Ronde 8 :-( kan beginnen... wie kletst/klust er met me mee?

Hallo meiden, dat wegblijven hier lukt dus absoluut niet.

Natalie wat gek van de ovu-testen. Voel je normaal je eisprong? Jij had toch ook die buikpijn meteen naar de menstruatie? Zou je je isprong vroeger dan normaal hebben gehad.

Ik had gister iets vreemds, Meteen na het vrijren plots hevige steken re onder in m'n buik, zo ergens bij m'n ovarium. Heel vreemd. Hebben meer mensen dit gehad?
M'n eisprong zou ongeveer maandag moeten zijn, maar wisselt volgens mij wel bij mij.

Het valt me op dat er erg veel meiden in de zorg zitten! Ik ook!
Ik werk in een verpleeghuis als arts-assistent. Ik heb ook een half jaartje in de jeugdgezondheidszorg gewerkt, maar dan vanaf 4 jaar.(en geen consultatieburaeu dus).

Ik ben trouwens eens aan het kijken hoe je zwangerschap kan bevorderen. Misschien zitten er dingen tussen waar ik iemand nog mee kan helpen:
-man geen ondergoed aan in bed en geen strak ondergoed en broeken. teveel zitten schijnt ook niet bevordelijk te zijn voor de aanmaak van de zaadcelletjes (->te warm). Kan tot 3 maanden doorwerken.
-beide goed opgewonden (sorry voor details). Dan is het baarmoederslijm vruchtbaarder, de stand van de baarmoedermond beter, is er een grotere kans dat de zaadcellen in de baarmoeder komen en is het kwaliteit van het zaad en het zaadvocht beter.
-als vrouw komen na de man. (weer van die details.., sorry). Dan trekt de baarmoedermond het zaad naar binnen. Zelf bewust je bekkenbodemspieren aanspannen duwt het alleen maar naar buiten.
-glijmiddel, maar ook speeksel kunnen zaaddodend zijn.
-met opgetrokken knieen liggen gedurende 10 minuten na het vrijen (vast al bekend), op z'n 'hondjes' vrijen  ->dan schijnt de baarmoedermond ook optimaal te liggen.

Nog andere tips?

Hoi Meiden

Nee, helaas voel ik mijn ei niet aankomen.
Alleen misschien dat ik na mijn ei minder zin heb ik sex, maarja met de frequentie die we nu hebben, krijg ik verderop in de maand helemaal minder zin (gewoon teveel van het goede), dus daar kan ik het niet zo goed meer van afleiden.
Ik ga vanmiddag nog 1 test doen en als die ook negatief is ga ik er van uit dat ik mijn ei eerder heb gehad. Wel vreemd hoor, ben normaal altijd op het uur, kan de klok  er op gelijk  zetten, en nu zou mijn ei dan zeker 1,5 dag eerder zijn geweest  Maarja, trek me er maar niet te veel van aan. Houd jullie wel even op de hoogte van de test van vanmiddag.

Nog een tip die ik las, (heb hem al eerder genoemd)
-ochtendsex schijnt ook beter te zijn....

Verder is er wel glijmiddel dat je kunt gebruiken, nl. van preseed. Het is wel onwijs duur, 6 st. voor 10 euro. Heb voor de gein even een proefflakon besteld, gister binnengekregen. Ben benieuwd.....

Meiden succes en sterkt met wachten voor degene die op het wachtbankje zitten
Natalie

ik heb de beste tip, er niet teveeel mee bezig zijn hahah,, maarehh heeft iemand dan een tip hoe ik dat het beste kan doen???

Haily.. vreemd van die pijn, ik kan je niet raden, heb het nog nooit gehad... denk je na 9 maanden alles wel een beetje gevoeld te hebben... hmmm nou hopelijk heeft het iets moois tot gevolg!
Leuk dat je arts ass bent.. ik ben nu nog verpleegkundige op de neuro. maar ja niet lang meer dus.. inderdaad wel heel opvallend dat er zoveel gezondheidswerkers zijn hier!

natalie.. ben benieuwd naar je test vanavond.. Zou fijn zijn als ie positief was.. had je nu maar niet meer getest deze maand.... rotdingen.

He Meiden,

Sassie gefeliciteerd met je nieuwe job, super!

En inderdaad zorgenmeiden!!! Ik ook, ik werk op kleinschalig wonen met demente ouderen.
Zou dat onregelmatig werken gewoon ons struikelblok zijn???.

Steken in je onderbuik?????? Nee sorry Nathalie, klinkt niet bekent.
Van elk ding wat je voelt denk ik altijd meteen "whow dat heb ik nog niet gehad, zou het dan nou??????"

Ik ben vandaag heeeeeeel goed verwent door mijn mannetje!!
Neeeee meiden, op de cadeau manier!
Eeen super mooi setje van Marlies Dekkers en er een heeeeeel mooi truitje bij.
Hij wil het denk ik spannneder maken in bed.
Was erg blij en verrast.

Nou meiden zet 'm op.

Dikke kus van mij
Ciz

hoi Ciz

Wat een goede actie van je lief!! leuk hoor! hij weet hoe het hoort
haha

Over dat onregelmatige werken, ik denk dat het wel invloed kan hebben ja.. Het is ongezond om geen ritme te hebben en op de raarste tijden te werken. Maar goed, hoeveel onregelmatig werkende mensen hebben geen kinderen. Ik denk dat het met dit net zo is als met al die andere dingen. Het helpt mee als je wel ritme hebt, net zoals het helpt als je man geen strakke broekjes draagt en al dat soort dingen. Het vergroot de kans misschien wat, maar het is geen wondermiddel.Roken is natuurlijk ook superslecht voor de vrouw en voor het zaad, maar hoeveel rokende vrouwen zijn er niet zwanger...
voedingstoestand moet goed zijn, maar hoeveel vrouwen in die vluchtelingenkampen zijn er zwanger... en zo kun je nog wel even doorgaan...
Conclusie is dus, ja heel veel dingen kunnen mee en tegenwerken, maar uiteindlijk is geen van die dingen bepalend of je wel of niet zwanger kunt worden...

nou heel verhaal... hahah

natalie, had je gister een positieve test???

Sas, gefeliciteerd met je baan!
Vraag ik me wel af: vind je het niet confronterend om op het consultatiebureau te werken?

Ik had afgelopen november wel even een heel moeilijk moment op m ´n werk: de jongere waar ik mentor van ben kwam om een zwangerschapstest vragen, helemaal zenuwachtig, net 17 jaar oud. Ik zat net op m ´n menstruatie te wachten en wilde dat weekend zelf gaan testen..
Toen voelde ik wel: als zij positief is (terwijl ze het helemaal niet wil) en ik negatief (en bij mij zou het zo welkom zijn!) dan denk ik niet dat ik daar professioneel mee had kunnen omgaan. Gelukkig was haar test negatief....die van mij helaas ook.

En wat onregelmatig werken betreft: ik heb zat vrouwelijke collega ´s die zwanger geworden zijn. Ik denk wel als het bij vruchtbaarheid er al om spant (zoals waarschijnlijk bij ons) dat het er wel voor kan zorgen dat het langer duurt. En dat het je cyclus behoorlijk in de war kan schoppen. Hoewel die van mij nooit echt voorspelbaar is geweest, ik ben daarom ooit aan de pil gegaan, toen nog niet eens als anticonceptie, maar omdat ik het zat werd de ene keer na drie weken, de andere keer na vijf weken ongesteld te zijn.

Maar goed, deze tips ken ik ook nog om vruchtbaarheid te bevorderen:
- Gezond leven: niet roken, geen of erg weinig alcohol, zorgen dat je genoeg vitaminen en mineralen binnen krijgt.
- en dit ook voor manlief: niet meer dan 2 alcholhoudende drankjes, niet roken, en ok genoeg vitaminen e.d.
Dit gecombineerd met goede voornemens rond z ´n buikje heeft bij mijn man ervoor gezorgd dat hij nu alcoholvrij leeft en multivitaminen slikt.
Hoewel eventueel resultaat pas over 2 maanden zichtbaar kan zijn.

Groetjes, staartjagertje

Hoi Meiden

Hier gisteravond een bijna positieve test, nog maar even geklust voor de zekerheid en vanochtend was de test helemaal positief, dus 2 daagjes later dan normaal
Ga er dus maar van uit dat mijn NOD ook 2 dagen later is: op 2 feb. Sorry Sassie, ik ga je weer verlaten op de 31e.

Groetjes Natalie

Terug
Bovenaan