@sparkle

Hi meiden,

Hoe is het? Hier goed...nog steeds aan het tobben met de borstvoeding en ik heb al honderd keer gedacht dat ik nu ECHT mee ging stoppen. Heb er ook nog ns bijgekregen dat ik vasospasmen heb, door alle pijn en kloven reageren mn borsten er op en trekken de vaten samen wat een pijnlijjk snijdend gevoel geeft...en dat de hele tijd tussen de voedingen door...daar heb ik nu nog het meeste last van.
Omdat Aaron niet zo goed groeide (de melk was weer heel veel minder geworden omdat ik een ontsteking had gehad). Ben ik nog steeds hard bezig om meer melk te krijgen.
Nu gaat het gelukkig sinds een aantal dagen echt weer n stapje beter, want eerst zat er geen verandering in, en bleef ik maar pijnlijk voeden...
Neem nu n natuurlijk supplement en heb het idee dat er meer komt, hij slaapt overdag langer en begint echt al in een ritme te komen...
S nachts gaat het ook nog steeds prima! Geen kind aan m, na n voeding slaapt ie meest heerlijk door.
Morgen hoop ik m weer te laten wegen dus hopelijk komt ie nu goed aan. T is ook gewoon n lang mager kindje :)
We hebebn voor de volgende maand een reis geboekt naar NL dus ben heel benieuwd hoe dat gaat, kon natuurlijk niet langer wachten om m aan mn familie te gaan laten zien!
Woensdag is Aaron alweer 6 weken. Wat gaat het hard, maar we genieten met volle teugen. En ben dankbaar dat het met hem zelf allemaal goed gaat en hij gezond is!

Jeetje je bent een doorzetter zeg. Zes weken tobben is niet niks. En dan nog de zorg of ie genoeg binnen krijgt. Hopelijk is hij morgen goed gegroeid. Gelukkig wordt je s nachts een beetje ontzien.

volgende maand dus een reis voor de boeg. Spannend zeg. Leuk om vol trots te kunnen showen. Blijven jullie lang? Je naaste familie was al bij jullie langs geweest toch? Lijkt mij wel vreemd als je zo ver moet reizen voor een familiebezoek. Ik kan mij dat nauwelijks voorstellen.

Heel veel sterkte met de BV. Ik ben nu 1 voeding aan het vervangen door poedermelk. Met enige weemoed, maar ze is nu 7,5 mnd en met 9 maaanden heb je geen recht op kolven meer, daarnaast val ik ook best veel af. Dus nu 1 voeding vervangen en over een maand de volgende. En dan houd ik de ochtend en avondvoeding over. Dat is wel fijn, vannacht kwam het ook weer erg goed van pas dat ik BV geeaf ;-)

gr.
Wenser

Haihai,

Wat vervelend dat het zo tobberig verloopt met de bv. Ik ben na 5,5 week gestopt omdat ik het niet meer trok. Ik was heel veel bloed verloren (meer dan 2 liter) bij de bevalling en moest daar nog van aansterken. En Thomas dronk steeds 3 kwartier of langer en kwam echt iedere 2 uur of sneller. Dat trok ik gewoon helemaal niet. Dus overgestapt op de fles en ineens liet hij er 4 uur tussen! Ik wist niet wat me overkwam. Hij kwam ook lekker aan en was veel vrolijker, dus ben er zelf erg blij mee. Ik vond het stoppen wel moeilijk, voelde me schuldig, maar toen ik zag dat hij het goed deed was dat ook voorbij. Inmiddels eet hij zowat alles al, het gaat echt supersnel, hij is al 8 maanden!

En ik heb nog een nieuwtje: in september komt een broertje of zusje! Helemaal spontaan en onverwacht, maar wel geweldig leuk. We zijn zo blij en dankbaar dat het nu zomaar is gelukt en straks zit er lekker weinig tijd tussen de twee (1 jaar en 3 maanden).

Veel plezier in Nederland! Het is wel een hele reis, zo met het vliegtuig.

En Wenser succes met afbouwen.

Groetjes, Esk

Wow Esk wat super!!!! Van harte gefeliciteerd! heerlijk zeg...dat je nu niet door al die moeite heen hoeft te gaan! Hoe voel je je? Ik heb ook weer 2 schoonzussen die rond die tijd uitgerekend zijn (het houdt niet op in onze familie)
Ook mn zus verwacht n kleintje! Zij heeft afgelopen voorjaar met 20 weken haar baby verloren, dus heel spannend allemaal...

Ja, begin er onderhand ook al n klein beetje tegenop te zien om naar NL te gaan...ben heel benieuwd hoe het zal gaan! Aaron zit al in n goed ritme met dag en nacht en overdag met voeden en slapen...dus ben bang dat dat wel erg in de war geschopt wordt straks....(6 uur verschil)
Mn ouders zijn idd voor twee weken geweest. Kwam mooi uit toen, want toen voelde ik me ook helemaal niet goed.
We blijven voor 11 dagen. Ik had waarsch. wel iets langer gewacht als dat zou kunnen maar we wonen op n boerderij, en als het dan eenmaal voorjaar wordt, word het druk...en mn zwager heeft dan vakantie dus kan hij melken in die periode.

Aaron was afgelopen keer trouwens heel goed gegroeid! (11 ounce in 8 dagen) elke dag moeten ze ong. een ounce aankomen dus dit was heel goed. Ik kan nu ook echt zien dat zn wangetjes wat boller worden.
T gaat nog steeds niet heel super met de bv maar wel beter als eerst. Twijfel nog steeds wel eens of het niet beter is om te stoppen, maar hij doet t nu zo goed. En ik ben heel bang dat ik het mezelf ga verwijten als ik stop.
s avonds voor het slapen geef ik hem n klein beetje extra flesvoeding, zodat hij lekker slaapt.

