schema vraag en ben in de war?

dirksmama hoe zo troep daar in zit toch vitamine erin of niet?maar tot mij   mening jij let opwat je kinderen eten he dat is goed van je .hoeveel maanden magik nl of turkse yoghurt gefen welke   maanden? mag dat?

quote: adama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-03-2009 17:56:30'));

dirksmama hoe zo troep daar in zit toch vitamine erin of niet?maar tot mij   mening jij let opwat je kinderen eten he dat is goed van je .hoeveel maanden magik nl of turkse yoghurt gefen welke   maanden? mag dat?

Vitamines zitten vooral in groente en fruit.
Danoontjes bevatten een heleboel dingen die helemaal niet nodig zijn, zoals smaakjes en luchtjes  (aroma's), verdikkingsmiddelen, suiker.

Kijk maar even, dit lijstje komt van Danone:

Ingrediënten:
afgeroomde melk, room, aardbei (9,6%), banaan-appel 9,6% (banaan 5,4%, appel 4,2%), appel-abrikoos 8,6% (appel 4,8%,abrikoos 3,8%), suiker (6,6% gemiddeld), maltodextrines, lactose, afgeroomde melkpoeder, plantaardige olie, verdikkingsmiddelen (gemodificeerd maïszetmeel, pectine, Johannesbroodpitmeel), maïszetmeel, natuurlijke aroma’s, geconcentreerd vlierbessensap en rode bietensap, zuurteregelaars (natriumcitraat, calciumcitraat, citroenzuur), aroma, vitamines (C,E), mineraal (ijzerpyrofosfaat), melkfermenten.

Dames dames dames... RELAX! Het is hier geen wedstrijd wie er gelijk heeft ;-)

We maken hier allemaal 'ruzie' en waarom eigenlijk??? Want, sorry Adama, ik weet dat je erg onzeker bent maar wat mij opvalt is dat je in de afgelopen maanden al minstens in 10 topics (misschien de andere moeders die al een paar maandje mee lezen ook opgevallen?) dezelfde vraag stelt. Namelijk of je je baby geen water moet geven. Iedere keer  geven 99% van de moeders op dit forum  en ook, zo zeg je zelf, het CB het advies: NEE dat is absoluut niet nodig.

Dit is absoluut niet bedoeld om jou te kwetsen, want je komt altijd ontzettend aardig over op dit forum  maar ik vraag me dan wel af waarom je steeds maar diezelfde vraag aan ons allemaal blijft stellen. Of je neemt de adviezen ter harte of niet, dat is helemaal jouw keuze. Maar het lijkt erop dat je het antwoord van die 99% niet wilt geloven.
Ik denk ook niet dat dit iets met cultuurverschil te maken heeft hoor. Het CB weet over het algemeen heel goed hoe het zit en als je geen vertrouwen in ze hebt ga er dan gewoon niet meer heen en volg je eigen gevoel. Maar vragen stellen en niet naar het antwoord luisteren heeft zowel daar als hier op dit forum geen zin. Dus doe gewoon wat je zelf goed dunkt!  Als ze in Turkije kindjes wel water geven (misschien vanwege de temperaturen daar?)  en hier niet... dat kan ik maar 1 conclusie trekken en dat is dat de meningen verdeeld zijn maar volgens mij worden in beide landen de kindjes gewoon gezond groot! Dus als jij meer vertrouwen hebt in de Turkse denkwijze dan doe je het toch gewoon op die manier?

Sorry, maar dit moest me even van het hart. Dit forum begint namelijk steeds meer op de Tweede Kamer te lijken... terwijl het toch een plekje zou moeten zijn voor ons allen waar we terecht kunnen met onze vragen, en meningen zonder meteen uitgejouwd te worden.

ik vraag de vraag zo veel keer want ik wil van vershillende mensen horen.en dat je zo erop reageert vindt ik belachelijk. iedereen magschrijfen hoe ze wil,wat ze wil ..ik volg ook me gevoel en de adviesen van andere mensen ik vraag het veel ik ben zo gewend als jij het leuk vindt dan vindt je het maar niet lek dat is jouw probleem alleen het valt jouw mee

ik luister naatuurlijk de cb ze weten beter en door de mensen in mijn omgeving raak ik in war ....ik discusieer met niemand hier in dit forum als ze mij kwetsen dan blijf ik ook niet stil op me stoel zitten.......

Wat ik al zei Adama, was absoluut niet om je te kwetsen. Ik vroeg me gewoon af waarom je het steeds maar blijft vragen... maar ik word niet goed begrepen laat maar, ik ga wel weg van dit forum want erger me voort enkel aan al die nutteloze discussies.
Succes met je kids! Je bent een prima moeder dus heb een beetje vertrouwen in jezelf, jij doet het net zo goed als ieder ander hier.

quote: Mvwtje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-03-2009 21:12:50'));

Wat ik al zei Adama, was absoluut niet om je te kwetsen. Ik vroeg me gewoon af waarom je het steeds maar blijft vragen... maar ik word niet goed begrepen laat maar, ik ga wel weg van dit forum want erger me voort enkel aan al die nutteloze discussies.
Succes met je kids! Je bent een prima moeder dus heb een beetje vertrouwen in jezelf, jij doet het net zo goed als ieder ander hier.

hey hoi,
Ik kan me je gevoel wel voorstellen hoor!
Ik wordt er ook wel eens een beetje moedeloos van... maar dan denk ik aan die kindjes die misschien op een gouden tip wachten die hun mama nodig heeft en dan reageer ik toch maar wel, want wie weet is mijn tip op dat moment die tip!

Zou het jammer vinden als je helemaal verdwijnt  door dit geneuzel...

Groetjes Saskia

en adama ik vroeg me eigenlijk precies hetzelfde af als mvtje...
Dat je onzeker bent is helemaal niet erg is alleen maar lastig voor jezelf denk ik
en ik vind het ook helemaal niet erg om  je hier en daar te steunen door te vertellen hoe ik het doe of denk dat jij het zou kunnen doen.
Maar mij valt het ook wel op dat je in verschillende topics toch weer op dezelfde vragen komt. en  ja dan vraag ik me ook wel eens af of onze adviezen wel overkomen.
Het is aan jou of je wel of niet wat met de adviezen doet, maar als 99% aangeeft dat je bijvoorbeeld links moet gaan en jij wacht tot iemand je het advies geeft om rechts te gaan omdat je dat liever horen wilt, dan heb je eigenlijk toch al besloten dat je rechts wilt gaan?
In het geval van het water waar Mvtje het over heeft, de meerderheid inclusief CB geeft je het advies het niet te doen omdat het niet nodig is. Dan zie ik vervolgens een topic dat je tot groot genoegen van je dochter toch water hebt gegeven, geen probleem denk ik dan. Jouw dochter en jij hebt het beste met haar voor, jij hebt een goed gevoel bij water geven dus dat is jouw keuze.
Het enige wat ik me dan afvraag is: waren daar nu zoveel topics voor nodig want uiteindelijk heb je je eigen besluit dan toch al genomen?
Ik denk dat mvtje dat ook bedoelde maar dat je het een beetje te zwaar hebt opgevat...

Ik denk ook echt dat je je niet gek moet laten maken door alle mensen die een   mening hebben over de verzorging van je dochter.
Zoals je al meermalen te horen hebt gekregen, je hebt al een zoontje grootgebracht dus je bent wel een goede moeder!
Ik denk wel dat mensen bemoeizuchtiger worden als ze het idee hebben dat je onzeker bent, meer omdat ze dan het gevoel hebben dat je te beïnvloeden bent, wat jou dan weer onzeker maakt en zo draai je in een kringetje rond, kop op vertrouw op jezelf!

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan