slecht slapen

Hoi

Wat 'heerlijk' om te lezen dat wij niet de enige zijn met een slecht slapende dochter.
Ons meisje is bijna 15 maanden en is elke nacht wel aan het spoken.
Mensen die het niet meegemaakt hebben, zullen het nooit begrijpen (zelf had ik ook altijd mijn woordje klaar..), maar het is zo vermoeiend!! Ze is ons vijfde kindje, ook de andere kids vragen nog de nodige aandacht. Wij hebben al zoveel oordelen, tips, goed bedoelde adviezen e.d. gehad, maar niets helpt, helaas! Zelfs drie weken laten huilen, viel ze altijd wel in slaap uiteindelijk, maar volgende nacht begon ze weer....
Ze slaapt ook niet bij ons in bed, anders zou ik dat gelijk doen. Dan kan je zelf nog wat slapen! en als ze zestien zijn willen ze heus niet meer bij papa en mama in bed, hoor.;-)
Ik heb me er nu maar een beetje mee verzoend dat we voorlopig nog wel slecht zullen slapen. Overdag slaapt ze ook kort en klautert overal op en onder: erg gevaarlijk voor haar en vermoeiend voor mij ;-)
Ze is een heerlijk ding, maar soms voel je je echt moedeloos worden. Maar we zijn niet de enigen....
Sterkte iedereen!!!

groetjes

 
En Vlinder? Hoe is het daar?
Ik heb het idee dat het hier langzaam aan beter gaat..
maar helemaal doorslapen nog niet hoor..
Gisteren werd ze 3x wakker, maar 2x hebben we gewacht en was ze na 5 min ongeveer weer stil.
Was wel grappig dat het op de MINUUT precies was.
(een uur later nadat ze de 1e x wakker was geworden!)

 
@nicki Hier is het nog steeds slecht, de methode werkt niet, omdat het probleem (wat jij ook al zei) niet het inslapen is, ik bleef bij haar maar ze zat me aan te kijken van wat doe je nou?? ik liep weg en hoorde haar niet meer ze sliep als een roosje....
dus ben nog steeds zoekende naar wat het probleem dus is waarom ze wakker word en waarom ze dan niet meer kan slapen.... begin febr moet ik weer naar het CB met haar, ga kijken of hun misschien nog wat anders in de kast hebben liggen.
Oke dus het lijkt misschien te werken... ik hoop het voor je!! Afgelopen nacht weer zo goed gegaan??

@kaatjemossel, welkom het is zeker fijn te weten dat je niet alleen bent! al lijkt dat in je omgeving wel zo, wij zijn ook op een gegeven moment zo moe dat als ze uiteindelijk weer de slaap heeft niet meer de moed om haar terug te leggen in haar bedje, of na 10 x heen en weer lopen.
dus die van jou is ook zo ondernemend!

hoe gaat het drinken bij jullie? spugen jullie kindjes ook veel of hebben dit gedaan?

Sterkte allemaal, ik hoop voor jullie weltrusten en als ik vannacht weer wakker ben zal ik aan jullie denken!

Groeten Vlinder
 
GELOOF HET OF NIET! Ze heeft doorgeslapen!!
Van 20.00 tot 07.15!!!! En ik denk niet dat het aan die methode ligt, want we doen eigenlijk niks anders als dat we van te voren deden.. Misschien toch de tabletjes?? Of het langere bedritueel? ik heb geen idee. Vanmiddag krijgt ze haar 2e griep prik, ben benieuwd hoe het dan vannacht weer gaat..

Spugen heeft ze niet echt veel gedaan.. Ja toen ze nog maar een paar weekjes was zo af en toe.. maar niet echt heel erg.

Nou ik laat het wel weten.
Hoop dat het bij jullie snel beter wordt!!
Groetjes!
 
Hoi Vlinder,

Ja, hier een erg ondernemende dochter. Ze klimt in de vensterbank, op de eettafel, de bank.... ik ben heel de dag aan het speuren waar ze zit! Ze gaat ook nog in de box hoor, maar uiteraard met veel gebrul.
Ze heeft de eerste vier maanden dag en nacht gehuild, toen bleek dat ze verborgen reflux had. daar kreeg ze losec voor. (gebruik jij medicijnen voor de reflux?) Met 8 maanden zijn we op pepti overgegaan, dat was echt een grote vooruitgang. Nu krijgt ze nutrilon 1 jaar en gerust nog vier flessen per 24 uur. Ook snachts als ze blijft huilen. Ze krijgt om 19 uur altijd een fles en heeft dan ook meestal geen problemen met inslapen. eind v/d avond wordt ze dan altijd wakker en krijgt weer een fles. Dan slaapt ze ook vaak wel weer, maar dan in de nacht gaat ze 'feesten'!! Wij hebben alles geprobeerd, manueel therapie, osteopaat....
Hoe was jullie kindje als baby? Ook altijd al een onrustig kindje?
misschien zijn die tabletjes nog een idee? Heb het wel eens gevraagd bij de drogist, maar zij raadde het toen af.
maar ja, probeer ook echt van mijn meisje te genieten, tis een heerlijk ding!
Als ze dan zo lief lacht smelt je gewoon weer...

groetjes!
 
@ nikki: wat goed!! heerlijk!! ik hoop voor je dat het zo blijft!

@ heey Kaatjemossel Aan jou verhaal zo te horen lijken onze dochters heel veel op elkaar! die van ons is ook echt een klauteraar, ze is nog te klein om op de vensterbank te komen maar lage stoelen en de trap daar is ze zo op!
Ook hier een reflux met een combi verborgen. Mijn dochter gebruikt 2 soorten medicijnen Losec en motilium. en speciale voeding, enfamil AR dit is voeding die indikt in haar maagje.
Wij kwamen er pas achter toen ze 7 maand was omdat onze signalen nooit serieus waren genomen.
Zij was als baby ook al erg onrustig, heel veel wakker.
Ik denk dat het bij ons toch een groot deel te maken heeft met de reflux, ook omdat het dus een groot deel verborgen is.

Hoe ervaart jou dochter de sapjes??

zeker probeer ik echt van haar te genieten en je hebt zeker gelijk als ze naar je lachen dan smelt je moederhart!!

Groetjes.
 
En Nicki, nog altijd een doorslaper?? Zo ja, dan ga ik die Kindival ook eens halen. Onze kleine man van 16 maanden slaapt ook nog niet veel door. Hij is minimaal eens per nacht wakker, en gaat pas weer verder als hij een fles krijgt. Begin na anderhalf jaar wel weer eens te verlangen naar een echte nachtrust.
 
hoi

Hier een goed nachtje gehad, gister 11 uur nog een fles en toen werd ze alleen om vijf uur huilend wakker, maar ging even later gelukkig weer slapen. Wat is goed slapen toch heerlijk ;-)
meloveUB40, je kan echt naar nachtrust gaan verlangen, he!!!

Vlinder, ik geef nog niet veel sapjes, merk toch vaak nog reactie daarop in de vorm van kramp en onrust.
Ze krijgt water, rooibosthee en soms groene ijsthee aangevuld met water.Ook met eten altijd nog beetje uitvinden.
Brood gaat goed en enkele groenten ook. Wel zie ik duidelijk verschil met een paar maanden geleden. Toen reageerde ze echt overal op...Na een hapje taart, op een verjaardag gekregen van iemand;-( huilde ze bv heel de nacht!!!
Dat heeft ze nu niet meer. En bij jou met eten?

groeten



 
Terug
Bovenaan