September 2020 ❤

Leuk deze update! Ben benieuwd straks naar alle bevallingen en namen ☺️ Alle situaties zijn nu al zo verschillend.. Hopelijk krijgen we allemaal gezonde kindjes! 

Rozenmeisje – 3 september (36 weken) – Jongen  – is al met verlof – wil graag bevallen: in het geboortecentrum..
Kimmoe – 16 september (33+6) – Jongen – gestopt met werken ivm lichamelijke klachten – geplande keizersnede
Runbabyrun – 28 september (32+1) – Jongen – vanaf 07-08 met verlof – wil graag poliklinisch bevallen  
Sumi – 10 september (34+5) – meisje – is al met verlof – wil graag poliklinisch bevallen ?
Lalana - 27 september (32+2) - meisje - verlof vanaf 14 aug - wil poliklinisch bevallen

Rozenmeisje, het was een "offline" cursus in Leusden, was maar 1 dagdeel met lekkere hapjes en dus goed te doen. Gewoon een relaxte dame die handige info geeft zonder heel zweverig te doen. Zo kon de man de info ook goed verwerken zeg maar ;) 
Mijn placenta ligt voor, dus ik voel voor op mijn buik amper wat. Maar nu ze is gedraaid steken haar sterke lichaamsdelen wat meer boven/naast de placenta uit haha! Vooral haar voeten en billen zijn nu goed te voelen :) ik zie nog geen voetjes (ze is dan ook wel echt een nachtdiertje dus ik doe maar geen licht aan wanneer ze los gaat) maar kan er wel af en toe bijna 1 vasthouden lijkt het wel. Bizar! 
Kimmoe, hier geen ervaring met een geplande keizersnede. Zal wel even omschakelen zijn voor je! Wel een vriendin die hem heeft gehad ivm stuit, en zij vond het een prima ervaring. Herstel was even pittig maar ging uiteindelijk ook snel. Hopelijk kan je er een beetje naartoe leven! 
Runbabyrun aaah lekker een keertje extra kijken :) altijd fijn! Zeker als je niks geks verwacht. Hopen dat er geen tussentijdse groeispurt is geweest en je gewoon kan genieten van de extra echo. 
Sumi, hè jeetje even spannend dus! Bij jou hoop ik dan weer wel dat er ineens nog een groeispurt is geweest! En anders, ook wel "fijn" dat je nu snel zekerheid hebt mbt het vervolgtraject. Kan me voorstellen dat dat ook rust gaat geven. 
Rozenmeisje – 3 september (36 weken) – Jongen  – is al met verlof – wil graag bevallen: in het geboortecentrum..
Kimmoe – 16 september (33+6) – Jongen – gestopt met werken ivm lichamelijke klachten – geplande keizersnede
Runbabyrun – 28 september (32+1) – Jongen – vanaf 07-08 met verlof – wil graag poliklinisch bevallen  
Sumi – 10 september (34+5) – meisje – is al met verlof – wil graag poliklinisch bevallen ?
Lalana – 27 september (32+2) – meisje – verlof vanaf 14 aug – wil poliklinisch bevallen
Bo-Belle - 18 september (33+5) - meisje - met verlof sinds 20 juli - poliklinisch bevallen, misschien in bad 

Bo-belle grappig om de overeenkomsten te lezen, ik voelde met periodes ook heel weinig en nu denk ik nog in vergelijking met wat ik soms hoor. Hier ook de placenta aan de voorkant en geen gekneusde ribben en pijn door het schoppen ? Wel heel grappig als ik op mijn rechter zij lig gaat mr. vaak liggen porren met die kleine voetjes van hem. Eerst voelde je dan een soort dreun maar nu voel ik soms echt een klein voetje door de huid heen haha ?
En een bad of baarkrukbevalling heb ik ook in mij geboorteplan staan. Mits het bad beschikbaar is. Ga eerst in het gewone bad proberen of ik het fijn vind en zo ja wordt het bevalbad opgezet (is het plan). Lees toevallig net vandaag bij de kraamzorg dat dit een toenemende trend is dus hopen dat niet teveel mensen dit op hetzelfde moment willen doen haha.. 

Lalana inderdaad spannend wanneer alle kindjes geboren gaan worden. En inderdaad hopelijk gaat alles goed bij iedereen.
Kimmoe jij weet dus gewoon al wanneer de kleine zal komen, mocht je het hier willen delen mag dat natuurlijk ?
Leuk om weer even een update te hebben wie nog hoe lang ongeveer mag, al kan het nog best dat het allemaal in een totaal andere volgorde gaat gebeuren haha..

