roken

Inderdaad! Over drinken hoor je nooit wat, terwijl best veel vrouwen die ik ken hebben gedronken tijdens hun zwangerschap...terwijl je beter echt niet kunt drinken, misschien 2 glazen in de week maar beter niet! Toch heb ik pas ook gelezen dat je kindje ook de eerste 2 dagen na de geboorte lichtelijk verslaafd is aan nicotine..Pfff..t och wel even schrikken vond ik dat, misschien naief maar dat had ik niet verwacht..

Groetjes, sanne
 
Persoonlijk snap ik ook niet zo goed dat vrouwen alcohol drinken, ook al is het maar een wijntje of een pilsje per keer.
Ik vraag mij af, en dat is MIJN   persoonlijke mening, of het nou zo moeilijk is dat te laten voor je kindje?!
Tja, en hoe vervelned het ook mag klinken.....dat vraag ik me ook af bij roken.
 
 Hey Sanne en alle anderen natuurlijk.

Ik las je berichtje en wou toch even reageren al loop ik daarmee het risico een storm van protest over mij heen te krijgen...

Maar ik zal mijn verhaal even eerlijk doen hierzo...
Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik in de eerste instantie van schrik nog meer gaan roken dan ik voordat ik zwanger werd deed..ik was aan de pil, had nog niet zo lang een relatie, was 21 jaar en had net een eigen huisje en een baan...
En kwam er na 2 maanden alleen voor te staan....
Ik rookte toen vanaf mijn 15e zo'n 10-14 sigaretten per dag..

Uiteindelijk heb ik die zwangerschap ook zo'n 10-12 op een dag gerookt..
Bij de geboorte van Youri, die overgens 3 weken te laat geboren is en uiteindelijk met een keizersnede is gehaald zeiden de artsen tegen mij dat ze aan mijn placenta wel konden zien dat ik NIET gerookt had...(ik heb er toen uit schaamte maar niet op gereageerd). Mijn zoontje  was trouwens 8 pond, kerngezond en is heel erg slim...
 
Ik wil deze zwangerschap wel wat meer gaan afbouwen maar het gaat moeizaam...eerlijk is eerlijk en het staat los van het houden van e.d onzin...

Ik drink overgens niet(alcohol), slik elke dag netjes een voedingsuplement speciaal voor zwangeren, en let verder erop dat ik gezond leef...

Net zoals mijn vorige zwangerschap dus!!!

Ik ben van mening dat je uiteraard je best moet doen om te stoppen of te minderen maar ik vind al helemaal dat je niet moet gaan zitten stressen..en als het niet lukt dan heb je het in ieder geval geprobeerd!

Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die dit niet begrijpen.. En natuurlijk is het beter om niet te roken...

Iedereen moet gewoon lekker genieten van haar zwangerschap en je best doen om een gezond kindje op de wereld te zetten. Dit laatste is overgens van meerdere factoren afhankelijk, he!!

Liefs Wendy en succes meid!
 
Hallo Allemaal.

Ook ik rook nog maar dan wel in mindere maten. Hooguit 3 sigaretten per dag. Ik wilde stoppen en vroeg mijn man me te helpen. Weet je wat voor een antwoord ik kreeg: Als je tering zin krijgt dan niet!!! Daar kon ik het mee doen. Daarbij merkte ik, toen ik het probeerde, ik heel geirriteerd werd en niks meer kon verdragen van mijn zoontje. Dit vond ik ook niet eerlijk. En aangezien ik geen stress wil in deze zwangerschap heb ik maar besloten een paar te roken... Daarbij is mijn tante bij haar eerste zwangerschap helemaal gestopt met roken, na de bevalling zei de vk dat ze toch wat minder had moeten roken, gezien haar placenta... En ze had geen sigaret aangeraakt. Bij de tweede had ze ook zo iets van val maar allemaal in de... en heeft ze fijn gerookt. Nou ze heeft een kerngezonde flinke jongen op de wereld gezet... Vind het frapant dat veel mensen mij vertellen dat zelfs de dokter of gyn verteld heeft dat ze 5 sigaretten wel mogen roken... Wat moet je dan geloven???

Doe het in mate, en als dit het enigste is waarin je doet zondigen... nou dan zij het zo.

Ik ga me echt niet gek lopen maken en mijn gezin daarbij...

