Sinds mei bezig (deel 2)

Ha meiden!

@tessara, ik kan me het wel voorstellen dat je niet met dat bericht aan wil komen maar als je over 2 maanden daar begint en je zou nu zwanger zijn dan krijg je waarschijnlijk pas met 11 weken een echo en dan hoef je het natuurlijk nog niet gelijk te vertellen. Zeker niet als je een proefperiode hebt. Als je proefperiode voorbij is en je hebt een vast contract kunnen ze je niet ontslaan omdat je zwanger bent dus dan zit je goed! En je zeurt helemaal niet hoor, het forum is toch om je ei kwijt te kunnen dus komt goed!

@angel, goed om te horen dat alles goed is. Het lijkt mij ook zo raar om een inwendige echo te krijgen. Deed het pijn of was het meer de schaamte tegenover de arts? Ik krijg er ook 1 op 27/10. Even afwachten wanneer je nu weer ongesteld wordt.

Ik heb gisteren de dokter gebeld en een afspraak gemaakt. Aangezien mijn dokter ook gelijk echoscopist is kan ik bij hem terecht dus dat is wel fijn. Mijn ouders hebben een kindje gehad met osteogenesis imperfecta moeilijke naam maar het komt er op neer dat je broze botten hebt. Zij had bij de geboorte bijna al haar botjes gebroken en is na 6 weken overleden. Na mij hebben ze ook nog een jongetje gehad met een waterhoofd. Die was met 26 weken zwangerschap overleden in de baarmoeder en daar moest ze nog van bevallen. Al met al een heleboel ellende. Wij zijn ook bij het Erasmus medisch centrum geweest voor dna onderzoek enz. Gelukkig blijken bovenstaande afwijkingen in ons geval waarschijnlijk niet erfelijk maar ze houden een slag om de arm. Vandaar dat ik dus voor een vroege echo moet en eigenlijk vind ik dat ook wel fijn dan hoef je niet meer zo lang te wachten. Ik moet 27 oktober voor een inwendige echo. Als het goed is kunnen ze dan al zien of het hartje klopt en of het goed is ingenesteld enz. Ik ben erg benieuwd!!!

Tot snel.

Groetjes Susie

@susie: het is meer de schaamte inderdaad...pijn deed het niet..voelt wel raar...ze doen een soort van ronde staaf met een condoom (haha het is net een penis...) in het begin van je baarmoeder...de gynacoloog zat gewoon te kletsen over wat hij zag..voor hem is het natuurlijk heel gewoon en dagelijkse zaak...ik zat er met rode blosjes op mijn wanger en mijn benen wijd..pff..maar goed, zodra het klaar is ben je het ook wel vergeten dat je er zo met je benen open hebt gelegen!
Spannen dus voor je dat ze op de afwijkingen gaan onderzoeken...hoe je het beschrijft is het gewoon een 'standaard' controle als het bij familie is voorgekomen..of lees ik dat verkeerd?

@iedereen: morgenvroeg ga ik weer naar de dokter...mijn bloedverlies is nu voor de derde dag over...denk dat de dokter nu dan een uitstrijkje gaat maken..en wie weet schrijft hij direct medicatie voor! Ben benieuwd....

@bubbles: hoe is het nu? Ben je er van bijgekomen dat je weer ongesteld bent geworden? Je cyclus was nu korter toch?
Nu dus afwachten hoe dat de volgende maand is!

xxx

He Dames,

Het forum doet een beetje vreemd. Elke keer als ik iets typ, is mijn tekst weg. Poging 3 dan maar.

@Tessara Je zeurt helemaal niet! Als je ergens mee zit dan moet je dat gewoon vertellen. Zoals Susie al zei is de 1e echo rond 11 weken en als je een vast contract hebt, dan heb je idd ontslag bescherming. Je moet het misschien ook van de andere kant zien. Zij nemen een dame aan die in een leeftijd zit dat ze wel eens zwanger zou kunnen raken. Dus als ze een beetje nadenken dan weten ze dat die kans erg groot is. Als je er echt mee zit en je bent deze ronde nog niet zwanger dan kan je er natuurlijk in de volgende ronde op letten dat je niet bij je eisprong klust.
Wel spannende dagen voor je.

