roken

Hoi Esther,

Ik ben nu 31 weken zwanger en rook ook nog steeds tijdens mijn zwangershap. Ik weet dat je waarschijnlijk heel veel commentaar krijgt van iedereen, maar ik heb me aangeleerd om het de ene oor erin en de andere oor eruit te laten gooien. Ik rook zelf nog steeds een pakje per dag en het is mijn eerste kind. Ik heb altijd geroepen dat ik zou stoppen tijdens mijn zwangerschap.. maar ik kan het niet. De een is sterker dan de ander. Als jij rustig wordt van een sigaretje te roken moet je dat doen!!! Er zijn zoveel dingen niet goed voor je kindje in je buik.. Maar laat je geen schuldgevoel aanpraten, want dan voel je je echt ellendig in je zwangerschap en dat is juist het geen wat NIET moet gebeuren!!!! Je weet zelf dat het niet goed voor jou en iedereen om je heen en  voor je kindje in je  is, maar nogmaals we zijn niet allemaal hetzelfde.

Heel veel succes met je zwangerschap en houd je lekker rustig.. zorg dat je geen stress aan je koppie krijgt en dat je lekker op je gemak van je zwangerschap kunt genieten en dat alles goed met haar of hem mag gaan!!

Groetjes Nicolle
Zwanger van een dochter (ontzettend gezond) 31 WEKEN!!
 
Hoi Esther

Wat een reakties allemaal he?
Jij zegt dat je voor de helft verminderd bent, maar hoeveel rook je dan per dag?
Ik ben 37 weken zwanger en kan ook niet stoppen met roken, ik rook 3 a 4 sigaretten per dag, soms rook ik 4 dagen helemaal niet.
Mijn zwangerschap gaat van een leien dakje en volgens schema.
Als de baby er is word er in huis niet meer gerookt, dat weten vrienden en familie nu al.
Ik weet ook dat het slecht is, maar als je in een rokerige omgeving bent is dat ook slecht.
probeer niet teveel te roken en succes met je zwangerschap.

Groetjes Anita
 
Hoi,

Ik rookte zelf ook anderhalf pakje per dag maar op het moment dat ik wist dat ik zwanger zou kunnen zijn heb ik geen sigaret meer aangeraakt.
Heb totaal geen afkicksverschijnselen gehad.
Tuurlijk denk je weleens, ah lekker een sigaretje maar als je weet hoe slecht het is voor je ongeboren kindje kan ik me niet voorstellen dat je niet kan stoppen.
Ik ben helemaal niet anti rook en iedereen moet het ook zelf weten maar ik ben er van overtuigd dat als je echt wilt je kunt stoppen.
Als er mensen zijn die zeggen: ik kan niet stoppen dan staan ze er niet genoeg achter.
Er zijn natuurlijk ook voorbeelden van kindjes die gewoon gezond geboren worden maar het zou kunnen dat je kindje wel te vroeg komt of er iets aan over houdt. Dan vergeef je het jezelf nooit.

Nogmaals iedereen moet het zelf weten, maar probeer het toch voor je kindje.
Ik hoor mensen al na een paar dagen zeggen, het lukt me niet maar je moet inderdaad wel even doorzetten. Toen ik wist dat ik zwanger was dacht ik niet eens meer aan roken.

Succes allemaal.

Gr. Kim
 
Hoi Esther

We weten allemaal dat roken slecht is, niet alleen voor je kindje maar ook voor jezelf maar ik weet ook hoe moeilijk het is om te stoppen!
Ik ben 21 en heb gerookt vanaf mijn 14e.
Ik heb er vaker aan gedacht om te stoppen maar meestal begon ik dan weer naar een aantal weken met roken.
Op 17 maart deed ik bij mijn huisarts een test en die bleek toen positief te zijn.
Ik heb er meteen voor gekozen om te stoppen, ik vond het al niet meer zo heel lekker maar kon net niet die motivatie vinden om er ook daadwerkelijk mee te stoppen, maar toen ik hoorde dat ik zwanger was heb ik meteen alles weggedaan en ik moet zeggen dat het me toch niet zoveel moeite koste!
Je weet natuurlijk ook waar je het voor doet.
maar de eerste 10 weken van mijn zwangerschap toen ik nog niet eens wist dat ik zwanger was heb ik ook gewoon gerookt.
en ook al rook ik niet, in mijn omgeving rookt iedereen dus ik blijf toch wel meeroken en dat is natuurlijk ook slecht.
Ik kan niet zeggen voor jou wat je moet doen maar doe wat je hart je ingeeft.
de beslissing ligt bij jezelf!

Ik wil je wel heel veel succes wensen!

Liefs Sarah
 
geen stress hoor ester, neem je eigen besluiten laat anderen maar kletsen!!!
Maar wees wel verstandig: neem alleen nog een sigaret als het echt moet, rook zo min mogelijk...ten minste dat dnek ik dan he?
 
geen stress hoor ester, neem je eigen besluiten laat anderen maar kletsen!!!
Maar wees wel verstandig: neem alleen nog een sigaret als het echt moet, rook zo min mogelijk...ten minste dat dnek ik dan he?
 
geen stress hoor ester, neem je eigen besluiten laat anderen maar kletsen!!!
Maar wees wel verstandig: neem alleen nog een sigaret als het echt moet, rook zo min mogelijk...ten minste dat dnek ik dan he?
 
Hallo Ester,



Doe waar jij je goed bij voelt... ok, roken is slecht voor je en zeker
ook voor de baby... maar stress is ook een behoorlijk negatieve factor
voor je (ongeboren) kind.



'N vriendin van me heeft zelfs ooit t advies gekregen van de dokter om
toch maar af en toe dat sigaretje te roken, want zonder was ze echt
veels te gestressd (serieus!!).



Mn schoonzusje en nichtje hebben tijdens hun zwangerschappen ook gerookt, zonder gevolgen...



Let op, dit is geen pro-roken tijdens je zwangerschap van mijn kant,
tis natuurlijk beter wanneer je stopt, maar er zijn ook genoeg
voorbeelden die laten zien dat het niet zo erg is als het soms lijkt.

Alleen.... ALS er toch iets aan de hand blijkt te zijn, dan vergeef je jezelf dat nooit, tenminste dat heb ik...



Zodra ik wist dat ik zwanger was, heb ik mn sigaretten wegggegooid,
maar vanwege stressomstandigheden   (lees mijn topic >>
Zwanger in mn eentje...<<)

toch vandaag weer eentje gerookt ok rustig te worden, en dat heeft niets met 'zwak zijn' te maken...!!



Ik begrijp t heel goed hoor!





succes





 
Terug
Bovenaan