Serieus jullie mening?.

quote: Lineke22 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-08-2006 21:19:58'));

Ik ben een meid van 23 en mijn vriend ik 35.
we kennen mekaar nu 2,5 maand.
en we zijn stapelgek op elkaar het klikt super.

We weten sinds kort dat ik zwanger ben.
ben nu 6 week heen.

we wonen nog niet samen we wonenen ongeveer 1 uur van mekaar vandaan.

nu weten het nog maar heel weinig mensen het maar we zullen wel heel veel comentaar krijgen.
mijn ouders willen dat ik arbortus doe.
omdat onze relatie geen goeie basis heeft voor het kindje en we moeten eerst mekaar beter leren kennen en leuke dingen doen enzo.

daar hebben ze gelijk in,
maar we willen er samen voor gaan en zijn tegen arbortus.

ik wil graag jullie mening.
gr lineke

wat zouden jullie doen?

Hey Lineke,

Ik ben zelf 24 jaar en mijn vriend is 40. We zijn nu 8 maanden bij elkaar en ik ben al ruim 24 weken zwanger. (Bijna 6 maanden) Ik ben dus ook vrij snel bewust zwanger geworden. Als je zeker bent van iemand maakt het niet uit hoelang je bij elkaar bent, maar hoe de kwaliteit van je relatie is. Er zijn ook genoeg relaties die na een aantal jaar fout gaan, dus dan zou je nooit aan kinderen kunnen beginnen.

Ik zou het dus ook absoluut niet weg laten halen.

Heel veel sterkte de komende tijd, want je kunt nog een hoop commentaar verwachten kan ik je uit ervaring vertellen.

groetjes Danique
24w1d

hai lineke

ik kon mijn vriend krap aan een maand en toen werd ik zwanger.
bij ons konden de ogen ook niet groter,maar we zijn alletwee oud en wijs genoeg om aan te voelen of het goed is.
ik zou zeggen geniet van je zwangerschap en laat andere voor wat ze zijn op den duur zullen ze het vast en zeker gaan accepteren.
jullie zijn oud en wijs genoeg.

sterkte
liefs babyboom 21 weken +5 dagen

hoi hoi

ga op je iegen gevoel af....

mijn ouders kenden elkaar ook nog maar een half jaar toen mijn moeder
op haar 17de zwanger was...
ze zijn bijna 28 jaar gelukkig getrouwd en hebbben 6 kinderen en 2 klein kinderen.

wat ik hier mee wil zeggen, het zegt niet altijd wat over hoe lang je bij elkaar bent!
en wat een voorgangster al zei als je nu 2 maand of 40 jaar bij elkaar bent,
het kan altijd verkeerd gaan.

dus meid volg je eigen gevoel!!!

xxxtam80

Hai,

Mijn vriend en ik hebben elkaar vorig jaar juni leren kennen. In juli werd ik zwanger en 28 april is Isolde geboren. En 1 september gaan we trouwen.
We zijn nog steeds supergelukkig samen.
Laat iedereen lekker kletsen! Je leert meteen je echte vrienden kennen. Mijn ouders hebben gelukkig nooit gezegd dat ik abortus moest laten plegen.Ik vind het ook heel erg dat ze je dat proberen op te leggen! Je bent volwassen. En je vriend ook.
Mijn vriend en ik schelen 6,5 jaar. Ik was 24 toen ik hem leerde kennen. Wij wilden bewust een kind hebben. Tja soms weet je gewoon dat je voor elkaar gemaakt bent.
En gezien jullie leeftijdsverschil vind ik het ook niet vreemd dat jullie snel een kind willen. Vergeet niet: je hoeft je nooit voor deze keuze tegenover iemand te verantwoorden!
Je ouders draaien wel bij. Als ze eenmaal opa en oma zijn lopen ze vast met jullie kindje weg. Die van mij iig wel!
Meid geniet van je leven! Ook relaties van 10 jaar gaan nog stuk. Er is nooit een garrantie. Als jullie er beiden voor willen gaan dan ga je er beiden voor! Klaar uit niemand die daar wat over te zeggen heeft.

