Serieus jullie mening?.

Wat een lieve reacties.

Bedankt meiden  bedankt voor jullie mening.
heeft mij echt goed gedaan.
we gaan voor ons kleintje en we weten dat we er samen wel uitkomen.
en dat we met ze 3en heel erg gelukkig zullen worden.
en het zal niet atlijd makkelijk zijn maar dat hou je in elke relatie.

ik hou jullie op de hoogte.

liefs Lineke.
nogmaals bedankt voor de lieve reacties.
6wk4d.

Moeilijke situatie. Maar ik kan je alleen het advies geven je hart te volgen om de juiste keuze te maken. Een ander kan veel en heel hard dingen roepen , maar je moet er uiteindelijk zelf achter staan. Je bent oud (en waarschijnlijk ook wijs) genoeg om je eigen keuze te maken onafhankelijk van je ouders / vrienden ed.
Om van echte liefde te kunnen spreken in jullie relatie is te vroeg , veel te vroeg maar dat hoeft niet per definitie te beteken dat jullie relatie gedoemd is te mislukken.
Misschien kun je een contact opnemen met vbok (www.vbok.nl) zij kunnen samen met jou / jullie de situatie bekijken om daaruit de beste keuze te halen voor je.

Heel veel succes en sterkte.

Groet Xanthe

hoi,

ik wil even ingaan op het volgende:

Moeilijke situatie. Maar ik kan je alleen het advies geven je hart te volgen om de juiste keuze te maken. Een ander kan veel en heel hard dingen roepen , maar je moet er uiteindelijk zelf achter staan. Je bent oud (en waarschijnlijk ook wijs) genoeg om je eigen keuze te maken onafhankelijk van je ouders / vrienden ed.
Om van echte liefde te kunnen spreken in jullie relatie is te vroeg , veel te vroeg maar dat hoeft niet per definitie te beteken dat jullie relatie gedoemd is te mislukken.
Misschien kun je een contact opnemen met vbok (www.vbok.nl) zij kunnen samen met jou / jullie de situatie bekijken om daaruit de beste keuze te halen voor je.

Xanthe: waarom is het geen echte liefde, vind dat jij daar niks over kan zeggen. mijn vriend en ik houden al vanaf het begin van elkaar en dit is echt liefde.. iedereen voelt het op een andere manier!

wat xanthe zei over hier kun je nog niet spreken over echte  liefde.
kun je idd niet over oordelen.
ik geef cisgirl helemaal gelijk.
bij ons is er zeker heel veel liefde in onze korte relatie.
daarom weten we ook dat we kindje willen houden wij gaan hem of haar heel veel liefde   geven.

xanthe nog wel bedankt voor je reactie hoor.
 lineke

Ik bedoelde het ook absoluut niet verkeerd , maar imo is echte liefde iets dat groeit met de jaren en niet in 2,5 maand. Dan is de liefde een verliefdheid die nog vele testen moet ondergaan. Een zwangerschap is een voorbeeld van zo'n test. Er zal enorm veel veranderen.
Maar goed dat is dus mijn mening , jullie mening staat hier lijnrecht tegenover , jullie goed recht.

Groet Xanthe

Ik ben het met Xanthe eens dat liefde moet groeien, maar hoe vaak blijkt niet dat na jaren echte liefde ook voorbij gaat.

Wanneer is de tijd rijp voor een kindje, hoe lang moet je elkaar kennen.
Hoe vaak gebeurt het niet dat men na jaren een eerste kindje krijgt en dat dan kort daarna alsnog één van de twee ouders opstapt, terwijl ouders die elkaar net kenden jaren en jaren gelukkig samen blijven.

het zal niet makkelijk worden, aan een relatie moet je keihard werken en dan nog beloofd het niets over hoe de dingen uiteindelijk lopen.

Als jij er voor wil gaan, dan moet je dat gewoon doen, ook al zijn je omstandigehden niet ideaal.

Miep

Volg alsjeblieft je eigen gevoel, want abortus is niet iets waar je licht over moet denken. Ik ken zoveel mensen die abortus hebben gedaan en die zeggen dat het echt de juiste beslissing was op dat moment, maar er later toch spijt van hebben gekregen. Het is jouw lichaam en jouw beslissing. Zelfs als jouw vriend voor abortus is is het nog steeds jouw lichaam en vind ik ook jouw beslissing. Je ouders willen vast het beste voor je, maar jij weet zelf het beste wat voor jou het beste is. Sterkte! Zwanger zijn is heel speciaal en geniet ervan als je ervoor kiest het kindje te houden. Je omgeving trekt wel bij, wees maar niet bang.

Idd. of je nu 2 maanden , 1 jaar , 5 jaar , 10 jaar of 50 jaar samen bent het zegt niks over je gevoelens voor een ander in de toekomst. Tijd is relatief en je weet tegenwoordig nooit hoelang je samen blijft. Daar waar vroeger tot de dood ons scheid echt tot de dood ons scheid was , weet je tegenwoordig niet hoelang je samen zult blijven. Een relatie is vechten voor elkaar , werken aan jullie idealen en meestal gebeurd dat in eerste instantie samen en als je dan denkt dat die basis in orde is komt er soms een kindje bij (of meer) maar dan nog kan het zijn dat je ineens uit elkaar gaat , een kind brengt grote veranderingen met zich mee , vooral voor mannen die ineens van de 1e plek af geduwt worden en op de 2e plek gezet worden door zo'n kleintje.
Zo heb ik ondertussen al ruim 10 jaar een relatie , stopte met de pil toen we net 2 maanden samen waren , maar het heeft lang op zich laten wachten eer ik zwanger werd.
Maar vrienden van ons waren ook 10 jaar samen , zij werd uiteindelijk zwanger en na de geboorte zijn ze uit elkaar gegaan , kindje is nu bijna 2 jaar.
Het zegt dus idd. niks.
En al zou de relatie uiteindelijk stuk lopen , de liefde voor je kind blijft volgens mij altijd bestaan omdat deze onvoorwaardelijk is.

Groet Xanthe

Terug
Bovenaan