Roken!?!?

Weet je wat het is: uiteindelijk wil iedereen het beste voor de baby en iedereen doet 100% zijn best, daar ben ik van overtuigd. DUS: Laat iedereen inderdaad lekker in zijn waarde!
Heb alles zitten lezen, en ook ik erger me aan sommige belerende berichten!
Groetjes

Hoi Belinda,
Wat een discussie is het weer geworden zeg, maar dat was te verwachten. Ik ben een ex-roker, die tijdens mijn eerste zs tot de 30 weken heeft gerookt. Ik ben toen gestopt mbv accupunctuur. Misschien is het ook het proberen waard voor jou?
Heel veel succes..
Sil

Volgens mij weet jij daar helemaal niks vanaf of wel dan??
Dus laat ik je vingertje vastpakken en zeggen; wijs hem maar gauw naar jezelf voordat je hem naar een ander wijst!!
Ook ik heb genoeg meegemaakt zal ik je vertellen..dus ik weet heeeel goed waar ik het over heb.
Kan je het kritiek niet hebben wat niet in jouw straatje past,moe je lekker een ander forum gaan zoeken. Want zo gaat het nou éénmaal,meningen kunnen verschillen!
Ik kan er met mijn gezonde verstand gewoon weg niet bij en klaar!!!
Mag ik dat niet zeggen??Je wilt het gewoon niet horen omdat je het best wel weet.
Dat kan je verwachten als je zoiets neerzet..

ik hou er nu ook over op, want anders gaat dit de hele verkeerde kant op..

succes meiden met het proberen te stoppen!! Hoop echt dat het lukt, mijn verhaal zal ik jullie besparen, dat kan ik gewoon niet, hier zo neer te zetten.
Succes!!!

Liefs!

Zoals ik al eerder heb aangegeven hoeft niet elke ractie in mijn straatje te liggen, en zou ik daarom een ander forum moeten zoeken??? Ieder mag zijn mening geven zo ook jij, maar daarbij kan je een ander wel in zijn waarde laten.
Nee heb het hier goed naar mijn zin, en gelukkig kan ik ook over genoeg leuke en verdrietige dingen hier kletsen met mensen.
Dit forum is een grote steun geweest bij het overlijden van onze dochter.

Maar de enige vraag die ik nog stelde is; vertel dan hoe je je op andere manieren ontstresst in mijn situatie.
In de boeken staat nl helaas niet geschreven hoe je je zou moeten voelen in zo'n situatie en hoe je moet omgaan met een nieuwe zwangerschap.
Als ik, en dan praat ik voor mezelf, stress kan ontvluchten door 3 sigaretten per dag te roken, en mijn gyn dat super vind, wat is dan jou probleem dat ik dat doe?
Oke, jij bent er fel op tegen dat als iemand rookt die zwanger is, prima, maar zal mijn gyn niet beter weten wat goed voor mij is dan jij?

Ik stop er nu ook over.....ik doe wat ik moet doen, en wat een medici mij zegt, en niet iemand op het forum....

Waarom valt iedereen hier elkaar toch zo aan???

Jezus mina zeg echt niet normaal..

Er is iemand die hier een topic schrijft, daar reacties op wil om te zien of er meer mensen zoals haar in dezelfde situatie zitten, er word op gereageerd, zeer verschillende reacties, en uiteindelijk loopt het erop uit dat iedereen elkaar aan gaat zitten te vallen en verwijten gaat zitten te maken.

Doe ff normaal zeg! Laat iedereen toch gewoon doen wat zij wil, als je het er niet mee eens bent prima, en dat mag ook gezegd worden want iedereen mag haar mening geven, maar zodra het er op neer komt dat iedereen elkaar verwijten gaat zitten te maken dan heb je niet begrepen waarom deze topic is geopend.

Iemand wilde reacties, NORMALE reacties, en daar lijkt dit nu in de verste verte niet meer op.

Het is blijkbaar erg moeilijk mensen in hun waarde te laten, dat blijkt wel weer.

Niemand hoeft hier een ander forum te zoeken, alleen maar omdat je het ergens wel of niet mee eens bent. Trieste boel zeg! Andere woorden heb ik er niet voor.

