Roken en zwanger zijn.

quote: Nico81 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-07-2006 13:33:26'));

! KUT wanneer houdt dit rotgevoel op? Wanneer ben ik een blije niet-roker inplaats van zo'n stomme gefrusteerde trut die alleen maar aan die witte staafjes kan denken?

Dat duurde bij mij ongeveer 2 tot 3 maanden. Ik ben gestopt toen de test positief aangaf. Toen was ik een week overtijd dus 5 weken zwanger.- Ik dacht er ook de hele dag aan. Werd gek van mezelf.. Maar gisteren realiseerde ik me ineens dat dat gevoel weg is. Ik denk er niet meer zo veel aan. Ik ben nu bijna een blije niet roker... Kom op Meid (en alle anderen die het proberen) JE KAN HET!!!

Hoi goede moeders! ik ben een niet-roker, maar ik wil even kwijt dat ik trots ben op iedere sigaret die jullie niet roken!
Ik heb ook het boek gelezen van Allen Carr, "stoppen met roken". Ik rook dan wel niet maar ik hoorde er zoveel goede verhalen over, dus ik heb het puur uit interesse gelezen. Ik denk dat heel veel mensen geholpen zouden zijn als ze lezen wat hierin staat. Het is echt geen opsomming van enge "kanker-/ziekte- en dat soort verhalen". Dus als je het nog niet gelezen hebt: echt een aanrader (schadelijk is het sowieso niet om het te lezen, dus proberen kan altijd toch!). Het kost maar 12,95 bij bol.com. (= 3 pakjes sigaretten)
Heel veel succes allemaal!
Liefs Phira

Hallo meiden.

Ik rook dus nog ook.
En ik weet het dat het slecht is en ook nog moeilijk om te stoppen,heb het wel geprobeerd maar het leukte gewoon niet.
Ik heb te veel stress gehad omdat ik in januari en in maart miskramen heb gehad.

Groetjes Peggy.

He meiden;
Allereerst wil ik jullie ontzettend veel sterkte wensen in het doorzetten; ik weet waar ik het over heb . Wat mij heel erg hielp in moeilijke momenten was een half uurtje sporten. Nu snap ik dat je met dit weer, en een zwangere buik niet echt zit te wachten op een fitnesszaal maar misschien even zwemmen? Of iets anders waar je in iedergeval niet de associatie hebt van het roken. Verwen jezelf ook regelmatig; als beloning.
Hoe dan ook veel succes en ik lees het wel weer.
Groetjes Wendy

Ook ik was een 'echte roker'. Zo zag ik mezelf. Een half jaar voordat ik zwanger werd, werd ik een gelegenheidsroker (who was I kidding). Ik rookte dan wel minder, maar de dwangmatigheid blijft. Ik maakte overal wel een gelegenheid van.

De dag dat ik erachter kwam dat ik zwanger was, ben ik gestopt. Dat was de eerste  tijd irritant ja.  Wat ik  heb geleerd  is dat het niet helpt om jezelf continu  gek te maken met de gedachte aan een sigaret. Het is maar een verlangen op een bepaald moment, het doet toch geen pijn? En er is geen 'grotere macht' die die sigaret in jouw mond stopt hoor. Ik zou op zulke momenten direct iets anders doen om je focus te verleggen  en je vriend vragen om niet te roken waar jij bij bent.

En echt, niet meer roken is uteindelijk (en sneller dan je denkt) makkelijker dan een beetje roken. Even door alle rookmomenten heen en dan raak je langzaam aan die associatie kwijt. Af en toe denk ik er ook echt nog wel aan, maar dan richt ik mijn aandacht gewoon op iets anders en is het zo weg.

Goed dat je er mee bezig bent. Succes!!

Het gaat vandaag al een stuk beter. Heb nu ook alle asbakken weggehaald, alle aanstekers weggegooid en....een lekkere doos met chocoladekoekjes gekocht, hihi. Ik moet er nog wel veel aan denken, maar ik heb zo'n gevoel dat ik het ergste nu achter de rug heb. Het gaat lukken. In ieder geval bedankt voor al jullie lieve en ondersteunende berichten. Ik heb er echt veel aan merk ik, vooral omdat ik verder weinig steun ervaar vanuit mijn omgeving. Dusse......vooral doorgaan. Het helpt mij echt! THX!

