@iedereen: Vandaag naar de gyn geweest..het was een soort echo spreekuur...je komt binnen, krijgt een echo en gelijk uitslag en dan kun je weer gaan...en ALLES WAS GOED!! niks aan de hand...
niet zwanger (helaas helaas...dus op naar de volgende maand) nu moet ik met dit papiertje (waar op staat wat allemaal goed was) naar de dokter. Waarschijnlijk gaat hij dan een uitstrijkje doen (dit had hij gezegd als er niks uit de echo zou komen) komt daar niks uit dan krijg ik die medicatie...Morgenvroeg ga ik bellen voor een afspraak..en dan gelijk vragen hoe ik nu mijn cyclus moet gaan rekenen etc! maar goed, fijn gevoel te weten dat alles goed is...
Raar trouwens zo'n echo..je ziet alles zitten..erg raar om met je benen wijd voor een man te zitten die met een buisje je baarmoeder 'indringt' en er rond uit bij zit te kletsen alsof het iets dagelijk is (haha ja voor hem wel!)
@susie: zeker door blijven praten over je zwangerschap...ik vind het juist leuk om alles te weten..als je nou een 'onbekende' was hier op de forum zou ik wel zoiets hebben van ga even naar de forum zwanger zijn zeg! Maar bij jou (en de rest) natuurlijk...juist fijn om elkaar ervaringen etc te delen...
Welke erfelijke afwijkingen? Zie je er tegenop?
Snap het dat je bang bent voor een miskraam..mijn collega/vriendin had dit ook..volgens mij is dat gewoon iets wat bij de vrouw hoort..zij had telkens als ze ook maar iets voelde dat ze gelijk naar de wc ging om te kijken of het geen bloedverlies ofzo was..maar echt, als je een miskraam hebt dan voel je dat echt wel...dat moet zoiets 'apart' zijn/aanvoelen!
@tessara: snap je gevoel..ik heb ook een sollicitatie gehad in eind mei (net toen ik gestopt was met de pil)....ik zat ook gelijk van maar wat als ik nou zwanger ben..dat kan toch niet...uiteindelijk vond ik de baan niet bij me passen..maar weet je..niemand weet dat je er mee bezig bent...en tjah...mocht je wel snel zwanger worden...dan tjah zeg je toch gewoon dat je niet had verwacht dat het zo snel zou gaan...dat het 'zomaar' ineens al kwam...echt hoor...ik zou me er niet te druk over maken...heb je ook een proeftijd bij je nieuwe baan? Daar was ik namelijk wel bang voor..ik had een proeftijd van 2 maand...ik had me toen al voorgenomen (haha hoezo vooruitplannen..) dat als ik wel zwanger zou worden in mijn proeftijd, ik had erna pas zou vertellen...want straks zeggen ze ineens in die proeftijd van sorry maar je bevalt ons niet...
En voor het zelfde geld duurt het nog wat langer voor je (en wij) zwanger worden..dan is er helemaal niks aan de hand!
@iedereen: oh ja zat bij de gynacoloog, lag een boekje over zwanger worden...hihi leuke weetjes:
- als je eitje bevrucht is tijdens je eisprong, duurt het 9 dagen voordat je 'klachten' voelt als misselijkheid...is het eitje niet bevrucht gaat na 9 dagen deze dalen en komt daarna de ongesteldheid..handig om te weten...stel je voelt na 9 dagen na de eisprong ineens misselijkheid...tjah kans groot dat je zwanger bent!
- als je voor het gebruik van de pil een onregelmatig cyclus hebt, is de kans erg groot dat deze weer onregelmatig is als je met de pil (of andere anti-conceptiemiddelen) stopt..
- sauna en met de laptop op schoot zitten is slecht voor de zaad van de man...ze worden dan te warm (haha, tjah dat weetje heb ik nou eenmaal ook gelezen).
- als je stopt met het gebruik van anticonceptie middelen kan het maanden (!!!) duren voordat je cylus goed op orde is...duur je cyclus 6 week of langer is de kans groot dat je erg weinig eisprongen hebt..(niet elke cyclus dus)
Dus meiden, we moeten gewoon geduld hebben...pff moeilijk!!!
hmm meer weetjes weet ik zo niet..vond het in ieder geval wel erg grappig te lezen..wie weet schieten me er later nog weer wat te binnen!
Nou ik stop, volgens mij is dit het langste verhaal wat ik ooit heb getypt!
xxx