@ wenser, kan me wel voor stellen dat je het moeilijk vind om nu echt te gaan stoppen...het is wel heel speciaal om zelf te voeden vind ik...

nou geniet van jullie kleintjes!
En Esk heel veel genieten van je zwangeschap natuurlijk!

Wow Esk, wat bijzonder!!!!! Hadden jullie er wel op 'gemikt' of is het echt helemaal een verrassing?
Wij hebben het er ook wel eens over wanneer we aan een tweede zouden willen beginnen, zeker gezien het lange wachten. Echter zie ik er nu nog teveel tegenop, 4 dagen werken, een kleintje (regelmatig s nachts wakker) en dan nog zwanger. Maar aan de andere kant, als het misschien weer zo lang duurt, dan ben je zo 'oud', ik ben al bijna 32, mijn man wordt dit jaar 37.

Maar ik ben alleen al heel blij als het ons gegeven is. Je verhaal geeft wel moed, dat het bij de tweede dus ook sneller kan gaan.

Sparkle; ik begrijp je zorgen maar al te goed, ik ben ook erg van de regelmaat. Maar aan de andere kant zijn kleintjes ook wel weer flexibel. 6 uur is wel veel, maar misschien kun je je eigen ritme wat verleggen zodat je maar 3 uur in Arons dagschema afwijkt. Dus dat je zelf op vakantie ook eerder of later (ik weet niet welke kant de 6 uur op zijn) opstaat of gaat slapen als je daar bent. Wel wat ongezellig voor je familie, maar voor een goed doel en het terugschakelen is dan ook makkelijker.

gr.
Wenser

Hey meiden!

Hoe is het ? Weer een aantal weken verder!
Aaron groeit als kool!!! Hij is al 3 weken achter elkaar een pond gegroeid (een canadese pond is iets minder: 456g, maar toch) Hij is de schade dus aan het inhalen en krijgt nu lekkere bolle wangetjes :)
Hij begint nu ook heel veel te kletsen en te lachen, kan zn hoofdje nu goed optillen, kortom heel gezellig ventje! En snachts gaat het ook nog steeds heel goed!
Komende donderdag gaan we op reis! Spannend!

@Esk hoe voel jeje, gaat alles goed met jullie gezinnetje!?
@ Wenser wij hebben het nu ook al wel eens over een tweede! :$ je vraagt je meteen af of je zoiets moois nog een keer mee zal maken, hoewel het voor ons wel heel onwaarschijnlijk is, hoop je toch...

Moest voor nacontrole naar de gyneacoloog en dan vragen ze natuurlijk ook over anticonceptie en heb toen ook aangegeven dat we daar niet aan doen aangezien het voor ons toch bijna onmogelijk is... ze legde toen uit dat als je net zwanger bent geweest, je lichaam op de een of andere manier vruchtbaarder is en het best snel weer raak zou kunnen zijn. Nu is het bij ons natuurlijk van beide kanten, maar toen ik wegging zei ze voor de grap; tot volgend jaar! zou niet verkeerd zijn ;-)
Maar er op rekenen doen we echt niet!
Denken er ook nog steeds over om aan pleegouderschapcursus te gaan beginnen.

groetjes!
sparkle

Sparkle; alvast een hele goede reis, en ik hoop nog wat van je ervaringen terug te kunnen lezen hier.

Ja, in jullie situatie is de kans misschien nog geringer. Bij ons is er geen oorzaak gevonden, dus dan is de kans misschien wel groter. Ik begrijp jullie keuze om niet aan anticonceptie te doen wel goed. Wie weet is nog zo n wondertje jullie gegund. Ik ben ook niet meer aan de pil gegaan hoor, dat ontpillen duurt mij te lang. Nu mocht je met borstvoeding alleen een minipil, maar toch, ik zag dat niet zitten. Weet jij al meer over of je weer gaat werken, want daar twijfel jij nog over?

Grappig dat er een verschil in 'ponden' zit trouwens, dat wist ik niet. Maar fijn dat jullie mannetje zo goed groeit.
@Esk: hoe gaat het met je, met de misselijkheid enzo? Is het zwaarder dan de vorige keer, omdat je nu ook moet tillen enzo? Hoeveel dagen werk jij nog?

Vrijdag heb ik de tweede dagvoeding laten vallen, ik geef nu alleen s morgens en s avonds de borst nog. Is wel even wennen, hoewel ik het kolven niet mis. Zeker niet nu ik weer 4 dagen ga werken sinds vorige week. Mijn man doet dat ook, Femke moet dus 3 dagen naar de creche.

Ben benieuwd of die laatste twee voedingen nog voldoende blijven, op dit moment heb ik wel behoorlijk productie nog, maar dat gaat ook teruglopen natuurlijk.

gr. en tot spreeks
Wenser

Daar ben ik weer even. Moest goed zoeken, want we vallen hier alweer bijna van de 2e pagina af.

Over de zwangerschap: wij hebben ook niets aan anticonceptie gedaan, dachten ook dat het bijna onmogelijk zou zijn, maar zo zie je maar weer. Het is ook wel een onwerkelijk idee hoor! Ben alweer 13 weken!

Ik werk nu 24 uur verdeeld over 1 hele en 4 halve dagen en dat wil ik straks ook zo blijven doen. Ik vind het wel prettig dat ik mijn zoon iedere dag (behalve maandag) bij me heb in de middag.

Gelukkig ben ik helemaal niet misselijk (was ik met Thomas ook niet), alleen erg moe, maar dat wordt vanzelf weer minder hoop ik. En ik heb al een buikje, dat gaat nu veel sneller...

Sparkle, veel plezier in NL, is de reis goed gegaan?

Groetjes, Esk

Terug
Bovenaan