Lastig hoor Liesforum en Mariekesep. Ik was bij nummer 1 al een controle freak dus hou mn hart vast voor nr 2 straks in februari. Maar dit keer zal ik eerder aan de bel trekken. Goed dat je dat doet!
@Anemoontje, die slaapwekker hebben wij ook echt de tijd moeten geven. Denk dat we hem nu zo'n 1,5 maand gebruiken. De eerste twee weken verdiende hij zo'n 5 stickers. Wekkertje stond ook op 06.00u. En hij krijgt een sticker als hij pas roept als t schaapje groen is. Dan gaat het vooral om de ochtend.
Het gebeurde dus wel dat hij snachts huilde en schreeuwde, maar (toevallig) om 05.55u wakker werd en om 06.00u pas riep. Dan stonden we te juichen bij zn bed en kreeg hij een sticker.
Het is dus niet dat hij snachts stil moest zijn voor de sticker, maar 's ochtends moet wachten zonder huilen.
Na een paar weken snapte hij de stickers beter, en ging hij automatisch snachts beter slapen. Omdat we konden verwijzen naar 'schaapje is nog rood, dus je moet slapen.'
Toevallig hebben we vannacht de nacht doorgehaald met meneer. Hij sliep steeds een half uur en begon dan te krijsen. Echt de hele nacht, we werden gek. Dus vanmorgen toen zn schaapje groen was en hij riep vroeg ik hem of hij een sticker verdiend had, maar hij gaf meteen toe: 'Nee sticker plakken, Occar huilen baah joot.' Haha oftewel, geen sticker plakken want ik moest huilen en t schaapje was rood.
Maar verder is t schaapje succesvol hoor, duurde alleen even.