roken

Beste Esther,

Ik ben zelf nog maar 9 weken zwanger en ben inmiddels gestopt met roken. De eerste weken kon ik ook gewoon niet stoppen. Eerst 5 per dag, toen maar 4 en zo voort. Uiteindelijk had ik het geluk dat ik er op een gegeven moment misselijk van werd en dus ging het stoppen makkelijker. Maar ik mis het wel....de gewoonte.
Dus ik kan het me heel goed voorstellen wat je voelt en doormaakt.
Mijn moeder heeft zowel bij mij als mijn zusje gerookt tijdens de zwangerschap en mijn zus woog bijna 9 pond!

Succes verder!

liefs,
nous
 
Hoi Allemaal

Iedereen begint zijn verhaal met ja we weten dat het slecht is voor ons kind, maar we kunnen er niet mee stoppen. En een ander verteld dat haar kind ondanks het roken wel gezond is. Nou denk hier maar eens overna:
Stel dat je kind niet gezond ter wereld komt. Te vroeg geboren word, te klein is, op latere leeftijd astma krijgt. Noem maar op.
Ik kan me niet voorstellen dat jij je dan niet schuldig voelt, omdat je zonodig moest roken tijdens je zwangerschap.
Tuurlijk kan het goed gaan, maar je wilt toch zo veel mogelijk risico's inperken?

Ik heb voordat ik zwanger werd van mijn dochter, drie miskramen gehad. Ik kan je zeggen dat ik er alles, maar dan ook alles voor over had om zwanger te blijven. Dus kom bij mij niet aan met ik kan het niet.

Sorry voor mijn erg duidelijke mening, maar het maakt me gewoon echt kwaad. En jullie hebben ook gelijk dat het ieder zijn eigen beslissing is. En ja die zal ik moeten respecteren,maar ik doe toch mijn best om je te overtuigen omte stoppen.

Groetjes Ria
 
Hoi,  

Ik ben het volledig met Ria eens.
Ik vraag zelfs als er mensen bij mij komen om niet te roken. Mijn man rookt af en toe nog een sigaartje maar dat doet hij of buiten of als ik er niet bij ben.


Groetjes Bertie
 
Nou ja wat je in ieder geval niet moet doen is je iedere dag schuldig voelen...Ik rook ook, tot 5 a 6 sig, maar voel me dus wel heel erg schuldig...mijn kindje lijkt gezond en groeit goed en toch ja ik weet het zegt dat allemaal niks...want het akn allemaal nog mis gaan...Ookk wordt ik gek van andere mensen hun bemoeienissen, ik begrijp het heel erg goed, maar ik vind dat mensen niet zo opelkaar moeten zeuren, ik zeur toch ook niet over de dingen waarvan ik denk te weten dat ze slecht zijn in een zwangerschap...??Laat mij dan ook met rust!
Maar wel begin ik erg te twijfelen of dit wel een goede oplossing is..Omdat ik IEDERE dag mijn sig. aan het tellen ben, en iedere dag me weeer in moet houden (want je kunt wel minderen maar je lichaam past zich hier vrij snel op aan en wil:juist:MEER), omdat ik me iedere dag weer afvraag, waar benm ik mee bezig ik kan toch wel stoppen voor dat lieve onschuldige wezentje inmij? Maar nee dus, en ja dat werkt goed op je gevoel..
Wordt er ondertussen depri van...
Dus 1 goede raad: sta achter je keuze, en ga er niet tussenin hangen......zoals ik helaas....
 
Nou ja wat je in ieder geval niet moet doen is je iedere dag schuldig voelen...Ik rook ook, tot 5 a 6 sig, maar voel me dus wel heel erg schuldig...mijn kindje lijkt gezond en groeit goed en toch ja ik weet het zegt dat allemaal niks...want het akn allemaal nog mis gaan...Ookk wordt ik gek van andere mensen hun bemoeienissen, ik begrijp het heel erg goed, maar ik vind dat mensen niet zo opelkaar moeten zeuren, ik zeur toch ook niet over de dingen waarvan ik denk te weten dat ze slecht zijn in een zwangerschap...??Laat mij dan ook met rust!
Maar wel begin ik erg te twijfelen of dit wel een goede oplossing is..Omdat ik IEDERE dag mijn sig. aan het tellen ben, en iedere dag me weeer in moet houden (want je kunt wel minderen maar je lichaam past zich hier vrij snel op aan en wil:juist:MEER), omdat ik me iedere dag weer afvraag, waar benm ik mee bezig ik kan toch wel stoppen voor dat lieve onschuldige wezentje inmij? Maar nee dus, en ja dat werkt goed op je gevoel..
Wordt er ondertussen depri van...
Dus 1 goede raad: sta achter je keuze, en ga er niet tussenin hangen......zoals ik helaas....
 
Hallo allemaal,

Iedereen maakt een eigen keuze en mensen moeten elkaar in hun waarde laten...

Het is natuurlijk makkelijk te zeggen dat roken slecht is voor je kindje..dat weet iedereen..(dus ook een roker!!) Dus mensen die roken voelen zich daar natuurlijk niet lekker onder...

Het feit dat iemand wel kan stoppen mag nooit betekenen dat deze persoon een ander verwijten gaat maken...de een is de ander niet..datzelfde telt voor mensen die nooit gerookt hebben.

Ik wens iedereen een fijne zwangerschap...en ja...ik ben ook een roker...ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap ook gerookt...en ben niet eens geminderd door alle stress die ik kreeg bij deze ongeplande zwangerschap...maar ik heb een fantastisch mooi en gezond kereltje op de wereld gezet...

Wat is dit toch een heerlijke discussie altijd.. Let allemaal lekker op jezelf dan komt alles op zijn pootjes terecht!!

Laten we lekker genieten met zijn allen en niet lopen te stressen..dat kan nooit goed zijn voor de baby's in de buik!!!

Liefs Wendy
 
natuurlijk is roken erg slecht voor je baby, maar ook voor jezelf en de omgeving.

Maar.......... waarom wordt hier eigenlijk niet eens gesproken over drinken?????

Het is een feit dat dat nog veel erger is hoor. Wel eens een verslaafde
pasgeboren baby gezien??? Dat hoor je niet over baby's van rokende
moeders.

Zelf rook ik helaas ook nog, en inderdaad met het nodige schuldgevoel.
Als je verder geen stress hebt in je leven is het waarschijnlijk een
stuk makkelijker om te stoppen. Ook ik probeer het echt wel, maar als
er weer wat mis gaat, is dat zo makkelijk echt niet meer hoor.

liefs Hester  

 
Terug
Bovenaan