Heel veel sterkte en een fijne zwangerschap!

groetjes,
Wietske

Natuurlijk moet je je eigen gevoel volgen! Maar bedenk ook dat je nu wel onder invloed bent van een een flinke hoeveelheid hormonen, zowel van de verliefdheid op je vriend als van de zwangerschap. En die hebben wel heel veel invloed op je gevoel. Ik kan je alleen maar adviseren om een aantal dingen toch rationeel te benaderen. Bijvoorbeeld: hoe gaan we het financieel oplossen? Ik weet niet of je werkt, maar hoe wil je dat straks gaan doen? Waar wil je gaan wonen?

Misschien is het handig om hem al op heel korte termijn (voordat de eerste drie maanden voorbij zijn) de vrucht te laten erkennen en de juridische stappen die nodig zijn alvast te nemen. Dan weet je direct wat er op jullie afkomt. Mocht hij daarvoor terugdeinzen, dan zegt dat iets over zijn houding ten opzichte van de zwangerschap en weet je nu alvast wat je straks mogelijk aan hem hebt en wat er mogelijk nog op je af gaat komen.

Heel veel sterkte!

Groetjes,
Tamara

een lastige situatie en ook erg jammer dat je ouders er niet achter staan, je kunt hun steun juist goed gebruiken.. ik zou je hart volgen als ik jullie was, het is van jullie samen en een baby is juist iets unieks wat je niet zomaar even weg doet. het is geen trui die je in kan ruilen met je bonnetje..

ik ben nu zelf 30wk zwanger en mijn vriend en ik zijn nu 9maanden bij elkaar.   ik was dus ook met 2maanden zwanger. ik ben bewust gestopt met de pil, maar hadden niet verwacht dat het zo snel raak zou zijn.. wij wilden al samenwonen en zijn heel gelukkig met elkaar.

jullie geluk staat voorop, je relatie zou misschien anders zijn als je pas na paar jaar kinderen had gekregen. maar ook dan kun je nog uit elkaar gaan.

volg je hart meis!

heel veel sterkte ermee en laat eens horen hoe het verder is gegaan.

liefs,

francisca

Wat maakt het uit wat wij, wildevreemde forumgangers, ervan vinden? Het is de beslissing van jou en van je vriend. Ik wens je heel veel sterkte bij het maken van deze moeilijke beslissing. Probeer een beslissing met je hart èn met je verstand te maken en àls je eenmaal een beslissing hebt genomen, sta er dan voor de volle 100% achter, ga niet meer twijfelen achteraf, blijf bij die ene beslissing. In ieder geval veel geluk met je nieuwe vriend en wie weet ook met jullie kindje. Sterkte meid!

meid, volg je hartje! het is jouw leven!

laat die mensen maar kletsen, in Nederland heeft iedereen snel commentaar als je niet aan de standaard voldoet, dat is jammer, want naar je gevoel leven zou de wereld zoveel mooier maken.

welkom in de wereld van de ongevraagde adviezen! (dat is wat ik merk sinds ik zwanger ben... erg jammer)

wij kenden elkaar ook nog niet zo lang, mensen snappen dat niet joh, maar het belangrijkste is dat jij het snapt en je vriend het snapt!

weet je dat iemand mij zelfs vroeg of ik wel wist dat een baby geld kost.... nou vraag ik je! (zeker als je weet wat mijn beroep is... en je bedenkt dat degene die het zei nog geen nagel heeft om aan zijn kont te krabben, ik kan er nog woest om worden)

maar goed, genoeg over mij, meid: volg je hart, als jullie dat kindje willen komt het gewoon, heel simpel! jij kijkt dan straks in de stralende toet van die kleine, en de rest zit zich dan nog lekker druk te maken om niks, laat maar gaan, ze zijn natuurlijk bezorgd, maar daarom moet jij je nog niet laten beïnvloeden!

Terug
Bovenaan