@Angel Wat fijn dat alles goed is. Haha ik moet wel lachen om je verhaal van die staaf met condoom. Ik zou me denk ik ook erg schamen, terwijl dat helemaal niet nodig is. Het moet wel een fijn gevoel zijn om te weten dat er niets aan de hand is.
Ik heb er maar een avond van gebaald dat ik ongi was geworden. Ik denk maar zo, nieuwe ronde nieuwe kansen. Deze cyclus was idd korter, 29 dgn. Beetje onregelmatig, ik heb dus maar weer nieuwe ovu testen besteld. Leuke foto trouwens van jou en je vriend. Ik stuur binnenkort ook wat op, maar mijn agenda staat vol tot maandag, dus het kan even duren. Bedankt voor de tips!

@Susie Dat is snel, je 1e echo. Spannend zeg, zeker met de het verleden van je ouders. Ik hoop dat alles goed is, maar ga daar natuurlijk van uit.

groetjes

He Dames,

Het forum doet een beetje vreemd. Elke keer als ik iets typ, is mijn tekst weg. Poging 3 dan maar.

@Tessara Je zeurt helemaal niet! Als je ergens mee zit dan moet je dat gewoon vertellen. Zoals Susie al zei is de 1e echo rond 11 weken en als je een vast contract hebt, dan heb je idd ontslag bescherming. Je moet het misschien ook van de andere kant zien. Zij nemen een dame aan die in een leeftijd zit dat ze wel eens zwanger zou kunnen raken. Dus als ze een beetje nadenken dan weten ze dat die kans erg groot is. Als je er echt mee zit en je bent deze ronde nog niet zwanger dan kan je er natuurlijk in de volgende ronde op letten dat je niet bij je eisprong klust.
Wel spannende dagen voor je.

@Angel Wat fijn dat alles goed is. Haha ik moet wel lachen om je verhaal van die staaf met condoom. Ik zou me denk ik ook erg schamen, terwijl dat helemaal niet nodig is. Het moet wel een fijn gevoel zijn om te weten dat er niets aan de hand is.
Ik heb er maar een avond van gebaald dat ik ongi was geworden. Ik denk maar zo, nieuwe ronde nieuwe kansen. Deze cyclus was idd korter, 29 dgn. Beetje onregelmatig, ik heb dus maar weer nieuwe ovu testen besteld. Leuke foto trouwens van jou en je vriend. Ik stuur binnenkort ook wat op, maar mijn agenda staat vol tot maandag, dus het kan even duren. Bedankt voor de tips!

@Susie Dat is snel, je 1e echo. Spannend zeg, zeker met de het verleden van je ouders. Ik hoop dat alles goed is, maar ga daar natuurlijk van uit.

groetjes

Hallo dames,

Nou vanochtend een vroege zwangerschapstest gedaan en was negatief. Dus waarschijnlijk wordt ik dit weekend wel ongesteld. Dit weekend zijn we een weekend weg.
Teleurstelling overtreft toch wel de opluchting. De opluchting dat het deze maand niet zo goed uitkwam. Volgende maand zou het minder erg zijn, want dan werk ik er al een paar weken als ik het moet vertellen.
Dus vol goede moed er deze maand weer tegen aan. Nogmaals sorry over mijn gezeur hierover, over dat het niet goed uitkwam.
Ik ben toch wel erg teleurgesteld - en een beetje bezorgd - dat het deze maand al weer niet is gelukt. Misschien moeten we toch maar onze levensstijl (roken,drinken) aan gaan passen.
Maar eerst dit weekend met het werk op pad (komen veel borrels bij).
Hebben jullie dat ook? Dat gevoel van - zijn we uberhaubt wel vruchtbaar?
Vind het wel raar dat het deze maand niet is gelukt - er van uitgaande dat ik ongesteld wordt. Had zulke rare verschijnselen....dingen die helemaal niet bij mij pasten. Misschien moet ik toch maar een keer naar de dokter.

