Rustig op dit forum

@suus
Mijn gyn zei dat ze normaal in het ziekenhuis pas bij iui beginnen als je 2 jaar bezig bent, en ik mag gelukkig nou ja het duurt al zolang 3 maanden eerder beginnen. heb uitgerekend dat ik nog maar 2 keer voordat het nieuwe jaar begint naar gyn moet voor inw echo. Dus het schiet al op als ik het zo ga bekijken.

@ iedereen
Wie zn nod komt al dichterbij???

ik zit in de laatste wachtweek het kan al vanaf donderdag komen , maar ik denk pas zondag. Ik weet het niet zo aangezien ik vorige keer 4 dgn overtijd was.

@hummer, zag dat vandaag je iui plaatsvond, spannend, succes meid.

Gr WEndy

Hoi amber@ Oke dat wist ik niet van die 2 jaar.Bij ons is het gewoon zo gekomen na KO toen ze wisten wat de oorzaak was konden we starten met IUI.
Weet jij de oorzaak waarom het niet lukt bij jullie?
Bij ons dus poging 1 IUI mislukt.Heb niet veel vertrouwen in de IUI in eigen cyclus.Heb dond. belafspraak met gyn of ik bij nr 3 IUI (mocht nr 2 dus mislukken) direct kan starten met hormonen aangezien slagingspercentages hierbij hoger liggen.
Normaal is het zo dat ze 3x zonder en dan 3x met hormonen doen.
Maar ik wil er toch voor pleiten aangezien ik endometriose heb en dit binnen een jaar weer terug is.We zijn nu al 4mnd verder na endo is weggehaald de tijd tikt dus wel bij ons.

Waarom krijg jij nu nog 2x een inwendige echo voor je start met IUI?Wat is daar de reden van dan als ik mag vragen?

gr suusje

Volgens mij is het overal anders he. Suusje: wat balen maar wel goed dat je weer door kunt kijken naar de volgende x. Volgens mij heb jij zoiets van: hoe sneller die eerste 3 voorbij zijn hoe beter ;-)

Wendy: spannend weer die laatste week, ik HAAT die week. Gelukkig ben ik de afgelopen 3 x wel wat relaxter geweest in die week. De maanden ervoor stond ik 10 x per dag in de wc om te checken en te voelen of mijn borsten al slap werden. Het gekke is dat mijn borsten de laatste drie keer ook minder pijn deden en zachter bleven. Ik heb voorzichtig de conclusie getrokken dat de hele korte cycli en de pijnlijke borsten met stress te maken hadden, wat ik de maanden ervoor veel meer had.

ik zit nu ook mijn tijd een beetje uit tot de eerste IUI. Ik ben pas in maart 2 jaar bezig, maar heb bij de arts gezegd januari. Bij ons houden ze voor onverklaarbare onvruchtbaarheid volgens mij ook ongeveer die twee jaar aan en zelfs 3 voor IVF. Wat duurt t allemaal lang he? Ik hoop ook rond januari aan de beurt te komen.

Sterkte weer meiden.
Wenser
(ronde 22, dag 13)

Hoi wenser,

Ja indd. ieder zh werkt weer anders.
Ja beetje positief blijven is wel goed toch.
Je had mij niet moeten zien op dag zelf van NOD toen was ik echt niet te genieten en dus heel erg teleurgesteld.
Een dag later gaat het dan altijd wel weer en begint teleurstelling weer plaats te maken voor hoop.

Mischien is er bij jullie geen IUI nodig en lukt het nog spontaan.Hoor je wel vaker hoor.
Gaan jullie wel gelijk dan starten met IUI met hormonen.Bij ons doen ze dit wel als je onverklaarbaar onvruchtbaar bent.
Ik heb vijandig baarmoederslijmvlies dus vandaar dat ze denken geen hormonen nodig te hebben,maar alleen het stukje te omzeilen.Nou laten we het maar hopen.

Pfffff wat een gedoe allemaal he.Ik kan mij nog zo kwaad maken om mensen die ongepland zwanger raken en mensen die er zo makkelijk over praten van wij nemen kinderen.Terwijl wij er alles voor over hebben dat het lukt.

Zo dat is er weer even uit hahaha.

Gr Suusje
(ronde 28, dag 4)

@suus
Ze wil gewoon mn ei in de gaten houden ze denkt dat we het hele eerste jaar ernaast hebben gezeten en we zijn nu vanaf maart al elke maand aan eht controleren, heb HSG gehad en KO, kwam neits uit, ik denk wel dat het de gyn wel een beetje tegenvalt dat het met hulp van inw echo ik nog niet zwanger ben, want ze zegt telkens het werkt je hebt er al eentje, maar ja daar koop je neits voor zoals we dat hier zeggen. Dus vandaar nog een paar maanden want zij heeft er nog alle vertrouwen in.
Oja en van je verhaaltje hierboven, moet je weten, toen ik zwanger was van mn dochter was het eigenlijk nog neit de bedoeling, klinkt raar, maar ik stopte met de pil om heel andere redenen, en we hadden wel altijd gezegd dat als ik zwanger ou worden zou de baby erg welkom zijn, maar dat het zo snel zou gaan hadden we geen erg in, dus wij hoorden eignelijk ook een beetje bij die groep waar je je kwaad om maakte, maar ik weet nu ook de heel andere kant van het zwanger worden of ja proberen zwanger te worden.
En ik wens dit gevoel echt niemand toe, elke maand weer onzeker maar dat hoef ik jullie neit te vertellen.

@ wenser, ind spannen, ik had bij mn eerste nergens last van dus ik weet neit wat ik zou moeten voelen als ik uberhaupt iets moet voelen, we zien eht wel, we gaan nergens meer van uit en wachten eht geduldig af. En met ene kleine gaat wel gemakkelijk want de tijd vliegt.

Gr WEndy

Nou volgens mij komt de ongi eraan, net op wc al wat donkerder afscheiding, dus ik schat zo dat we naar ronde 22 gaan. Vind het nu neit zo erg, omdat ik het nu nog niet verwacht had, dit is veel minder erg, niet dat het niet erg is dat de ongi eraan komt, maar de vorige keer was ik 4dgn overtijd. Dus we zien het wel, ik houd jullie op de hoogte.

Gr Wendy

he suus

wat gek, bij ons waren alle onderzoeken goed en ik mocht wel meteen met hormonen beginnen. op dag 3 puegon 50 voor aanmaak van mooie eitjes en dan 1x pregnyl spuiten voor timing van eisprong. het is toch allemaal anders want ik sprak vandaag een kennis die bij het zelfde zh loopt en zij is al 4 jaar bezig omdat ze van haar eigen geen eisprong heeft en is ook met hormonen bezig maar nog geen iui. zij weet ook niet waarom dat is.
ik zou gewoon op je kop gaan staan en echt vragen hoeveel hoger het percentage licht met hormonen.
ik heb er ook niet zoveel vertrouwen in maar probeer positief te blijven en te hopen dat ik 1 van de 10 vrouwen ben waar het wel bij lukt via iui.

groetjes kim

Hoi kim,

Nou ik vind het niet zo vreemd hoor,omdat bij jou dus alles "goed" is ben je onverklaarbaar onvruchtbaar en starten ze dan vaak gelijk met IUI-met bijstimulatie hormonen.
Bij mij is de oorzaak bekend (endometriose is weggehaald) en oorzaak die nu nog voor onvruchtbaarheid zorgt is vijandig baarmoederslijmvlies.
Ze gebruiken daarom in eerste instantie geen hormonen,omdat ze denken dat door alleen de baarmoedermond te omzeilen het voldoende is.
Ben zelf verpleegkundige en mijn partner ook dus weet wel hoe het eraan toe gaat en wat protocollen zijn in zh.

Wat er uit gesprek met ivf arts is gekomen is wel dat wij voor elkaar hebben gekregen dat wij bij 3de iui poging.hopelijk niet nodig)ik pregnyl ga gebruiken.Dit brengt de eisprong tot stand (waardoor het dus nauwkeuriger word en de spuit dus eigelijk de touwtjes in handen heeft.Dag na pregnyl krijg ik dan IUI.
Nu eerst dus nog een 2de poging in natuurlijke cyclus.
Dan 2pogingen met Pregnyl en mocht ik dan nog niet zwanger zijn hormonen,omdat de complicaties en kans op meerlingen dan aanwezig zijn.Dit heb ik liever ook niet.
Dus proberen we eerst maar dit.
Het was ieg een fijn gesprek en in ieder geval weer een andere tactiek op de planning.

Wendy@Balen dat je weer ongesteld bent geworden.Heeft het echt al doorgezet??

gr suusje

Terug
Bovenaan