Boldotje moest even naar de vorige pagina om het terug te zoeken maar zie dat je niet meer gereageerd hebt, hopelijk gaat alles goed met je! En is je zwangerschapsvergiftiging niet toegenomen. Al weet ik om eerlijk te zijn niet precies hoe dat in z'n werk gaat als je die eiwitten in je urine hebt. Bij een vriendin van me werd het kindje toen gehaald maar zij had HELLP dus weet niet of dat anders is. Iig veel succes!
Ik was heel blij dat ik gisteren bij de vlk gewoon naar huis mocht na 2x doorgestuurd te zijn. Nu elke week controle (en echo maar wie dat niet heeft: je ziet we weinig meer op dan ingezoomde lichaamsdelen dus je mist er niet veel aan haha).
Ben trouwens morgen pas 36 weken, had hem afgerond voor het overzicht maar zag dat iedereen erna heel netjes precies deed haha. Weer 2 mijlpalen bereikt, de laatste maand is ingegaan, minder dan 30 dagen: check, nog 4 weken gaat morgen in. Ik had er nog een maar die weet ik niet meer ?

Wat lekker veel berichtjes! Heb alles wel gelezen, maar even geen tijd om op iedereen te reageren. En pfoeh, wat een hitte he! Ik zit continu met m'n benen en handen omhoog om de zwellingen enigszins tegen te gaan ? Vandaag weer een controle gehad met groeiecho. Het geschatte gewicht is 2388 gram met een geschat geboortegewicht van 3300 gram. Niet te groot, niet te klein, maar heel gemiddeld dus?
Lalana – 27 september (32+2) – meisje – verlof vanaf 14 aug – wil poliklinisch bevallen
Bo-Belle – 18 september (33+5) – meisje – met verlof sinds 20 juli – poliklinisch bevallen, misschien in bad
Hnvd - 11 september (34+6) - jongen - verlof vanaf morgenmiddag ? - bevallen in het ziekenhuis (medisch)

Ik zet ze even op volgorde aangezien ik even lig te "rusten" en verder niks te doen heb ? 
Rozenmeisje – 3 september (36 weken) – Jongen  – is al met verlof – wil graag bevallen: in het geboortecentrum.
Hnvd – 11 september (34+6) – jongen – verlof vanaf morgenmiddag ? – bevallen in het ziekenhuis (medisch)

Bo-Belle – 18 september (33+5) – meisje – met verlof sinds 20 juli – poliklinisch bevallen, misschien in bad

Rozenmeisje ah ja dat klinkt echt precies hetzelfde haha! Hier beweegt ze ook het meest als ik op mijn zij lig, of in ieder geval, dan voel ik haar het best. Verder steekt haar bil nu een behoorlijk stuk uit (tegen mijn rib) en die schud ze ook regelmatig ;) kleine twerker is het! 
Ik ben vansaag precies 34 weken zwanger en ineens is de nesteldrang AAN. Ik was hiervoor al aan het opruimen maar word er nu gewoon een beetje paniekerig van, compleet idioot maarja. Dus ik ga er maar aan toe geven. Menig kastje is al gereorganiseerd, de eerste babywasjes zijn gedaan en nu maar lekker poetsen dan en de bevaltas inpakken (ik vind vluchtkoffer écht een stom woord).
Het besef kwam gister ineens dat ze zomaar over een week of 2 al kan komen.. bizar! Kan ook nog 8 weken duren natuurlijk maar... wauw, ineens zo snel! Terwijl ik van ons rijtje pas wat later aan de beurt ben haha. 
Zometeen de intake met de kraamzorg, kan ze mooi even meekijken naar ons bed en hoe ik die het best op klossen krijg... en verder blijf ik binnen vandaag met de gordijnen, deuren en ramen dicht. HEET HIER haha!

Haha Bo-belle, die nesteldrang, héél herkenbaar. Hier zijn ook alle kastjes en kamers intussen half zo leeg, manlief is al 2 keer met een volle aanhanger naar de stort geweest ? Kleertjes en dekentjes liggen gewassen in de kast en koffertje staat klaar. Het is zo gek om in de app te zien nog 3 weken en .. dagen. Hij kan in principe elk moment komen. En jij kunt ook eigenlijk gewoon eerder zijn dan ik ondanks je plek in de lijst. Spannend allemaal ☺️

Hitte hier nog altijd onder controle, airco boven (beste aankoop ever) wel continu aan. En gisteren tijdens het eten nog even in het zwembadje gaan liggen, had het zooo benauwd haha. Heerlijk, daarna is mijn temperatuur weer helemaal prima!
Weet niet zeker of ik het al gevraagd had (maar zit er toch een beetje mee vooral voor mijn schoonouders, heel stom want ik ga uiteindelijk toch doen wat voor mij goed voelt) maar wat willen jullie doen met de kraamvisite? Mijn/ ons plan is dus in het begin alleen de opa's en oma's en niet vasthouden, baby in het wiegje laten en na handen wassen eventueel wel aanraken. Vind het lastig dat de schoonouders enkele dagen voor de uitgerekende datum nog gewoon naar een groot feest gaan, en dan daarna wel verwachten op kraamvisite te kunnen komen als de baby er is. Wij kiezen bewust dit soort dingen niet te doen. En wat ik ook lastig vind is dat ik zijn broer en schoonzus zelden zie of spreek, laat je die dan toch eerder komen dan goede vriendinnen die je dagelijks spreekt gewoon omdat het zijn broer is? 

Terug
Bovenaan