Groetjes

@ Angel, fijn dat alles goed is, hopelijk gaat het ook goed met het uitstrijkje.
@ Susie, succes bij de gyn, hoop dat alles goed is!
Wel leuk zo'n eerste bezoek lijkt mij, nu is alles echt!
@ Bubbles, jammer dat het deze keer niet gelukt is. Ach, nu is het volgende maand weer een wedstrijdje tussen ons. Wie is er eerst? ;-)
Ik ga er weer helemaal voor!

Waar is trouwens mama2be gebleven? Normaal elke dag een berichtje van haar. Hoop dat ze niet ziek is ofzo.

Groetjes

Ha meiden!

Even kort vanaf mijn werk. Tessara wat balen dat je waarschijnlijk niet zwanger bent maar aan de andere kant misschien heeft het zo moeten zijn door je werk. Ik hoop zo dat jullie volgende maand allemaal goed nieuws hebben.

Mama2be is een midweekje weg dus ik denk dat ze zaterdag wel weer op het forum aanwezig is.

Groetjes Susie

@iedereen: vandaag weer naar de dokter geweest...aangezien de echo goed was, ging de dokter ervan uit dat het uitstrijkje ook niks zou aangeven maar wou het toch voor de zekerheid doen..hem gevraagd waar het voor was, ze kijken naar kankercellen...aangezien mijn bloeding alweer paar dagen over is denkt hij ook niet dat dit het is...over 10 dgn is de uitslag...we hebben afgesproken dat we even kijken of ik ongesteld word 12 oktober en als het weer onregelmatig is word ik doorverwezen naar de gynacoloog en ga ik vanuit daar verder met zwanger worden...Ik denk dat ze daar dan tips gaan geven (zoals temparaturen etc)....
Ook gaan ze dan kijken naar mijn vruchtbaarheid...
Wat betreft de medicatie waar ik het over had....dit gaf hij aan voor ik en mijn vriend duidelijk maakten dat we het liefst z.sm. zwanger wouden worden...hij vertelde dat het zwanger worden door de medicatie nog moeilijker word dus niet handig was voor ons....

@tessara: jammer dat je ong bent geworden maar zoals susie zei dat het miss zo had moeten zijn! En je gevoel over vruchtbaarheid herken ik! Aangezien ik straks misschien doorverwezen word naar de gynacoloog hebben wij besloten om vanaf zondag (haha tjah weekend nog verjaardagen!) te stoppen met roken...want als we naar gynacoloog gaan en hij weet dat we nog roken zegt hij toch stop daar dan eerst maar eens mee....alcohol drink ik amper...
En tjah, het is heel normaal dat je er een half jaar/jaar over doet om zwanger te worden...maar goed, als je het niet lekker zit kun je altjid naar de dokter gaan...misschien heb je net zo'n arts als mij die dan wil dat je een echo gaat doen om te kijken of alles oke is...heb je een normale cyclus?
Enne geen excuses he...nogmaals, daar is de forum voor (vooral deze!)

@susie: voel je al wat meer? Misselijkheid, veel plassen? lijkt me erg apart om het allemaal te ervaren/voelen!

@bubbles. thnx w.b. reactie foto van mij en mijn vriend! Haha ja anders kon ik het niet vertellen over die onderzoek..het was gewoon echt een staaf met condoom haha...kan er nu wel om lachen! Vanmorgen uitstrijkje...dat is wel wat gevoeliger..ze doen dan een eendenbek in je baarmoeder en schuiven deze dan open....heel raar gevoel..dan gaan ze met een staafje langs de baarmoederwand..
Mijn nicht gaf trouwens de tip: als je cyclus soms wat veranderd en je bezig bent(of wilt gaan) met ovulatietesten dat je dan een paar dagen van te voren al gaat testen...bijv mijn cyclus was 31 dgn..op dag 14 moest ik beginnen met testen, en door dan bijv al op dag 11 te beginnen pak je altijd je eisprong (mocht de cyclus ineens weer wat korter zijn of langer dan de vorige maand)....deze tip ga ik deze maand eens proberen!

Dames tot snel!

Terug
Bovenaan