Hallo

Zo lekkere pittige discussie! Meiden denken jullie om jullie bloeddruk?
Die vliegt omhoog hier. Sorry, ff een sigarettje opsteken hoor. Goh wat maakt
iedereen zich druk. Als iemand rookt is dat haar keuze, diegene weet zelf heel
goed dat het niet goed is. Er zijn zoveel dingen slecht voor je en je ongeboren
baby. Soms als je het zo hoort om je heen wat je allemaal niet mag hebben
tijdens je zwangerschap. Dan is het echt een godswonder dat de mensheid nog
bestaat. Je mag geen kaneel meer eten. Donder toch op! Ja een kilo is op
zijn minst schadelijk ofzo, wie eet dat nou in godsnaam. Het wordt allemaal
wel een beetje overdreven hoor. Iedereen moet keuzes maken in zijn leven en
zal daarmee moeten leren leven. De een leeft altijd gezond en wordt ziek de
ander rookt door tot ruim 100 jaar een sterft gewoon aan ouderdom. En dan
kun je mij echt niet wijs maken dat diegene die altijd gerookt heeft en 100 wordt
op zijn minst 130 was geworden als hij nooit gerookt heeft.

Maak je niet zo druk als je erop tegen bent. Het is toch niet jouw baby of
leven. Wie zijn wij om een ander te vertellen wat hij/zij moet doen of laten.
Wij zijn God niet hoor, maar gewoon mensen.

Groetjes hopvrouw

Je haalt verschillende dingen door elkaar, ik laat jou heel goed in je waarde maar ik heb niet dezelfde mening als jou en die deel ik met je.
Voor de rest laat ik iedereen in zijn waarde, begrijp me niet verkeerd.
Als jij lekker wilt blijven roken moet je lekker blijven roken.
Maar als ik zoiets lees kan ik niet stil blijven, net zoals jij ook niet stil kan blijven en ook op deze topic reageert, gelukkig maar want dat kan allemaal hier!
Zoals ik al zei; sluit ik me verder aan bij bami. stress is niet goed maar dat is maar even en het gaat over als je maar wilt! etc
Als jij steeds tegen jezelf zegt ik heb die 3 sigaretten nodig, heb je ze ook nodig. het word op een gegeven moment psychisch
Ik heb toen ook gezocht naar boeken, nee daar word je wijzer van. Je moet het bij jezelf houden dat heb ik ondervonden. Ik zeg niet dat het gemakkelijk is, dat heb ik je volgens mij ook al verteld het is zwaar moeilijk!
En ja ik ben nu nog steeds elke nacht wakker en heb ook totaaaal geen gemakkelijke zwangerschap, ik mag niks en moet plat liggen en die sigaret spookt ook de hele dag door mijn hoofd, ik droom er zelfs over!
En ook mijn gyneacoloog heeft gezegt meissie dan blijf je toch lekker een paar sigaretten door roken. ik doe/deed het niet Wat ik ging doen?
Zoals ik ook al eerder zei anders denken dat is één.
Niet de hele tijd denken ik heb hem nodig, ik moet hem hebben, dat heb je want je bent verslaafd. Weet precies hoe dit gaat want ik werk in de verslavingszorg. en daar valt jammer genoeg roken ook onder.
Je moet het niet opzoeken, feestje?ja leuk! Maar als jij het niet kan omdat je dat met je geest in de strijd gaat, niet gaan..volgend jaar ben je er weer!
Afleiding zoeken, sport je? Werk? Boek? Vriendinnen zijn heel belangrijk!
Praat groep? yoga?
Ik zeg niet dat dit oplossingen voor je zijn. ik geef je tips!!En doe het met de allerbeste bedoelingen!

Kan jeje voorstellen hoe het is om een kind te hebben van een verkrachter?
stress?? een hele hoop!

Kan je je voorstellen dat je dat wat jij niet 1 keer hebt meegemaakt maar 4 keer??
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik werk met deze mensen en dat ben ik ook niet zomaar gaan doen.. ik weet heel goed dus waar dit over gaat!
Nogmaals succes en dat het je maar mag lukken, weet dat je niet de enige bent..dat is misschien ook wel goed om te horen, er zijn vele zoals jij, maar je kan het best!

Terug
Bovenaan