September 2020 ❤

Rozenmeisje heerlijk zo'n opgeruimd huis hè! En wat een genot.. airco én een badje. Dat heb ik hier allebei niet dus ik sta regelmatig onder een lauwe douche, ook prima en verder hou ik me gewoon rustig. 
Qua kraambezoek... ik was er net een beetje minder panisch over aan het worden maar met het oplaaiende virus schiet ik weer terug. Ik was al begonnen met iedereen een beetje inmasseren dat wij het rustig aan willen doen met visite, de eerste week zo min mogelijk (dus alleen ouders) om zelf vooral ook even te kunnen wennen. De week erna broers/zussen en goede vrienden. Meer kan altijd als we ons tegen die tijd goed voelen natuurlijk. 
Daarbij vertel ik ook iedereen maar vast dat ik ermee stoei en neig naar niet de baby vasthouden. Ze kunnen het maar vast weten denk ik dan, en als het tijdens het bezoek dan wel goed voelt is dat alleen maar mooi meegenomen denk ik zo. Ik overleg straks ook even wat de kraamzorg als advies geeft. Maar ik volg jou dus helemaal :) 
Vind dat je ook best wel grenzen mag stellen aan bezoek dat bewust "de risico's" opzoekt. Als ze dat willen prima, maar dat kan dus wel gevolgen hebben voor het kraambezoek. Zitten jij en je partner daarover op 1 lijn? Qua vrienden / familie, dat is echt een persoonlijke keuze.. overleg wat voor jullie oké is.  

rozenmeisje
zojuist een telefoontje gehad met de definitieve datum 2 sept staat ie gepland . Spannend!! Ik had eigenlijk een voorkeur van een gynaecoloog maar waarschijnlijk gaat dit helaas niet lukken. Keuze 2 is ook een prima optie:)

Hier ook heel veel last van nesteldrang, al gaat dit met dit weer niet lukken :) 
vandaag te horen gekregen dat ik medisch ben. Als ik met 38 weken nog niet ben bevallen vanuit mezelf, dan word ik ingeleid.. 
spannend allemaal hoor! 
het inleiden gaat gebeuren tussen 28 augustus en 4 september. 

Ohh Kimmoe wat soannend om een datum te weten! En Sumi wat spannend om een ook een soort einddatum van je zwangerschap te weten!! Lijkt me ergens ook wel fijn (buiten het stukje medisch zijn natuurlijk!) maar dat is omdat ik van plannen houd ??
Bo-belle, fijn om te horen wat jullie plan ongeveer is. Mijn man staat er wel achter maar ik heb het idee dat hij het ook lastig vindt tegen zijn familie bespreekbaar te maken want dat stelt hij nu telkens uit. Zelf zegt hij dat het er gewoon niet van kwam.  Ik heb mijn familie ingemasseerd (haha goede woordkeuze) dus die van hem mag hij doen ?

Yess, sinds vandaag met verlof! Heb na 21 weken thuiswerken mijn laptop en alle werkspullen in mijn werktas gedaan en die op zolder opgeborgen, haha. Ik realiseer het me nog niet echt, dat ik pas weer in 2021 hoef te werken, zo gek!! 
Mbt kraambezoek en vasthouden: ik ben daar iets relaxter in geworden. Vond/vind het zwanger zijn met corona nog wel spannend (omdat er nog altijd niks bekend is over de gevolgen van corona infectie in de zwangerschap op je kindje) maar heb paar weken terug een scholing gevolg over corona en kraamperiode, voor medisch professionals, en daar was een kinderarts uit het WKZ die ook heeft verteld wat het risico nou is voor jonge baby's. Conclusie: hoe jonger, hoe minder risico. Er waren echt maar heel weinig besmettingen onder jonge kinderen en de kinderen die besmet waren en er zieker van werden (waarbij ziekenhuis nodig was) hadden allemaal al iets onder de leden of waren te vroeg geboren. Ik moet zeggen dat dat me wel echt gerustgesteld heeft. Volgens mij moet je bij zo'n kleintje banger zijn voor infectie met 'ordinaire'  influenza (griep) of het RS-virus, wat in het najaar ook vaker voorkomt, dan voor corona.
Dat wil niet zeggen dat ik baby van de ene naar de ander ga laten gaan, maar wij kiezen er waarschijnlijk voor om baby door de grootouders en de tantes (mijn zussen) te laten vasthouden, mits iedereen zich fatsoenlijk aan de regels houdt (en ze uberhaupt de baby willen vasthouden, het hoeft niet). Sowieso gaat mijn moeder ook oppassen als ik weer aan het werk ga (baby is dan 3 maanden) dus als we dan eerst mega strikt zijn en ze dan ineens een hele dag met hem heeft, voelt ook gek. Wij willen dan wel de 1,5 meter afstand blijven bewaren, we denken nog na over 1 knuffel toestaan als ze ons voor het eerst komen bezoeken, maar dat hangt heel erg af van de coronasituatie dan. 

