roken

 Hoi Sanne!!

Graag gedaan hoor...enne nu NOOIT meer op dit onderwerp klikken op deze site, haha!!!

Jij ook een hele fijne zwangerschap en een wolk van een baby!!

Enne..Go for it!!

Liefs Wendy
 
Oef moeilijke discussie roken of niet, ik rook al vanaf mn 14de en weet natuurlijk hoe slecht t is.Tijdens mn 5 zwangerschappen heb ik niet gerookt vanaf de dag dat we de test deden tot de laatste keer borstvoeding.Ik heb 2 jongens met astma en 2 gezonde meiden(de 5de verwachten we 30 mei).  Qua gezondheidheid heb je natuurlijk nooit garantie maar ik denk dat als ik wel was blijven roken dat ik dan nu met een gigantisch schuldgevoel zou zitten! 2 van mn vriendinnen zijn gestopt met pillen, de eerste week mag je nog roken daarna niet meer(al 6 maanden niet). Veel succes
 
hallo allemaal

Wat een discussies!!!

Ik wil allereerst zeggen dat ik me kan voorstellen dat het voor sommigen hel moeilijk kan zijn om te stoppen met roken.
Maar begrijpen kan ik het niet, daar ben ik heel eerlijk in. Vind het ongeloofelijk dat mensen zo de gezondheid van hun kind op het spel zetten. En dan kom me niet aan met verhalen dat ik heb een gezonde zoon of dochter. Onzin, vaak komt zoiets er pas op latere leeftijd uit. En heeft iemand al eens met zijn zoon of dochter een longtest gedaan, en vergeleken met een test van een kind waar de ouders niet rookten. Geloof me er is wel degelijk verschil.
Sorry iedereen moet doen wat hij zelf het beste vind, maar ik kan me hier zo kwaad om maken. Ik heb zelf copd (chronische bronchitus) daarbij ook nog eens astma.
Ik weet dat dit erfelijk is, en ik wil koste wat koste alles proberen zoveel mogelijk te beperken voor mijn kind. Ik weet namenlijk wat het is om te denken dat je stikt, dat je laatste seconde heeft geslagen. Dus wij hebben al heel duidelijk gezegd tegen familie dat als ik zwanger ben(wat ik dus nu ben) en de baby er is, we niet meer willen dat er gerookt wordt hier in huis, en ook niet ergens anders als de baby zich in die ruimte bevind. Ik vind je bent zelf verantwoordelijk voor je kind. Je geeft je kind ook niet aan een vreemde mee, of laat hem zonder toezicht met een vol medicijnen kastje. Daar zien we het gevaar van in, maar van roken????

Nou ik vind het in ieder geval super dat toen ik vertelde dat ik was gestopt met de pil mijn schoonmoeder aankondigde dat ze ging stoppen met roken. Want ze wilde een frisse oma zijn voor haar kleinkind. Dit vind ik helemaal super!!!! Ze weet nu nog niet dat ik zwanger ben, maar is eergisteren voor lasertherapie geweest. Ik heb haar een leuk extraatje belooft voor haar verjaardag a.s zaterdag voor het stoppen met roken. Wat zal zij opkijken.

Nogmaals iedereen moet zelf weten wat hij doet,maar dit is mijn mening. En inderdaad wat Ria zegt, als je besluit toch te roken, pak je zelf dan ook maar bij de neus als er iets fout gaat.
Ik hoop voor iedereen (rokers en niet rokers) dat iedereen een fijne zwangerschap en een gezonde baby krijgt.
Groetjes Doortje
 
Ik hoor hier meerdere mensen roepen dat ze ondanks dat ze gerookt hebben een gezond kind hebben gekregen. Ik denk dat je beter kan zeggen dat je GELUKKIG een gezond kind hebt gekregen!
Ik vind het echt fout om hier te gaan roepen dat je wel een pakje per dag hebt gerookt en dat je kind lekker gezond is dus het kan wel. Dus het maakt niet uit? Dan kan je ook wel iedere dag een fles wijn leegdrinken! En de andere adviezen van  geen rood vlees e.d. ook maar in de wind slaan dan?
Ik heb gerookt en weet waar ik het over heb wat betreft stoppen met roken. Waarom vragen jullie geen advies aan de huisarts of zo over stoppen tijdens de zwangerschap? Er zullen vast wel middelen zijn die je mag innemen tijdens de zwangerschap.
En ja, stress is ook niet goed. Maar daar krijg je geen kind van met aangeboren afwijkingen! Je kindje groeit dan wat minder en heel in het begin kan het een miskraam veroorzaken. Maar denken jullie nou echt dat stoppen met roken zo veel stress veroorzaakt dat je risico loopt? Die peuk die je iedere keer opsteekt is veel erger!
Kijk eens op internet wat roken allemaal niet veroorzaakt bij babies. Het gaat echt veel verder dan die paar dingen die in de boekjes staan. Mijn collega is afgestudeerd ontwikkelings-psychologe. Haar eindexamenproject was roken tijdens de zwangerschap. Daar is ze drie jaar mee bezig geweest. Je wilt niet weten wat zij allemaal heeft geconstateerd. Er is een significant bewijs dat roken tijdens de zwangerschap ernstige cognitieve afwijkingen veroorzaakt. ADHD, woordblindheid, hyperactiviteit, slecht concentratievermogen, leerproblemen. Allemaal dingen die je kind kan krijgen wanneer je hebt gerookt tijdens de zwangerschap. En dat merk je nu nog niet als je baby net geboren is! En wanneer dat geen motivatie is om te stoppen, bedenk dan dat iedere keer dat je zo ´n lekkere hijs van je sigaret neemt, je kind in je buik LETTERLIJK naar adem snakt!
 
