September 2019 Peuters

liesforum Gefeliciteerd met jullie zoontje Siem! Leuke naam. Wat fijn om te horen dat je zo'n goede bevalling hebt gehad. Ik hoor bij zoveel dat de 2e bevalling een stuk sneller gaat.... maar ik durf er niet teveel op te hopen bij mezelf alhoewel ik dat wel hoop natuurlijk hihi. Met welke termijn ben je nu bevallen?
Leuk om te lezen dat er zoveel andere mama's ook weer zwanger zijn en hoe ver. Ik ben zaterdag a.s. uitgerekend, ben zo benieuwd wanneer ze zich meldt. Tot nu toe geen enkel voorteken nog haha.
Moet zeggen dat ik het hier nog wel mee vind vallen met de terrible two's, wel wil ze aaalles zelf doen (wat soms niet lukt maar ze houdt vol en we mogen niet helpen, vermoeiend als je haast hebt oid haha) en begint ze echt te gillen als haar iets niet zint, haha. 
 
@Juffielies, ik heb het volgende op zn lijstje staan. Let wel, hij is een dino fan haha.

• Haba mijn eerste bordspel - Eerste boomgaard
• Smartgame Day & Night
• Klorofil de magische speelboom (duur maar wie weet is iemand gek genoeg ?)
• Electro wonderpen: ontdek de dino's
• Dino puzzels / boekjes / spelletjes
• wasbare zwemluier van Blabloom.com

En nog een aantal boeken:
• 10 overheerlijke meesters en juffen
• tiptoi pocketboek dino's
• tiptoi avonturen van Nijntje
 
@Liesforum: gefeliciteerd met Siem, wat een leuke naam (al ben ik natuurlijk een beetje bevooroordeeld haha)! Hoe gaat je herstel? 
Wij hebben het onderstaande lijstje voor Sint/Kerst (ook hier een dino fan en tegenwoordig gek op puzzelen):

Step van Decathlon
Douchedieren van Quut
Naamlampje van Maenmeisje 
Houten puzzels 
Boek Owen Davey - pop up dino's
Koekjesvormen dino's 
Spaarpot dino van de Hema
Warme pyjama
Leuke sokken 
Stokke badje XL (badderen met zn broertje is hier dikke pret)

Ik las trouwens even terug en zag dat sommige al over zijn naar een peuterbed. Wat leuk zeg! Wij hadden als experiment de zijkant van het ledikant eraf gehaald omdat er opeens minder werd geslapen en we dachten dat het misschien lag aan het "opgesloten" gevoel. Wat een drama. Hij was sowieso gewoon op de grond in slaap gevallen. Toen hadden we hem terug gelegd en na een uur lag hij weer op de grond. De hele nacht ging zo door met als gevolg een peuter die compleet overstuur was. Volgende ochtend zat de zijkant er weer in! Slechte slapen ging na 2 dagen over gelukkig. Ik denk dat we er hier nog niet aan toe zijn ;-). 
 
Hi meiden!
Iedereen al druk zo te lezen met de Sint? ☺️ Ik heb zelf ook al het nodige ingeslagen oa versiering bij de Hema. Lag er nu allemaal nog dus dacht neem het maar meteen mee, want als over een paar weken de baby er is komt het er ook niet van.
Ook heb ik daar alvast 2 kleine schoenkado’tjes gekocht: Sint raamstickers en vingerpoppetjes van de Sint.

Qua cadeaus proberen wij de 4 kado regel aan te houden; oftewel 1 kado wat ze graag wilt hebben, 1 kado wat ze nodig heeft, 1 kado om te dragen en 1 kado om te lezen.

Aangezien we het dit jaar 2x vieren en ze begin oktober met haar verjaardag ontzetten verwend is vond ik dit wel een goed idee.
Zo krijgt ze dus een nieuwe pyjama, een nieuwe tas, een cape om te verkleden (als in Superman, maar dan een leuke meisjesvariant). Verder heb ik nog een magneti-boek liggen in de kast, dus die gaat er ook bij.
 
Bedankt voor de tips! Ik ga ze eens allemaal googelen :)!
Hier druk bezig met een nieuwe kamer voor onze peuter. Hij heeft inmiddels al een paar nachten in het peuterbed met dekbed er op zitten en gaat goed.
Vond het wel een emotioneel momentje toen hij van de week zelf zijn bed in kroop en “welterusten” riep en zwaaide. Ohhh waar is mijn baby gebleven dacht ik??
Gelukkig groeit er weer zo’n nieuw klein mensje in m’n buik waar ik weer lekker voor kan zorgen dadelijk haha.. het zullen m’n hormonen wel zijn waar ik last van heb ;-)
 
Hormonen of niet, ze worden bizar snel groot. Hier geen grote stappen zoals een ander bed maar ik vind hem ook ineens zo groot worden. Steeds meer grappige nieuwe woorden en zinnetjes en op zijn eigen manier al zo bijdehand. Ik had echt nooit gedacht dat kids van net 2 al zo veel begrijpen en verbanden kunnen leggen, herinneringen hebben aan dingen die eerder gebeurd zijn en dat kunnen verwoorden etc.
Hier gaan we voor het eerst Sinterklaas vieren maar nog wel bescheiden. Op ons verzoek want anders gaan mijn schoonouders los ?
 
Terug
Bovenaan