Hallo dames,
Even een kleine update van mijn kant: ik heb gisteravond een positieve ovutest gehad. Wel 3 dagen eerder als ik verwacht had, maar ik denk dat m'n NOD gewoon blijft waar hij nu staat. Ik vond het heel onverwacht, schrok er een beetje van, hij was echt knalpositief, zo heb ik 'm vorige maand niet gezien. Op basis van vorige ronde met ovutesten zou ik pas donderdagavond een positieve test hebben (en dan vrijdag m'n ei). Nu zou ik m'n ei dus vandaag hebben. Ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje kramp had vanochtend, dus het zou kunnen. Nou ja, we hebben er in ieder geval maximaal gebruik van gemaakt ;-). Ik ben heel benieuwd wat m'n test vanavond dan aangeeft. Vorige maand had ik 2 x een positieve ovutest.
Sassie: goed hoor, dat je er minder mee bezig bent. En ovutesten hebben op een gegeven moment toch ook niet zo'n zin meer als je heel regelmatig bent, lijkt me. Dan weet je wel wanneer HET moment zich weer aandient, toch (vanuit berekening dus)? Ik heb me voorgenomen om de ovutesten alleen te gebruiken tot ik inzicht heb in m'n cyclus en hoe lang het duurt van m'n ei tot NOD. Als dat iedere maand hetzelfde is, dan stop ik met de ovutesten en doe het weer gewoon "gewoon".
Marjan: balen hoor!
Staartjager: volgens mij kan je ook gewoon onregelmatig testen. Dan heb je er wel meer nodig, maar ik ken ook wel meiden die soms 2 x per dag ovutesten hebben gebruikt, dan heb je ook een aardig beeld. Maar goed, je moet er natuurlijk zelf wel zin in hebben, dat ben ik met je eens. En als je lijf ervoor zorgt dat je MOET klussen op de vruchtbare dagen, dan is dat natuurlijk helemaal mooi ;-) , heb je die testen niet eens nodig

. Ik gebruik ze ook alleen maar om vast te stellen wanneer ik precies m'n vruchtbare dagen heb, zie ook hierboven.
Hoe gaat het bij jou, Haily?
Nou dames, tot gauw. Groetjes, Esk