije niet-roker. Ik hoef mijn leven niet meer aan te passen aan het roken van een sigaretje. (wellicht herkenbaar: de stress die je hebt als je er in het weekend achter komt dat je te weinig peuken in huis hebt, het vooruit roken als je weet dat je straks ergens naar toe gaat waar je niet mag roken.) Ik kan het!

Maar nu......aaaaarrrrrrgggg, loop ik tegen het plafond op! Ik word helemaal gek! Volhouden Nico, kom op, je weet waar je het voor doet.

Heel veel succes allemaal!
Laten we elkaar blijven motiveren. We weten allemaal hoe moeilijk het is, maar we komen er wel!

hallo allemaal,
ik vond het ook heel moeilijk, ben toen wij stopte met de pil ook met roken gestopt, erg moeilijk met name de 1e 3 weken! Nu ben ik dus al vanaf 1 januari gestopt en ben nu 17weken zwanger, en heb er gelukkig nu helemaal geen problemen meer mee, en voel me daardoor ook wel erg lekker. Heel veel succes jullie allemaal, ik hoop dat het jullie ook lukt, ik weet hoe moeilijk het is.
veel liefs sas

Altijd moeilijk onderwerp.. altijd stof voor discussie..

Mijn man en ik waren beide  gezelligheidsrokers, maar  zijn hier  al mee gestopt voordat we zwanger wilden raken. Heb geen moment meer trek gehad in een sigaretje, maar het aantal dat ik rookte per week was ook te verwaarlozen.

Ik vind het ontzettend knap dat vrouwen die altijd stevig gerookt hebben, hiermee stoppen en daarvoor niets dan lof! Geweldig dat je die moeite hebt genomen om goed voor je kindje te zorgen!

Van excuses en goedmakers  als: je kunt beter vijf sigaretjes per dag roken dan de stress van het stoppen hebben, wordt ik misselijk. Als je was gestopt vóórdat je zwanger wilde raken, had je die stress al eerder achter de rug en hoef je tijdens de zwangerschap én niet te roken én heb je niet de stopstress. Maar goed, ik begrijp ook wel dat als je niet gestopt bent het prettig is om het voor jezelf goed te kunnen praten. Datzelfde heb ik zelf ook als ik op dieet ben en toch maar weer een stukje taart neem, omdat iemand nu eenmaal jarig is en het onbeleefd en ongezellig is om te weigeren en alleen maar de hele avond op komkommer te teren..

Toch blijf ik vinden dat je kindje afhankelijk is van jouw gedrag. Roken is superslecht, dat is een bewezen feit en weet inmiddels de hele wereld. Ik geloof dan ook niet in verhalen dat doorgaan gezonder is dan de stress van het stoppen, maar dat is ieder zijn eigen. Je bent zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt en begrijp me niet verkeerd, dat stoppen makkelijk is zal ik nooit zeggen!

Hé mensen,
Ik rook ook, baal er wel van maar lukt me gewoon niet om te stoppen.
Ik denk wel dat er een heel groot verschil bestaat tussen gezelligheids rokers en zware verslaafden. Qua roken dan, bedoel ik.
Als ik twee dagen niet zou roken wat ik allang heb geprobeerd, loop ik tegen het plafond omhoog, ben dan net spiderman. Echt niet fijn. Maar even terugkomend op mijn voorganger, je kunt beter roken dan dat je stress hebt. Mijn baby reageert veel erger op de tijden dat ik gestresst ben, dan wanneer ik me goed voel en een sigaretje opsteek!!!!
En tuurlijk weet ik dat roken heel slecht is, staat overal, kun je niet omheen.
Voor de dames die roken, ook onze kindjes worden groot. X

Kijk Harma, daar heb ik nou wat aan! Ik had vreselijk veel zin in een sigaretje. Loop al een uur te ijsberen, zit hier als een mafketel op een rietje te bijten en was bijna in staat om richting snackbar te lopen en toch zo'n lekker pakje met die enorm slechte kankerstaafjes te gaan kopen....... en nu lees ik dit weer en nu wil ik niet meer. OK, ik blijf onrustig, ik blijf zin hebben in een sigaret, maar ik doe het niet. Ik weet weer waar ik het voor doe. Ik weet dat ik hier ff doorheen moet en dat het over een paar dagen makkelijker zal zijn. Mensen, blijf dit soort berichtjes svp plaatsen, mij helpt het echt heel goed. Zo, dat waren weer een paar sigaretten die ik NIET gerookt heb!

Hallo

Ik ben vorig jaar gestopt met roken. Juist in een periode dat ik met heel erg slecht voelde, ik had toen net een miskraam gehad. Op het moment dat ik wist dat ik zwanger was heb ik mijn sigaretten laten liggen. Na de miskraam heb ik nog 1 week gerookt en het boek van Alan Carr gelezen. Ik had heel sterk het idee dat als ik op dat moment kon stoppen terwijl ik me heel erg slecht voelde het me in mijn verdere leven totaal geen moeite meer zou kosten.
Inmiddels ben ik bijna 1 jaar gestopt en inmiddels bijna 33 weken zwanger. Ik heb totaal geen last van stress gehad, het is een knop die je om moet willen zetten. Als je dat kan dan ben je al voor een groot deel gestopt.
Iedereen heel veel succes jullie kunnen het best!!!!

Groetjes Anke

Al 2 dagen geen sigaret aangeraakt, maar echt, ik zou er een moord voor doen nu.... Oooh, wat heb ik er een zin in. Mijn man steunt mij trouwens voor geen meter. 'Ik weet niet wat ik moet zeggen'. Zegt hij dan als ik hem vraag mij af en toe ff op te peppen. Grrrrrrrr. Oh ja, hij zei nog wel dat hij dol werd van mij, omdat ik 'bijna elk uur het onderwerp wel weer op die klote sigaretten terugbreng'.   Grr. Hij moest eens weten. Ik denk er gemiddeld drie keer per minuut aan, en dan loopt hij te zeuren dat ik er af en toe over praat. Hij heeft makkelijk praten. Hij hoeft niks te laten. Hij heeft z'n taak gedaan en kan nu vrolijk verder gaan met z'n leven. Ik ben boos, heb zin om ergens even heel hard tegenaan te trappen! KUT wanneer houdt dit rotgevoel op? Wanneer ben ik een blije niet-roker inplaats van zo'n stomme gefrusteerde trut die alleen maar aan die witte staafjes kan denken?

Terug
Bovenaan