Rustig op dit forum

hoi wenser

het is idd erg spannend en ik had laatst een topic geopend om te weten te komen wie er daadwerkelijk zwanger is van iui.
mijn gyn zei dat het percentage maar op 10% ligt en ik kreeg dat gisteren bij de prikinstructies weer te horen dus met andere woorden 1 op de 10 vrouwen raakt zwanger na 6 iui?.
niet erg veel.
maar ze zei ook dat je gewoon elke kans moet benutten.
ik wil je niet ontmoedigen ant er zijn wel degelijk vrouwen die er zwanger van raken dus ik blijf ook positief.
ik heb nu voor de 2de x zelf geprikt en het is te doen. verheug me op volgende week maandag om te kijken of ik mooie follikels heb en dan hoor ik waneer we gaan insmineren.

succes meiden
groetjes kim

mmm dat is idd toch wel heel veel minder. Ik dacht 10% kans per keer, en 25% kans dat je na 6 x zwanger bent. Maar dat klopt rekentechnisch ook niet helemaal idd.

Nou ja, idd elke kans grijpen!
Veel succes en ik duim voor je mee as. maandag.
Fijn dat dat prikken wel te doen is, lijkt mij ook wel een beetje eng.

gr.
Wenser

Nou ik heb nog eens gekeken. Wat er in het boekeje van het ziekenhuis staat is het volgende:

'IUI leidt gemiddeld bij 1 op de 10 behandelingen tot een zwangerschap. Na
zes behandelingen is de kans dat u zwanger bent geraakt, ongeveer 25 tot
35 procent. De meeste vrouwen zijn dus na zes behandelingen nog niet
zwanger. Uw arts zal hierna met u en uw partner een nieuwe afweging
maken: overstappen op een andere behandeling, bijvoorbeeld IVF (reageerbuisbevruchting,
of stoppen met behandelen.'

Dus ik weet het nu ook niet meer????
groetjes,
Wenser

ja het is en blijft toch een onduidelijk verhaal.
toen ik afgelopen maandag bij de assistent was voor prik instr vroeg zij of ik wist wat het slagingspercentage was. dat wist ik van mijn gyn en ze was blij dat ik er al op voorbereid was omdat zelfs zij vind dat het een beetje een verspilde behandeling is. en dat het mooier zou zijn als je 6 ivf vergoed krijgt ipv 6 iui.
MAAR we moeten geen kansen laten liggen ookal is het een kleine kans.

ik blijf ook gewoon lekker positief en hoop dat ik 1 van die vrouwen ben die wel zwanger raakt van iui.

groetjes kim

hey,

ik ben geen rekenwonder, maar als ik het goed begrijp heb je dus steeds (iedere poging) 10% kans om zwanger te raken...uit degenen die dus 6 pogingen hebben gehad raakt ong. 25-35% zwanger....maargoed...ik ken al mn tafels nog niet eens goed opzeggen dus mischien moet ik maar niet teveel zeggen ;-P
Maar ik heb ook altijd zoiets, je kunt wel altijd alles kansberekenen, maar dat zegt nog niets voor jouw specifieke geval.
En als het echt zo'n tijdverspilling zou zijn waarom zou het dan geprobeerd worden??
Houd in gedachten dat met een normale bevruchting de kans ook maar 10-20% per keer is....

houdt moed!

grtjs sparkle

Ik zit nu pas echt mn foldertje te lezen en hierin staat dat ong 30% zwanger is na 6 behandelingsmaanden. Maar er staan 3 methodes op, degene die bezig is, spuiten die of nemen ze clomid, of begrijp ik het helemaal verkeerd?

nou ja we zien eht wel, mijn gyn heeft er nog alle vertrouwen in dat ik voor het nieuwe jaar zwanger ben. Dan is zij de enige denk ik, hahhaa, lach er af en toe maar mee, maar als mn nod in de buurt komt kan ik wel janken.

Fijn weekend allemaal.

Gr Wendy

hoi wendy

wanner begin jij nou met iui?
ik moet vanmiddag even een follikelmeting laten doen en dan hoor ik waneer we gaan insemineren.
ik begrijp het ook niet meer wat de cijfers betreft. en het kan me ook niet zoveel schelen. ik hoop gewoon lekker dat ik binnenkort zwanger ben.

groetjes kim

Hallo dames,

Ik zie dat jullie hebben gekeken naar slagingspercentages van de IUI.
ik ben het helemaal eens met Sparkle het zegt helemaal niks over jouw specifieke geval.
Ze kijken bij ons in het zh niet naar de slagingspercentages,maar wat voor ons als stel het beste is.Wat is de oorzaak van uitblijven zwangerschap en wat is ervoor nodig om probleem te omzeilen.
En indd. een normale bevruchting is ook maar 10tot 20% dus dat is ook helemaal niet veel.Met IUI heb je dus evenveel kans om zwanger te raken als een normale bevruchting.
Je maakt jezelf helemaal gek als je je gaat focussen op de slagingspercentages.

Ik heb gelukkig ook veel pos. berichten te horen gekregen over IUI.Het is altijd zo dat je meer neg. berichten leest op internet,omdat mensen dat sneller kwijt willen als ze zwanger zijn d.m.v IUI dan ben je vaak zo blij en verteld iemand dat niet op het internet.

gr suusje

Terug
Bovenaan