Roken!?!?

Bedankt voor je reactie.
Dat ik zei dat mensen niet altijd weten waar ze het over hebben en dat ze een onbezorgde zwangerschap hebben dat was geen aanval naar jou toe, maar er zijn meer reacties geweest dat ik me zou verschuilen achter bepaalde dingen.

Je tips zijn goed, helaas kom ik er niet veel verder mee, mijn "vriendinnen" hebben een denkwijze dat ik nu blij moet zijn, ik ben weer zwanger dus het leven gaat in hun ogen verder, dat ik nog niet verder kan begrijpen ze helaas niet.
Mijn werk heeft mij laten stikken rondom het overlijden van Ninthe*, het leven gaat door zeggen ze als er iemand overlijd, ja dat weet ik, het gaat keihard door en naar mijn zin af en toe te snel.
Ik ben bij huis gekomen, overspannen, nu wil mijn gyn dat ik het werk laat rusten, hij is bang voor een ziekenhuisopname, ivm met mijn bloeddruk.
Maar het is moeilijk, ik wordt 3x per week gebeld door hun, een bedrijfsarts die mij oh zo goed begrijpt maar een dag later een brief stuurt dat ik "genezen" ben.
ik weet ook dondersgoed dat ik niet de enige ben die iets heeft meegemaakt, helaas zijn er velen onder ons die iets verschrikkelijks moeten dragen.

Mijn psycholoog heeft in kaart gebracht wat er aan de hand is allemaal, maar voor de oplossingen zijn geen antwoorden, grotendeels moet ik het zelf doen en ik vind dat heel erg moeilijk.
Ik zit idd met mezelf in de knoop, zoals jij vind dat je moet reageren op een topic als dit, heb ik dat met mensen die heel makkelijk denken over het gebruik van foliumzuur, hoezeer ik mensen wardeer en begrijp dat iedereen zijn eigen normen en waarden hanteert zou ik ze allemaal door elkaar willen schudden en het liefst hun dat pilletje door hun strot willen duwen.

Sorry als ik af en toe heel erg bot uit de hoek kwam, ik kan me verschuilen achter wat ik heb meegemaakt en dat ik gebroken ben.
Dat wil ik echter niet, ik ben van mening dat je ondanks wat je excuses moet kunnen maken.
Maar toch voel ik het wel zo, veel vrienden zijn gegaan omdat ze me niet begrijpen, ik vind het ook heel moeilijk om anders onder woorden te brengen wat ik bedoel.
Ik voel me snel aangevallen, wat niet zou moeten, ik ben eigenlijk niemand verantwoording schuldig voor hoe ik mij voel.
Maar hoop en denk dat je wel begrijpt dat als je je al een jaar aan het verdedigen bent over van alles en nog wat, een strijd moet voeren met je emoties, werk en mensen om je heen, je je sneller aangevallen voelt en die positie weer inneemt die ik hierin nam.

Nogmaal dus mijn excuses, het heeft me allemaal wel aan het denken gezet, en ja ik baal van mezelf, dat ik rook en dat ik zo aanvallend reageer.
ik hoop dat de we er zand over kunnen gooien.

SORRY!!!!!

Liefs een verdrietige Randy

Jij ook bedankt voor jouw reactie.
Voor mij ook een sorry als ik dingen heb gelezen en die na mezelf heb getrokken wat jij niet zo bedoelde! Het liefst zou ik dan met je willen praten inplaats van het zo neer te zetten, want ik bedoel het dan gewoon anders dan dat ik het schrijf zeg maar.
Als je me zou kennen zou je weten wat ik bedoel :)

Een heel herkenbaar verhaal, ik kan je bijna met alles de hand schudden, van onbegrip van vriendinnen, werk etc Ik kan het ook niet begrijpen, echt niet..veel mensen snappen het ook niet en idd iedereen hobbelt maar gewoon verder,dat is zo moeilijk!
Hoe gaat het met je? vroeg iemand laast,(iemand waar ik altijd zo goed mee kan praten..) ( ik die veels te open is zei; niet zo eigenlijks..) er word niet naar geluisterd ze beginnen gewoon over hun zelf..       :-O Ik snap dat dan echt niet...waarom vragen mensen het dan??Ze zien ook wel aan me dat het niet gaat, maar hoor ik wel eens wat?? Ik doe altijd zo om andere denkt, kaartje sturen, lief mailtje.. hoor van anders niks..ik weet je mag het niet verwachten, maar ook ik vind dat fijn.

