spelletje

Een beetje van beide, maar eerlijk is eerlijk sinds Lukas er is schiet het huishouden er wel bij in hoor. Vorige week heb ik op mijn vrije dag de kasten uitgemest. Lukas heb ik toen in de box gezet met een rol wc papier, die heeft zich prima vermaakt en ik had mijn handen vrij.

De keuken doe ik vaak wanneer hij in de kinderstoel zit en dan geef ik hem wat krijtjes of een speeltje en dan kom je ook een heel eind.

FF denken hoor, want we hebben al zoveel vragen gehad.

Ben je wel eens werkeloos geweest?

Ik heb een keer 7 mnd thuis gezeten (waarvan 4 maanden betaald) door een reorganisatie. Ik vond het een ramp. De arbeidsmarkt lag toen net op zijn gat en ik moest op zoek naar een nieuwe baan. Uiteindelijk heb ik die gevonden. Het positieve aan het geheel is dat ik wel veel zelfvertrouwen heb opgedaan over mijn proffesionele kwaliteiten in die periode. Ik had namelijk gesprekken zat.

ja 3 weken, tussen 2 banen in, ik had namelijk mijn oude baan al opgezegd voor ik iets nieuws had, en die nieuwe baan konden ze niet helemaal aansluiten (hoewel zelfde werkgever maar andere afdeling) dus ik noem het meer vakantie...

koken uit een pakje of lekker zelf iets bedenken of recepten volgen?

ik ben gek op recepten, maakte ze alleen nooit , sinds een paar weken maak ik een recept direct als ik het uitgeknipt heb, weet ik ook direct of het de moeite van het bewaren waard is hahahaha
verder 50-50 pakjes en zelf koken (dan bedoel ik dus pakje voor macaroni, zelf koken is aardappels enzo, geen toegevoegde E-nummers enzo)

hihi wat loopt de topic goed, grappig is dat...

Ik doe van allebei wat...
Als we laat zijn dan snel uit een pakje of soms zelfs magnetron, maar in het weekend of vrije dag kokkerellen we vaak zelf . Lekkere verse producten..
Dat vind ik het lekkerste en leuk om te doen..

Kinderdagverblijf/ Gastouder. of thuisblijfmoeder?

Ik ben het liefste de hele dag / 7 dagen in de week bij Annique, maar ik vind het wel heel fijn dat ze toch naar de creche gaat.
In het begin vond ik het erg moeilijk , maar ik merk dat ze er nu baat bij heeft. Ze is heel sociaal wat delen betreft, en ze slaapt overal, omdat ze harde geluiden is gewend tijdens het slapen.
En ze speelt heel goed alleen.. hoeft niet vermaakt te worden eigenlijk.
Enige nadeel is dat ze vrij vaak ziek is of bronchitus heeft, meer bacterieen... enz.
Groetjes Sandra

Hier is het 2 dagen op het kinderdagverblijf, 2 dagen bij de gastouder (mijn ouders) en 1 dag ben ik er zelf voor Tess. Minder werken was/is echt niet haalbaar (helaas), al zou Tess nog steeds 2 dagen naar het KDV blijven gaan, daar is het zo leuk.

Als je een dag iemand anders mocht zijn, wie zou je dan willen zijn?

Ik heb zelf eigenlijk geen idee, een dagje maxima lijkt me wel grappig, eens zien hoe het achter de schermen bij zo'n familie gaat. Niet dat ik een ambitie heb om de vrouw van WA te zijn hoor, die mag wel een dagje in Nepal zitten ofzo. Vooral het ochtend ritueel met 3 meiden en hulp... zo anders dan bij ons waarschijnlijk, of misschien niet.

pfffffff, dat is een moeilijke vraag zeg. Maar ik denk dat ik mijn man wel eens een dagje zou willen zijn. Gewoon om te kijken hoe hij alles beleefd. HIj maakt zich nooit ergens zorgen om (ik altijd overal om) heeft ontzettend veel plezier in zijn werk (ik werk graag maar mijn droombaan heb ik nog steeds niet gevonden) en bij hem is het glas halfvol terwijl het bij mij eerder half leeg is. En toch houden we van elkaar, ik zou wel eens willen weten waarom.

Wat vindje je van kinderen die enig kind zijn....

Lukas blijft waarschijnlijk alleen en daar hebben we bewust voor gekozen maar soms lijkt het me voor hem in de toekomst best eenzaam

ja dat is een lastige vraag: wij zijn er ook nog lang niet uit, ik denk op dit moment dat Ivar alleen blijft en dat vind ik voor hem niet leuk (ivm een speelmaatje en een partner in crime  missen en later alleen opdraaien voor de zorg voor ons) maar we kiezen zelf wel of niet voor een kindje  en dat blijft een egoistische keuze. We hebben het zo prima naar ons zin en het verlangen naar een 2e is er absoluut  niet continu en we vinden het wel heerlijk gemakkelijk 1tje...

hoe schoon is jouw huis (hahahahaha)

hier zijn we absoluut geen poetsers, Edwin maakt er helemaal een potje van, toen ik bij hem kwam wonen lag er een laag stof op de vensterbanken dat wil je niet weten , ik ben een kleine viezerik denk ik
(voornamelijk  stof op wekker/nachtkastje etc, de woonkamer is redelijk aan te zien hoor hahaha)

Laat de dames niet komen want die vinden het vast niets. (poeh nu helemaal niet)

Ik haal hier nu alleen maar de stofzuiger en de stofdoek door het huis en ik vind het wel best. Maar voorheen was het 2 keer in de week stofzuigen en stoffen.
Ik ben niet dat ik perse op bepaalde dagen mn huis moet doen, kan het niet vandaag dan zien we morgen wel.

Een spin of een muis?

MUIS...vind ik helemaal niet eng..zelfs schattig...
een spin geeft mij daarin tegen de kriebels en wekt gegil op...hoe groter de spin..hoe harder ik gil...

Als je je stoort aan een collega haar gedrag....er over praten...of toch maar je mond houden...

haha, je snapt het...dit dilemma heb ik nu
ik ben nl zelf erg van praten..maar mijn collega weet ik trekt dat niet...
mmm...dus lastig

Terug
Bovenaan