(Oh ja, dat boek van Allen Carr is inderdaad heel goed. De eerste keer dat ik het las, was ik inderdaad gestopt met roken, helaas na drie maanden zo stom geweest om weer te beginnen. Heb het daarna nog vijf keer gelezen zonder resultaat. Ik merk nu dat je het ECHT zelf moet willen, maar ik weet zeker dat er mensen zullen zijn die zich goed in de gedachtenwereld van Allan Carr kunnen vinden en die met behulp van het boek kunnen stoppen met roken.)

Nico, ik ben blij dat ik je een beetje heb kunnen helpen! Super hoor meid!! Ik begrijp best dat het vreselijk moeilijk is om te stoppen, maar des te knapper dat je je zo sterk staande kunt houden! Ze zouden eens tegen mij moeten zeggen dat ik nooit meer chocolade mag hebben.. en ook al weet je dat het beter is voor je kindje.. dat valt nog niet 1-2-3 mee! Als niet-roker of gezelligheidsroker heb je gewoon veel makkelijker praten, dat geef ik als eerste toe. Ik vind het heel bewonderenswaardig van al die rokende meiden die hun peukjes aan de kant hebben gelegd!

En kiekje, dat zijn nou net de excuses waar ik moeite mee heb. Indirect impliceer je dat het roken gezonder zou zijn dan het stoppen (en dat is een leuke motivatie voor al die moeders die nog zo graag hun best doen om te stoppen).
Zowel roken (ook als is het er maar eentje) als stress zijn beide niet gezond, dat is logisch. Maar de stress van stoppen neemt gaandeweg de tijd dat je langer gestopt bent af, terwijl als je door blijft roken je gewoon doorgaat met het binnenhalen van de slechte stoffen.  Tuurlijk worden er ook gezonde kindjes geboren uit rokende moeders, maar ik geloof niet zo in die smoesjes om het minderen van het aantal sigaretten dat je rookt goed te praten. Als je geprobeerd hebt om te stoppen en het lukt niet, heb je in ieder geval een poging en je uiterste best gedaan. Ik snap ook echt wel dat het niet meevalt om te stoppen! Maar daarmee hoef je het nog niet goed te praten door te zeggen dat je beter geen stopstress kunt hebben, want dat dat bijna nóg slechter is dan roken, want dat is gewoon onzin.

Wij hebben vrienden waarvan de vrouw tijdens haar zwangerschap zes sigaretjes per dag rookte, elke dag een glaasje wijn nam, of twee en alles verontschuldigde door te zeggen dat haar gyn zei dat het allemaal niet zo slecht was. Wijn drinken ze in frankrijk ook en kijk eens hoe gezond dat is.. Stoppen met roken geeft meer stress dan minderen en zelfs het geven van flesvoeding werd door de gyn zijn verhaal 'goed gepraat'.. Maar dat hoeft toch helemaal niet? Het zijn haar keuzes, het is haar kind en haar verantwoordelijkheid. Maar waarom moet ze het dan goedpraten door te zeggen dat de gyn er 'toestemming' voor gegeven heeft. Sta voor je keuzes en als het niet lukt zoals je het graag had gewilt, je hebt toch je best gedaan?

Ik heb vanmorgen mijn laatste sigaret gerookt! Ik heb 2 zwangerschappen heel weinig, maar stiekem gerookt en rook nu alweer 1,5 jaar heel stiekem gewoon weer veel. Ik ben echt zo verslaafd dat ik dus net zo onbetrouwbaar ben als echte junkies.
Ik heb vanochtend positief getest en ben nog altijd bang dat mijn "miskraam" en vroeggeboren kindje van die 4 sigaretten per dag kwamen, zodat ik nu dus ook echt nooit meer wil roken!
Maar moeilijk gaat het worden, want alle Allen Carr-achtige boeken, pleisters en kaugom hebben me niet geholpen, wie weet deze site wel?
We gaan evoor!

Terug
Bovenaan