Mijn werk heeft mij ook laten stikken..6 jaar gewerkt, nooit had ik verwacht dat ze me dit aan zouden doen...ik dacht ze steunen me wel..kon met iedereen goed overweg, maar toen ik in het ziekenhuis belande kreeg ik een brief, om het verhaal kort te houden ze hadden niks meer aan mij!
Ik zou nooit meer hetzelfde zijn...mn werels strorte nogmaals in!

Ook ik mag nu niet werken ben nu zo'n 22 weken zwanger,bedrijfsarts..wat een eikel!
Ze snappen het idd niet..ik kan me daar zo boos over maken he! maja het is de keiharde wereld..jammer genoeg!

Als ik de kleine in mn buik voel, is mn hele dag weer goed...ik geniet, kan dan wel huilen van blijdschap!

Sorry als ook ik zo reageer, geloof me als ik zeg dat dat echt niet mijn bedoeling is!!
Door wat ik heb meegemaakt voel ik me ook vaak aangevallen, tis ook niet gek als jeje elke dag moet bewijzen tegenover mensen..het zal er wel mee te maken hebben :-(
ik was laatst op een feestje.. kreeg daar te horen dat mn buikkie al aardig aan het groeien was.. we hadden het over speentjes wel niet? luiers van vroeger en nu enz.. ik genoot...heerlijk kletsen, totdat mijn moeder zich er mee ging bemoeien..kunnen we ook ophouden het duurt nog zooo lang het kindje moet er eerst maar eens zijn, praten we dan wel verder!
Snap je dat nou?Ik ging door de grond..

Ook voor mij zand erover! Bedoel het echt niet verkeerd..:)
Hoop dat je nog gaat genieten, moeilijk he!
En dat we straks onze kleine hummel in onze armen hebben!
Gaat het goed met je kleintje in je buik? ik hoop het echt voor je!!

Liefs!!

Hoi dames,

ik heb hier niet alles gelezen, maar wel het stukje van Randy 25 jaar.
En dit vind ik heel knap dat je dit even neerschrijft.
Nu, ik rook zelf niet... Het gebeurde wel eens voor mijn zwangerschap in het weekend.
Maar echt roken kan je dat niet noemen, was eigelijk meer bij gelegenheden.

Het wil idd niet altijd zeggen dat roken er zowiso voor zorgt dat je kindje ongezond geboren wordt. Er kunnen ook andere redenen voor zijn, zoals bij jouw Randy een open ruggetje.
Maar wat ik hier wel aan wil toevoegen, roken heb je zelf in de hand, door niet te roken tijdens je zwangerschap kan je de mogelijke gevolgen die je kindje  HIERVAN kan hebben al schrappen. Oké, het wil daarom niet zeggen dat je kindje helemaal gezond zal zijn, maar je hebt dit zelf in handen. In jouw geval Randy niet, dit is natuurlijk niet te verhelpen en heb je zelf totaal niet in handen.
Maar als ze na de geboorte zeggen dat je kindje last heeft van astma ten gevolge van het roken tijdens de zwangerschap, denk ik wel dat je je schuldig gaat voelen.
Dus alles wat je kan doen, ook al wil dit niet altijd zeggen dat het effectief zal helpen, doe je gewoon voor je ongeboren kind... Naar mijn gevoel toch... niet dan?

Liefs,
van ons...

Ik ben ook n roker, en ik ben nu 6 weken zwanger ik ben van zeker een pakje per dag naar ongeveer 3 sigaretten per dag gegaan en vandaag heb ik er nog maar 1 gerookt, ik weet dat het slecht is, maar ik vind het al best knap van mezelf dat me t zo lukt, en ik weet ook zeker dat ik helemaal stop met roken, maar ik snap helemaal je schuldgevoel. Wat bij mij goed werkt ik de hele dag kauwgum bij me te hebben zodra ik zin heb in n sigaret neem ik n kaugumpje        succes ermee

Hi dames,

Poe poe, wat een hoop reacties.
Lees sommige echt met verbazing, echt heel goed dat sommige stevige rokers kunnen stoppen, en dat in 1 keer. Tuurlijk weet ik als geen ander dat het kei slecht is om te roken. En dat je kindje geen keuze heeft en jij wel.