Iedereen heeft het over stoppen met roken tijdens de zwangerschap. Maar waarom zijn jullie niet gestopt voordat jullie begonnen zijn met zwanger worden? De gene die zwanger is geworden zonder dat dat de bedoeling was, van hun snap ik dat dat niet kan. Maar een ieder ander die bewust gestopt is met de pil, je had toch ook van te voren bewust kunnen stoppen met roken? Dan heb je ook geen stress tijdens de zwangerschap.
Lijkt me erg logisch!!!!
 
Weten jullie wat bij mij heeft geholpen....
In het ziekenhuis mocht je een filmpje zien hoe de foutus (baby)  reageert elke keer als jij een hijs neemt.nou als je dat ziet dan stop je vanzelf wel!!!

Daarbij was ik in het begin zo "ziek" dat in nog niet eens meer wilde roken...maar dat is voor iedereen anders...

Als ik nu in een rokerige ruimte zit ben ik de volgende dag witjes en voel me weer energieloos...dus roken is wel degelijk super slecht voor je .......laat staan voor je nog zo kleine kwetsbare baby..tja het is een beetje schuldgevoel aanpraten wat ik nu doe....

Maar ik wens alle zwangere vrouwen succes..........en vooral voor diegene die roken en proberen te stoppen....
 
hallo allemaal.

ik wou even geageren op het verhaal roken tijdens de zwangerschap.
ik ben zelf een jonge moeder van 21 en heb een zoontje van 4 maanden oud.
wisten jullie dat stoppen met roken tijdens de zwangerschap nog gevaarlijker is dan door blijven roken!!!!!
ja tuurlijk moet je op letten hoeveel je rookt een het kan slecht zijn maar het is nooit echt bewezen.
maar als je stopt met roken tijdens de zwangerschap komt er stres vorming in je lichaam en giert de ardeline door je lichaam en daar kan je kind een hart stilstand van krijgen.
door dat de druk te hoog is en je baby dat nog niet kan verdragen.
ik ben zelf in duitsland bevallen en ik mocht beslist niet stoppen met roken maar moest wel minderen met roken tijdens de zwangerschap.
maar  met ongeveer  met 26  weken kreeg ik veel stres en spanning in de zwangerschap.
en dat was een groote klap.
mijn plasenta werkte niet meer dus kreeg het kind geen voedingsstoffen meer.
en hij heeft dus ook een vlinke achterstand op gelopen.
met 36 weken is hij geboren met een kijzersnede hij woog 2370 gr en was 47 cm.
toen hij er uit was zat er haast geen leven meer in en heeft hij de verdere dag in een corfeuse gelegen om een beetje op krachten te komen.
en heeft hij voeding met een slangetje gehad.
omdat hij geen kracht had om uit een flesje te drinken.
dus zo zie je maar dat je beter op kunt passen voor stres en speningen.want als je stres en spaning hebt is het met een maand of 2 beken.
ja roken is niet goed maar stres en spaning is nog slechter in de zwangerschap.
dus aan alle rokende zwangeren blijf maar door rokrn maar wel met mate.

groetjes nh
 
Hoi Sanne,

Hoewel ik fel tegen roken tijdens de zwangerschap ben, kan ik me wel goed voorstellen dat het voor jou een ander verhaal is. Als je zwanger wordt zonder dat het de bedoeling is en als je dan ook een prille relatie hebt, dan krijg je genoeg voor je kiezen. En dan kan ik me voorstellen dat je dan niet kan stoppen met roken.

Ik vind het vooral van mensen die bewust gaan voor een kind erg dat ze dan niet eerst stoppen met roken.

Succes ermee,
Groetjes Ria
 
Terug
Bovenaan