Runbabyrun wat fijn dat je verlof hebt!! Heerlijk! Al aan het genieten of moet je er nog even inkomen? Ik was binnen een week al kwijt welke dag het was en nu, 2 weken later, kan ik me amper voorstellen dat al mijn collega's nog gewoon aan het werk zijn en alles daar doorgaat haha, lijkt zooo ver weg allemaal! 
Thnx voor de duidelijke uitleg mbt corona en baby's, zoiets vind ik wel fijn! Dat maakt me toch iets minder "bang" voor de baby met die mensen straks, voorzichtig wil ik evengoed wel blijven natuurlijk. En goed om te weten welke bijkomende zaken de baby kwetsbaarder maken.
RS virus wilde ik me ook nog wat meer in verdiepen, in mijn omgeving toch verschillende ziekenhuisgevallen hierdoor gezien, dus goed om van te voren een beetje te weten waar op te letten. Misschien doe ik een deze dagen nog wel een online cursus kinderziekten, zag die voorbij komen en ach ik heb de tijd ? 

Kimmoe en Sumi wat spannend dat jullie al (zo goed als) een datum hebben!
Runbabyrun Heerlijk he, verlof!! Geniet ervan! Binnenkort nog op vakantie toch?
Qua kraamvisite ben ik het eens met Runbabyrun. Alleen als iemand net uit het buitenland komt van vakantie, mag diegene wat ons betreft niet meteen langskomen.
Verder heb ik sinds afgelopen vrijdagmiddag verlof ? Echt heerlijk dit! Ben nu al af en toe kwijt welke dag het is ? Al voelt het nu ook wel echt alsof het ieder moment kan gaan gebeuren haha. En ik ben afgelopen zaterdag verrast met een kleine babyshower georganiseeerd door alle vrouwen van m'n vriend z'n familie. Vanwege Corona hadden ze maar geen familie van mijn kant/vriendinnen uitgenodigd. Geen vervelende babyshower spelletjes gelukkig, maar een heerlijke high tea gehad. ?
Hoe gaat met de rest? Houden jullie het wat uit in deze hitte?

Wat fijn runbabyrun en hnvd dat jullie nu ook verlof hebben! Kwam met dit weer niet verkeerd uit denk ik :) ben blij dat er iets koeler weer aan komt... vond het nu wel pittig worden omdat de nachten ook niet echt verkoeling gaven. Maarrrrr het "ergste" lijkt voorbij, heerlijk haha! 
Ben morgen 35 weken en de klachten vallen me verder alles mee gelukkig. Omdraaien in bed geeft soms flinke steken in mijn lies en als ik wakker word zijn mijn handen pijnlijk / licht gezwollen / slapen ze. Verder hobbel ik nog prima door de zwangerschap heen. 
Ik vind het zo spannend worden.. nog maar 5 weken te gaan! (Of 3 of 7 haha) en dan zit dat getrappel niet meer in mijn buik maar ligt ze er op...

Terug
Bovenaan