Maar het neemt niet weg dat het echt kei moeilijk is om te stoppen met roken. Ik heb het al weet ik hoe vaak geprobeerd, maar ook mij lukt het niet. Heb accupunctuur gehad, maar niets helpt, en zelfs mezelf iedere dag vertellen dat het mijn schuld is als er iets overkomt met de kleine, lees goed KAN OVERKOMEN helpt ook niet.

Het is en blijft niet goed.

Weet je wat ik niet begrijp, al die mensen die zich hier druk over maken, ga jezelf eens druk maken over wat het met een kind doet, om vijf dagen per week op een kdv te zitten, kijk is weer eens wat anders, maar is ook niet goed.

Of je kinderen een hoe noemen ze het tegenwoordig een pedagogische tik te geven lees goed  TE SLAAN AL JE JE ZIN NIET KRIJGT.

Nou sorry hoor, laat mij dan maar roken, en zelf m'n kinderen opvoeden en met ze praten.

Maar dat is tegenwoordig niet belangrijk, je mag je kind vijf dagen in de week dumpen, omdat jij zonodig ook nog carriere meent te moeten maken, maar o wee als je eens een paar sigaretjes rookt per dag, dan ben je ineens een ontaarde moeder.
En krijg je van allerlei kutopmerkingen naar je kop gesmeten, en daarbij bedoel ik niet jullie, hoor, maar meer de mensen uit m'n omgeving.

Ik moet nu even aan mijn bloeddruk denken, en eten maken.
Ik ben in ieder geval m'n ei kwijt.
X

Oh en Randy ik vind je een topweiffie!!!!!
Ik hoop dat het goed met je gaat.
X

Voor iedereen:
Een betere wereld begint bij jezelf!!!
Wees zwanger op de manier die jij het beste vindt voor jou en je kindje en laat een ander dat ook voor zichzelf bepalen!
Ik kies ervoor om me strikt aan alle 'voorschriften' te houden maar mensen die het anders doen hebben daar weer hun eigen redenen voor!
Roken is voor niemand goed, het staat niet voor niets op de pakjes! Dus rokers weten prima waar ze mee bezig zijn!
Ik snap dat sommige vrouwen hier fel reageren maar zoals je leest heeft dat weinig zin, dus kom op laat lekker een ieder doen waar zij zich goed bij voelt!
Persoonlijk vind ik wel dat dit een goed discussiepunt is, de mensen die tegen zijn hebben eigenlijk alleen maar het beste met de rokers voor!!

Liefs L81

quote: bambi82 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-11-2007 20:04:57'));

Heeft iemand wel het besef dat elke x dat je een haal van je sigaret neemt, je de keel van je kindje ff dicht kneipt. Dus ff zonder zuurstof. Daar moet je toch niet aandenken.
En daar ben JIJ dan de schuldige van. Dat begint al goed als aankomend moeder.

xx Bambi

Waar slaat dat op??
Begint al goed als aankomend moeder?!?!
Vroeger rookte de mensen ook volop door, en zijn we er groot mee geworden??
Dacht het wel.
Dus onze moeders (die gerookt hebben) en wij. (as) moeders zijn GEEN goede moeder.
Bambi, je weet niet wat je zegt!!!

Ik weet dat roken tijdens de zwangerschap idd niet goed is, daar ben ik het helemaal mee eens hoor.
Maar iedereen moet het voor zichzelf weten, de 1 kan het veel makkelijker laten als de ander.
Ik heb ik ook gezegd dat ik zou proberen te stoppen als ik zwanger zou zijn, maar is me niet gelukt.
Wel sterk geminder, nou... dat vond ik al knap van mezelf!!
Over het feit dat roken slecht is voor je ongeboren kindje, voel ik me niet aangevallen.
Maar het feit dat JIJ zegt: Begint al goed als aankomend moeder, voel ik me eigen dus WEL aangevallen.
Ik zou alles doen voor mijn zoontje, ik zal voor hem door het vuur gaan.
Mijn laatste geld zou ik aan hem uitgeven, ookal betekend dat, dat wij nix te eten hebben.
Dit is maar een voorbeeld trouwens, voordat ik daar weer iets naar mn hoofd geslingerd krijg.

Je motiveerd mensen op deze manier niet vind ik Bambi!!

Tuurlijk mag je je eigen mening hebben, maar pas op met wat je zegt.

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan