schema vraag en ben in de war?

quote: adama schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-02-2009 11:04:13'));

hallo allemaal mijn baby word in 12 maart 6 maandenmijn schema is als volgt 7 uur fles 10 uur groente 3 theelepels 11 uur fles. 3 uur fles 7 uur fles en 23;00 laatste fles je mag toch de groente ook smoiddags gefen of is dat een regel smorgens gefen?en ik snap der geen bal van ze zeggen geen water gefen ook alsje pap geef   wat zal ik doen graag tips ben beetje in de war   en baby yogurt wanneer mag ik die gefen danoontje?. en gefen jullie ook water bij bij voedingen, alvast bedankt en als ze 6 maanden is hoe zou ik het dan doen ik geef geen fruit hapje graag reacties
alvast bedankt

Nou dat ziet er prima uit voor een kindje dat al bijna 6 maanden is! Als jullie er allebei tevreden mee zijn zou ik er niet te veel aan wijzigen.
In het begin is het slim om groente in de ochtend te geven omdat kinderen dan nog niet zo moe zijn, en meer zin hebben om andere dingen te proberen. En verder, als ze er last van hebben dan zijn ze een middagje huilerig, i.p.v. een nacht.

Vanaf 6 maanden mag je gewone yoghurt (eventueel aanlengen met een beetje water) geven. Je kunt nu ook beginnen met fruit, de eerste weken is het het handigste om op een dag OF fruit OF groente te geven, dus niet allebei. Over een week of 3 of 4 ga je dan allebei geven.

En geen water geven is nou eenmaal het officiele advies in Nederland.

quote: cicek81 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-03-2009 14:38:50'));

hallo dames

ik respecteer echt iedereen,
maar ik vind dat jij (dirksmama) alles op een rara manier typt echt zo van water MOET je niet doen is niet goed Diksap al helemaal niet,

ik vind van WEL, en geef Tarik rustig een paar lepeltjes water en als jij vind dat dat niet goed is dan doe jij dat toch niet!
maar dring het niet zo op.
ik heb ook een ouder kindje een dochtertje van 6 en die krijgt water maar ook ranja dubbelfris enz.
en zei kreeg ook water toen ze klein was en het gaat echt prima met haar,
wie ben jij om te zeggen dat water niet is, tuurlijk ik heb het ook niet over veel water maar een paar lepeltjes.

Adama ik geef ook cici bebe dat vind hij heerlijk, en soep nog niet.
groetjes mascha

Mascha, als je goed leest, zie je ook dat ik uitleg WAAROM iets minder goed is!
Iets dat trouwens ook door bijvoorbeeld de werelgezondheidsorganisatie geadviseerd wordt.

dirksmama van wege de klimaat zeggen ze geen water gefen sommige gefen sommige niet ze zeggen in de melk zit water in de flesvoeding enz,,, dat weet ik wel maar ik weet ook dat het van paar slokjes niks kan gebeuren ........

quote: adama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-03-2009 09:47:47'));

wat voor yoghurt dirksmama bedoel je nederlande volle yoghurt ?of danoontje yoghurt

Geen Danoontje, daar zit allerlei troep door.

Gewoon yoghurt, Hollandse volle of Turkse (die moet je wel een beetje met wat water verdunnen omdat het wat voller is dan Hollandse).

quote: adama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-03-2009 09:49:36'));

dirksmama ik geef de flesvoeding om 7; uur en de groente half 10 welke is nog goeie tijdstip denkje liefs adama

Ik denk dat je heel goed een uurtje na de groente een fles kunt geven. Misschien kun je de groente een beetje vroeger geven, als je je oudste naar school gebracht hebt?

quote: dirksmamma reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-03-2009 14:41:53'));

quote: adama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-03-2009 09:47:47'));

wat voor yoghurt dirksmama bedoel je nederlande volle yoghurt ?of danoontje yoghurt

Geen Danoontje, daar zit allerlei troep door.

Gewoon yoghurt, Hollandse volle of Turkse (die moet je wel een beetje met wat water verdunnen omdat het wat voller is dan Hollandse).

Ook de nederlandse volle yoghurt moet de eerste maand verdund worden met water hoor... een kwart water erbij ivm de niertjes.
Met 7 maand mag het onverdund gegeven worden maar dan niet meer dan 150 cc per dag...

Succes!!
groetjes Saskia

Terug
Bovenaan