Liefs Daniëlle
 
Beste Wendy: Dank je wel voor je lieve reactie! Je hebt ook helemaal gelijk, naar mijn inziens dan, beter geen stress en dan die paar sigaretjes..tja...
Ik geloof dat ik toch maar achter mijn keuze moet gaan staan.. is beter voor iedereen, en zeker voor mij en de baby!

Vind het knap dat je eerlijk je verhaal doet hier...ben er ook heel erg blij mee, want je leest nooit wat over dit onderwerp omdat je dan alles over je heen krijgt..Niet dat ik dat niet begrijp maar toch soms vind ik het fijn niet veroordeelt te worden..

Ik doe verder heel erg veel aan mijn gezondheid: wandelen, zwemmen, yoga, ik eet,biologisch, gezond, en slik ook netjes mijn supplementje wanneer ik denk dat ik niet genoeg binnen heb gekregen..Ik hoop maar dat dit nog iets toevoegd..

Bedankt in ieder geval!!!Voel me gelijk weer wat minder depri...
Groetjes, en geniet van de zwangerschap!!!
 
Beste Wendy: Dank je wel voor je lieve reactie! Je hebt ook helemaal gelijk, naar mijn inziens dan, beter geen stress en dan die paar sigaretjes..tja...
Ik geloof dat ik toch maar achter mijn keuze moet gaan staan.. is beter voor iedereen, en zeker voor mij en de baby!

Vind het knap dat je eerlijk je verhaal doet hier...ben er ook heel erg blij mee, want je leest nooit wat over dit onderwerp omdat je dan alles over je heen krijgt..Niet dat ik dat niet begrijp maar toch soms vind ik het fijn niet veroordeelt te worden..

Ik doe verder heel erg veel aan mijn gezondheid: wandelen, zwemmen, yoga, ik eet,biologisch, gezond, en slik ook netjes mijn supplementje wanneer ik denk dat ik niet genoeg binnen heb gekregen..Ik hoop maar dat dit nog iets toevoegd..

Bedankt in ieder geval!!!Voel me gelijk weer wat minder depri...
Groetjes, en geniet van de zwangerschap!!!
 
hoi!! ook ik heb gerookt bij me eerste!! 5 sigaretten per dag!!, en een hele gezonde meid gekregen! bij de tweede heb ik dus ook gerookt!! ,maar dat is minder goed afgelopen, ten eerste wil ik zeggen dat iedereen zijn eigen keuzes , maar geloof me je heb zo schuldgevoelhet leek goed te gaan met me tweede dochter totdat ze 4maanden werdt de eerste verkoudheid maar die verkoudheid is nooit meer weggegaan, daarop heb ze broncities , amandelen verwijderd van neus en keel,. heeft constant problemen met oren en we zijn nu nog bezig( 2 jaar is ze bijna)en ze zijn er nog niet uit waar de problemen nu allemaal vandaan komen!! oke ik weet niet zeker of het daar van is!! maar toch zet het je aan het denken, dus mensen DENK NA!! en nog iets, iedereen zeg als het kindje geboren is wordt er niet gerookt binnen!! als je goed nadenk slaat dat nergens op!! waarom wel als het in je buik zit?????tis hetzelfde idee!!!
 
graag wil ik reageren op een zin die hier boven stond geschreven

iedereen maakt een eigen keuze en mensen moeten elkaar in hun waarde laten.

ten eerste de baby kiest er niet zelf voor om verslaaft aan nicotine ter wereld te komen zoals hier ook al eerder vermeld stond maar dat is de keuze van een moeder

ten tweede iedereen in zijn waarde laten ik ben een niet roker en vind het super vervelend als ik en mijn ongeboren baby de dupe worden van mensen die wel roken in mijn bijzijn  ik heb hier  niet om  gevraagt want meeroken is net zo schadelijk als zelf roken
 ik ben dus zoals je begrijpt een anti roker en kan dus inderdaad echt niet begrijpen dat mensen zo met hun lichaam en kind omgaan want nu roken betekent vaak ook roken als de baby er is en dus in bijzijn van de kinderen in het begin misschien niet zo maar ik heb het al meerdere malen mee gemaakt dat er op kinderverjaardagen dus stug gerookt word waardoor ik daar dus niet meer kom.
mijn huisarts beschrijft roken in je zwangerschap en roken in het bijzijn van kinderen pure kindermishandeling en dat is iets waar je kind niet zelf voor kan kieze maarja iedereen zijn eigen mening
groetjes patries
 
Terug
Bovenaan